recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - radiokanaler i ny yousee box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

radiokanaler i ny yousee box

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: radiokanaler i ny yousee box
    Sendt: 20-April-2016 kl. 09:29
Hej
 
Er der stadig radiokanaler i den nye box. Synes jeg læste noget med at de forsvandt men
har ikke kunne finde kilden igen.
 
Hvordan er det egentlig tanken at man skal høre radiokanaler i dag. Jeg undrede mig da jeg opgraderede min Sony receiver til ny med 4k at der ikke var mulighed for at tilkoble antenneledning fra vægstik. Eneste mulighed var en lille ledning/stueantenne som ikke giver stabilt lydsignal hos mig.
 
mvh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2016 kl. 10:31

Har din Reciver ikke en antennetilslutning.? Det lyder mærkeligt. Hvis der kan tilsluttes en stueantenne, så kan der også tilsluttes til vægdåsen.
Radio modtagelse med den nye box, det har der ikke været skrevet om, med det er jo en DVB-C modtager så mon ikke Radiokanalerne som er der hentes ind.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2016 kl. 11:32
Ja, jeg blev også overrasket...det var ikke lige det punkt jeg havde overvejet at
tjekke inden udskiftning af gamle receiver.
 
Men ja der er kun tilslutning til 'stueantenne' dvs. et meget 'tyndt/smalt' stik. Men der
findes måske noget stikomformer af en slags så den kan kobles til vægdåsen med you see
radiosignal ?
 
Sony str-dn1060 tror jeg den hedder.
 
mvh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2016 kl. 11:53

Kan se det er et specielt stik. Du må se on du kan sætte det sammen med et antennekabel så du kan få den tilsluttet vægdåsen.
Du kan jo også Streame Radio til den fra nettet, så behøves der ikke antenne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2016 kl. 12:59
Det er sgu da fuldstændigt til grin at montere sådan et stik til FM-modtagelse.Thumbs Down
Så kunne de lige så godt have droppet FM-modtageren helt.
Mvh Jesper
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2016 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Det er sgu da fuldstændigt til grin at montere sådan et stik til FM-modtagelse.Thumbs Down
Så kunne de lige så godt have droppet FM-modtageren helt.

Enig! Radiomodtager i SR er til nul og nix, da lyden er ringere end ringe
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2016 kl. 13:20

Bruger den nu heller ikke selv. Den er dog tilsluttet antenne hvis det nu skulle være. Der kan vælges mellem hele 3 favoritter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 09:17
Hvad er SR ?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

Hvad er SR ?
Surround Receiver Wink
Mvh Jesper
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Det er sgu da fuldstændigt til grin at montere sådan et stik til FM-modtagelse.Thumbs Down
Så kunne de lige så godt have droppet FM-modtageren helt.

Enig! Radiomodtager i SR er til nul og nix, da lyden er ringere end ringe


Der er vi så uenige! Måske Pioneer ikke gør så meget ud af FM, men har man f.eks. en almindelig, god tuner, så vil lydkvaliteten fra den, køre både internet og DAB lyd midt over!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Det er sgu da fuldstændigt til grin at montere sådan et stik til FM-modtagelse.Thumbs Down
Så kunne de lige så godt have droppet FM-modtageren helt.

Enig! Radiomodtager i SR er til nul og nix, da lyden er ringere end ringe


Der er vi så uenige! Måske Pioneer ikke gør så meget ud af FM, men har man f.eks. en almindelig, god tuner, så vil lydkvaliteten fra den, køre både internet og DAB lyd midt over!

M.v.h.

Det er jo netop min pointe. Tuneren er den der er ringe i SR. Sæt en ext tuner til og det spiller max. Jeg har min Pure DAB radio med FM, så har den kvalitet som der nu engang er muligt, og i tilgift kan tage den med mig hvor jeg nu opholder mig.
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 13:53
Var der en der kunne bekræfte om der er / ikke er adgang til radiokanaler
i den nye box
 
mvh
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu