recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sammenligning mellem ny og gammel boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sammenligning mellem ny og gammel boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
misuo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér misuo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sammenligning mellem ny og gammel boks
    Sendt: 18-April-2016 kl. 18:50
Er der ikke nogen der kan lave en tabel med detaljeret sammenligning af muligheder og services mellem den gamle boks og den nye?

Tror der er mange med den gamle boks der gerne vil sikre sig at man ikke mister muligheder. Jeg er i hvert fald.

Det må gerne være i en form/sted så flere kan bidrage med at opdatere tabellen.

Jeg forstiller mig naturligvis at den nye boks på flere punkter er fordelagtig, men lur mig om der ikke også er punkter som trækker i negativ retning. En detaljeret sammenligning vil belyse dette.

Der er givetvis mange små detaljer som kan være en afgørende forskel på om man vil gå over til ny boks, fx
* Kræves der egen internetforbindelse? Den gamle boks virker fint gennem antennestikket. Ingen snylteri på eget net.
* Er de samme kanaler i arkivet?
* Er TV-2 i arkivet?
* Er der muligheder som man mister på andre enheder, fx. adgang til musik, lejefilm, fri film, ...?
* Er der 100 gratis film?
* Hvilke tilkøbspakker er tilgængelige, fx HBO, C-more, Netflix, ...
* Hvor hurtig er kanal-skift?
* Hvor mange programmer kan den optage samtidig?
* Kan man indstille før/efter tid ved optagelse?
* Er det de samme lejefilm til rådighed?
* Er der ændringer omkring betaling, priser mv ved filmleje? Fx omkring kode eller brug af kreditkort?
* Er de samme (få) serier tilrådighed?
* Er de samme radiokanaler med?
* Hvad er pris pr. måned?
* Hvor stor er harddiske?
* Vil serie optagelse også inkludere genudsendelser?
* ... osv..., du har sikkert dit egen detaljespørgsmål.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 20:19

Der skal bruges et trådløst 5 GHz net, eller via Rj45.
Samme kanaler i Arkiv.
Der er TV2
Musik mistes, hvis ikke på Mobil ABB.
Ikke 100 Film
HBO, C More kan tilkøbes.
Ret hurtigt kanalskift.
3 samtidige udsendelser kan optages.
Tillægstid i øjeblikket 0:00.
Pris/måned enten Kr. 30 eller 99.
1TB HDD.
Serie optager alt også g og gg

Det er hvad jeg lige ved om den, som det er lige nu.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
obdrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér obdrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 20:55
Der kan ikke spoles tilbage det program man ser på den nye boks - det kan man på den gamle. På den nye kan man kun pause udsendelsen, på den gamle, kan man spole så langt tilbage som man har været på kanalen, da den hele tiden optager den kanal man er på. 
Det bruger jeg indimellem - fx. hvis man ser fodbold, og lige var på toilettet, da der blev scoret!
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af obdrup obdrup skrev:

Der kan ikke spoles tilbage det program man ser på den nye boks - det kan man på den gamle. På den nye kan man kun pause udsendelsen, på den gamle, kan man spole så langt tilbage som man har været på kanalen, da den hele tiden optager den kanal man er på. 
Det bruger jeg indimellem - fx. hvis man ser fodbold, og lige var på toilettet, da der blev scoret!

Det har jeg lige set, at det kan lade sig gøre.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 23:07

Det er blevet skrevet på YS forum, at med hensyn til optagelse, er det lavet så der startes 1 minut før EPG tid, og sluttes 5 minutter efter EPG tid.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
misuo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér misuo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 00:53
Nu har jeg lavet en Wikipedia artikel om YouSee-boksen(e) som indeholder en foreløbig tabel der sammenligner den nye boks med den gamle mht. muligheder/features mv.

Der er nok lidt fejl hist og her som I dygtige og vidende hajer kan finde og rette.

Afsnittet med oversigten over tidligere bokse kunne trænge til et gennemgang (review) da jeg ikke er helt klar over hvor mange der har været, hvornår de blev introduceret/udfaset osv.

Var der ikke også noget med at der var én herinde som havde lavet et meget udførlig beskrivelse (som separat dokument) af den tidligere boks funktioner mv?


Redigeret af misuo - 19-April-2016 kl. 01:32
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu