recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smartwi og Boxer Store problemer sort skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smartwi og Boxer Store problemer sort skærm

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 06:57
Nogle som kender et andet system, som man kan bruge til boxer TV ?

Redigeret af Swingking - 18-November-2016 kl. 19:10
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 06:55
Skift til et andet produkt end smartwi
.....
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 05:00
Nej desværre ,  tror ikke at Smartwi vil gøre så meget ved dette problem desværre , hvis det kun er få i Denmark som har meldt dette problem til dem ....

Så Jeg kan kun igen anbefale folk med problemer med udfald , at gøre det samme som mig , få kontaket dem og gør dem opmærksom på problemet ....... jo flere som gør det jo bedre forhåbentligt :-)


Her er et Link til de 2 fjernaflæsnings måler fra Kamstrup, som er skyld i problemet hos mig..... 


Løsning er som sagt nu kun at tage klient kortet op/ud og putte det i/ind igen. Men det er ikke en holdbar løsning i længden...  Det må kunne fixes på en eller anden måde kom nu med en løsning Smartwi 





Redigeret af Swingking - 18-November-2016 kl. 05:19
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
torben9440 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torben9440 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 15:38
Hvordan går det? Har du fundet en løsning? Mit virker heller ikke mange minutter ad gangen.
Mvh. Torben
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 22:17
Det har jeg også prøvet uden held desværre. Vil har lige brugt vores smartwi på camping i 2 uger uden udfald overhovedet. Det er kun herhjemme det falder ud pga de skide fjern aflæsning måler vil har i hjemmet. Håber at smartwi få lavet en firmware hvor der er lidt større spring imellem frekvenserne som de har lovet de ville gøre for mig
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
jan.h Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Aabenraa
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 09:13
Har selv haft samme problem med Smartwi 2, har både CA+ og CA moduler. Løsning på mit problem var af tage Boxer kortet og sætte i fjernsynet tændt på TV2 et par timer, derefter virker alt igen. Jeg har også trådløs aflæsning af fjernvarme, monteret i ca. 2012, så det var ikke det der var problemet hos mig.

Jan   

jan.h
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Kan i ikke bare tage strømmen fra de fjernaflæsere i en periode, De behøver vel ikke data hver 8 sekund.


Det er indbygget i el måleren. Hvis jeg afbryder den er der i hverfal intet signal overhovedet.

Vi har fået monteret 3 helt nye måler med indbygget fjernaflæsning ( vand måler, el måler og fjernvarme måler ) samt vi bor kun 100 meter fra den store skorsten hvor antennerne sidder ,som modtager alle dataene og sender det videre til vores fjernvarmeselskab.

Redigeret af Swingking - 22-Maj-2016 kl. 07:51
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 00:14
Kan i ikke bare tage strømmen fra de fjernaflæsere i en periode, De behøver vel ikke data hver 8 sekund.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 20:46
Radiostyret fjernaflæsning vinder frem hos fjernvarmeselskaberne. Vi har fået det her i byen og jeg tror at det er det som giver problemerne med Smartwi da det komminukierer på samme frekvens nemlig 868 MHz det ville nemlig passe meget godt her da problemerne først kom da vi fik de nye måler med fjern aflæsning op i vores hus her i år.




https://ing.dk/artikel/radiostyret-fjernaflaesning-vinder-frem-hos-fjernvarmeselskaberne-97016

Er helt sikker på at Smartwi for et stort problem. Da de fleste steder i byerne installere fjern aflæsning af målerne i hele Danmark. Man skal så bo på landet for at undgå de forstyrrelser, det giver også mening at det virker hos nogle og ikke for andre, da langt fra alle i hele landet fra fået installeret de nye fjernaflæsning måler for el og varme samt vand forbrug.

ing.dk/artikel/radiostyret-fjernaflaesning-vinder-frem-hos-fjernvarmeselskaberne-97016

http://www.fredericiafjernvarme.dk/fjernaflaesning/teknikken-bag

Redigeret af Swingking - 21-Maj-2016 kl. 21:12
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 19:30
Her er det også mange problemer det falder hele tiden ud. Hvor bor du da henne ude på landet eller hvad ? siden du ikke har nogle problemer med udfald som vi andre bøvlet med hele tiden
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 19:21
Jeg kører med smartwi og Boxer på 3. År og jeg har aldrig haft nogen problemer, jeg kører med 4 stk. Kort 2 stk i 2 forskellige tv og 2 stk. I mit Mediecenter og det er fordelt på 3 etager.
Til top
Tealc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-November-2010
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tealc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 16:32
Har du overvejet følgende test?

1. Verficér om der er udfald kun på HD kanaler, eller også SD kanaler?
2. Hvis SD kanaler også fejler, så bruge smartwi med et andet godkendt system, f.eks. et parabolkort, hjemme hos dig selv, for at se om det er trådløse forstyrrelser. Kræver nok du kan låne parabol udstyr.

Anden mulighed
Måske har en håndfuld Boxer kunder fået opdateret kortet med evt. nye Boxer tiltag og andre ikke har, eller måske snart får samme opdatering.
Kan man ikke udlæse info om viaccess kortet på et TV, når kortet sidder i et Boxer CA modul?



Redigeret af Tealc - 17-Maj-2016 kl. 16:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu