recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDTVtest af Panasonic 58DX900
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDTVtest af Panasonic 58DX900

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Pana 58 DX900 er utvivlsomt et fantastisk LCD-TV.....men med en listepris på Kr. 45.000, og derved blot Kr. 15.000 op til LG OLED, så bliver det et "not-in-a-million-years"-TV :)
 
- men mon ikke, når Panasonic ikke har fået solgt nogle og LG sprøjter OLED over disken, at man kan finde det til "Udsalgspris" i efteråret til Kr. 19.900  LOLBig smile 
Mon dog, 58" versionen står til 34.995 kr.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Pana 58 DX900 er utvivlsomt et fantastisk LCD-TV.....men med en listepris på Kr. 45.000, og derved blot Kr. 15.000 op til LG OLED, så bliver det et "not-in-a-million-years"-TV :)
 
- men mon ikke, når Panasonic ikke har fået solgt nogle og LG sprøjter OLED over disken, at man kan finde det til "Udsalgspris" i efteråret til Kr. 19.900  LOLBig smile 
Mon dog, 58" versionen står til 34.995 kr.
 
.....du missede vist "efteråret" i mit indlæg......;)


Redigeret af JesA - 19-April-2016 kl. 11:40
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Pana 58 DX900 er utvivlsomt et fantastisk LCD-TV.....men med en listepris på Kr. 45.000, og derved blot Kr. 15.000 op til LG OLED, så bliver det et "not-in-a-million-years"-TV :)
 
- men mon ikke, når Panasonic ikke har fået solgt nogle og LG sprøjter OLED over disken, at man kan finde det til "Udsalgspris" i efteråret til Kr. 19.900  LOLBig smile 
Mon dog, 58" versionen står til 34.995 kr.
 
.....du missede vist "efteråret" i mit indlæg......;)
Næ, jeg forholdte mig til oplysningen om, at Panasonics 58" kostede 45.000 kr. 
Hvad ting koster om x antal måneder, har jeg ingen ide om, kun at de måske bliver billigere.


Redigeret af JeTex - 19-April-2016 kl. 11:48
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Pana 58 DX900 er utvivlsomt et fantastisk LCD-TV.....men med en listepris på Kr. 45.000, og derved blot Kr. 15.000 op til LG OLED, så bliver det et "not-in-a-million-years"-TV :)
 
- men mon ikke, når Panasonic ikke har fået solgt nogle og LG sprøjter OLED over disken, at man kan finde det til "Udsalgspris" i efteråret til Kr. 19.900  LOLBig smile 
Mon dog, 58" versionen står til 34.995 kr.
 
.....du missede vist "efteråret" i mit indlæg......;)
Næ, jeg forholdte mig til oplysningen om, at Panasonics 58" kostede 45.000 kr. 
Hvad ting koster om x antal måneder, har jeg ingen ide om, kun at de måske bliver billigere.
 
- det ændrer jo ikke på substansen i det jeg skriver. 
 
Listeprisen er/var kr. 43.000 ( - om jeg da ikke husker helt forkert, og som Hother jo også skriver), at så forhandlerne allerede inden TV'et reelt er kommet i handlen, har reduceret prisen med knap kr. 10.000, bekræfter vel blot mit udsagn om at prisen er/var helt skæv...
 
 
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Pana 58 DX900 er utvivlsomt et fantastisk LCD-TV.....men med en listepris på Kr. 45.000, og derved blot Kr. 15.000 op til LG OLED, så bliver det et "not-in-a-million-years"-TV :)
 
- men mon ikke, når Panasonic ikke har fået solgt nogle og LG sprøjter OLED over disken, at man kan finde det til "Udsalgspris" i efteråret til Kr. 19.900  LOLBig smile 
Mon dog, 58" versionen står til 34.995 kr.
 
.....du missede vist "efteråret" i mit indlæg......;)
Næ, jeg forholdte mig til oplysningen om, at Panasonics 58" kostede 45.000 kr. 
Hvad ting koster om x antal måneder, har jeg ingen ide om, kun at de måske bliver billigere.
 
- det ændrer jo ikke på substansen i det jeg skriver. 



 
Listeprisen er/var kr. 43.000 ( - om jeg da ikke husker helt forkert, og som Hother jo også skriver), at så forhandlerne allerede inden TV'et reelt er kommet i handlen, har reduceret prisen med knap kr. 10.000, bekræfter vel blot mit udsagn om at prisen er/var helt skæv...
 

 
Ja for 65" var prisen 44.995 kr, ( 39.995 kr nu ) men ikke for en 58" som oplyst i dit indlæg.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 12:11
OH, jeg forstår nu hvad at du mener ;)
Jeg skulle naturligvis have skrevet 65DX900 - som jeg sammenholder med LG 65" OLED til (listepris) Kr. 60.000
 
- men, igen-igen, det ændrer ikke ved substansen; at DX900-serien er prissat så højt, at potentielle kunder vil finde de sidste penge og købe et OLED-TV i stedet for (- tror jeg :) )
 
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx58dx902b-201604174282.htm
God fornøjelse
MVH
 
- på sin vis en glimrende test/anbefaling som TV'et får.
 
Dog bemærker jeg to ting, som trækker ned;
 - en meget snæver betragtningsvinkel.
 - 6 indbyggede blæsere.
TV'et må bruge en hulens masse strøm, for at generer så meget varme at 6 blæsere er nødvendigt. ( - og gruer ved den potentielle blæser-støj som må/kan komme fra disse - et fænomen som jeg iøvrigt mener at huske, Panasonic-TV tidligere har lidt af ..?..)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 13:42
Strømforbruget er "kun" højt ved visning af HDR materiale ( 99 watt ved alm. brug, men 364 watt ved HDR ). Og måske også ved HDR visning, at varmen kan give problemer.
Det positive er dog, at det er meget store blæsere, og mange af dem, så de dermed kan køre ved færre omdrejninger. Det skulle meget gerne afhjælpe et evt. støjproblem, som er blevet verificeret ved forskellige tests, at blæserne ikke kan høres.
Min tidligere PZ800 plasma, med mange store blæsere, var også helt lydløs. Det samme kunne så ikke siges om mit tidligere 65VT50, to små blæsere, og en irriterende støj af vindsus ( høje omdrejninger ).


Redigeret af JeTex - 19-April-2016 kl. 13:42
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 19:22
Lidt af et egoist tv eller måske til nøds et tv for to , - med synlig luminance drop-off (?) allerede ved 23 grader . .

Redigeret af Lennon - 19-April-2016 kl. 19:23
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Lidt af et egoist tv eller måske til nøds et tv for to , - med synlig luminance drop-off (?) allerede ved 23 grader . .

Jeg har altid været ganske imponeret over, at mennesker der ikke har et indgående kendskab til de faktiske forhold udtaler sig så kompetent. Vi kan her snildt sidde 4 mennesker i en normal sofa/lænestolsopstilling, og ikke miste noget som helst. Om DX900 har ringere betragningsvinkel end mit CX800 ved jeg ikke. Men jeg har på et tidspunkt målt vinklen til 31 grader, med en elektronisk vinkelmåler. Men indrømmet, og jeg har aldrig lagt skjul på det, at betragtningsvinkler kan være et problem for nogle brugere.

Jeg vil da også selv gerne have et OLED, men først når jeg synes at det er godt nok.

Jeg undre mig måske lidt over at du stadig ikke har købt dig et OLED, for du kan da ikke med hånden på hjertet mene at dit Samsung Plasma er bedre end OLED - eller?Smile


Redigeret af Hother - 19-April-2016 kl. 19:57
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 20:13
Hother_ her i huset ville betragtningsvinklen ikke betyde det store 95% af tiden. Men du må da indrømme,at det sikkert er en væsentlig faktor for mange brugere ? Og derfor bør det understreges, når man har en tråd om en test fra et af de 2-3 sites vi alle respekterer . Jeg udtaler mig ikke mere bedrvidende,end at jeg netop tegnsætter et spørgsmålstegn - fordi jeg ikke helt ved hvad "luminance drop off" betyder. . ?
Og jeg har ikke købt et OLED af præcis samme grunde som dig = jeg har et velfungerende TV og OLED er stadig for dyre .Slog lynet ned e.l ville jeg lige pt nok hælde mod Sonys 8505 som overlevelse - indtil OLED . . . Pana dx900 er uden tvivl tæt på det ypperste markedet kan tilbyde,men jeg er enig m JesA - i det prisleje er man for tæt på OLED alternativerne.

Redigeret af Lennon - 19-April-2016 kl. 20:15
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hother_ her i huset ville betragtningsvinklen ikke betyde det store 95% af tiden. Men du må da indrømme,at det sikkert er en væsentlig faktor for mange brugere ? Og derfor bør det understreges, når man har en tråd om en test fra et af de 2-3 sites vi alle respekterer . Jeg udtaler mig ikke mere bedrvidende,end at jeg netop tegnsætter et spørgsmålstegn - fordi jeg ikke helt ved hvad "luminance drop off" betyder. . ?
Og jeg har ikke købt et OLED af præcis samme grunde som dig = jeg har et velfungerende TV og OLED er stadig for dyre .Slog lynet ned e.l ville jeg lige pt nok hælde mod Sonys 8505 som overlevelse - indtil OLED . . . Pana dx900 er uden tvivl tæt på det ypperste markedet kan tilbyde,men jeg er enig m Jetex - i det prisleje er man for tæt på OLED alternativerne.

Jeg har skrevet utallige gange om begrænsninger i betragtningsvinkler - også i mit seneste svar til dig.

Jo, men ville jeg have et OLED, så havde jeg købt et. Seneste i dag var jeg i Elgiganten for at købe en UHD BD. (elendig service), men her kiggede jeg igen på et OLED. Et 55 tommer 4K HDR (pris knap 28K), og billedet var lækkert måtte jeg jo indrømme, studerede en actionfilm der blev vist - men flere observationer af motion failures. Så mit køb af OLED er ikke lige op over. Var Pana 65CZ95 ikke buet kunne dette måske have været løsningen, men for pokker hvor er det dyrtShocked 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu