recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazons Cloudtjeneste til Backup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazons Cloudtjeneste til Backup

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Amazons Cloudtjeneste til Backup
    Sendt: 23-April-2016 kl. 16:23
Hejsa.

Jeg søger en backup-tjeneste til min Synology NAS og er i en anden tråd blevet anbefalet Amazon Cloud Drive, "unlimited everything" til $59,99 pr. år.
Det lyder til det perfekte valg, da jeg har 5 Tb forskellige filer.

https://www.amazon.com/clouddrive/home

Jeg har oprettet mig som bruger og har dermed 5 Gb plads uden omkostninger.
Jeg ønsker at opgradere til "unlimited", men kan ikke finde løsningen til $59,99 pr. år.

Jeg kan dog  sagtens opgradere pladsen, men fx 1 Tb koster £320,00 pr. år.
Og jeg kan vælge "Prime", som ikke løser mig behov, da jeg ønsker at gemme alle typer filer.

Hmm...., der er måske sprunget en sikring hos mig, men jeg kan bare ikke finde løsningen til $59,99.
De reklamerer med det på forsiden.....
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Pingi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pingi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 17:08
Citér 3.2 Usage Restrictions and Limits. The Service is offered in the United States. We may restrict access from other locations. There may be limits on the types of content you can store and share using the Service, such as file types we don't support, and on the number or type of devices you can use to access the Service. We may impose other restrictions on use of the Service.

'Terms of Use' giver dig svaret
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 20:32
Sejt at du fandt ud af dette. Det havde jeg aldrig fundet ud af. Tak for indsatsen.

Så må jeg kigge mig om efter anden anden backup-løsning - hvis de overhovedet findes til under 1.000 kr. årligt for unlimited.

iPhone 13, OS 15.3
Til top
jobbe104 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jobbe104 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 23:04
Hvis du tør, kan du altid forsøgt med sådan en som denne:
http://www.ebay.com/itm/GoogleDrive-Unlimited-30TB-Google-Drive-Cloud-Storage-Unlimited-Not-Dropbox-/162029297199?hash=item25b9b2de2f:g:mOwAAOSwx-9Wt7zr
(ved ikke om det er scam eller hvordan de evt. skaffer de konti - på eget ansvar)

Og så opsætte sync til Google Drive kontoen fra din Synology.


Redigeret af jobbe104 - 23-April-2016 kl. 23:05
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 23:16
Tak for dit bud.

Jeg hælder nok mere og mere til løsningen med min kammerat, som også har en NAS. Så kan vi bruge hinanden til backup. Det kræver i princippet blot en engangsinvestering i større diske.
Kommer dog an på, om der findes software, der kan håndtere det.

iPhone 13, OS 15.3
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 00:15
Har du overvejet crashplan.com
Ubegrænset backup, egen krypteringsnøgle, god hastighed, app direkte på din nas
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 00:24
Jeg har kigget på Crashplan, men er usikker på flere ting.
Kan jeg nøjes med den billige løsning til 5$ og så mangler jeg en god installationsvejledning.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 07:43
Hvis du laver backup med crashplan til fx. din kammerat er det gratis - bortset fra den strøm og harddiskplads I bruger hos hinanden, naturligvis.

Den til $5 er hvis du vil lægge din backup op på crashplans servere i skyen.

Har du for øvrigt regnet på hvor lang tid det vil tage at lægge 5 TB op i skyen? På den 30/5 forbindelse jeg har vil det tage omkring 3 måneder at uploade 5 TB og hvis jeg får brug for backuppen kan jeg hente den hjem igen på et par uger.
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 09:57
Jeg tror ikke du kan regne sådan på det, med de hastigheder crashplan leverer...

Jeg har en 50/10 forbindelse herhjemme og ka ikke sende/modtage hurtigere end 300 kb/sek (~2,5 mbit) fra deres servere...

Derfor jeg valgte en anden løsning.

Dog kan jeg godt lide deres programs feature med at man kan vælge sin egen destination for backup.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 10:05
Tak for jeres gode tilbagemeldinger.
Jeg kan godt se, at det vil være en tidsmæssig udfordring at bruge en tjeneste som Crashplan, så løsningen går nok i retning af backup hos vennen.
Og så skal jeg nok have ryddet op i mine mange fotos og videooptagelser.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Tak for jeres gode tilbagemeldinger.
Jeg kan godt se, at det vil være en tidsmæssig udfordring at bruge en tjeneste som Crashplan, så løsningen går nok i retning af backup hos vennen.
Og så skal jeg nok have ryddet op i mine mange fotos og videooptagelser.
Hvis han også anskaffer en Synology, er der ikke mange ben i at sætte det op.
Og hvis i mødes til første synk, så det foregår på lokalt netværk, tager det ikke nær så lang tid :)
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af brafi brafi skrev:

Jeg tror ikke du kan regne sådan på det, med de hastigheder crashplan leverer...

Jeg har en 50/10 forbindelse herhjemme og ka ikke sende/modtage hurtigere end 300 kb/sek (~2,5 mbit) fra deres servere...

Derfor jeg valgte en anden løsning.

Dog kan jeg godt lide deres programs feature med at man kan vælge sin egen destination for backup.

Der må være noget galt med din opsætning så, Jeg har 250/250mbit og smider med over 150mbit til crashplan.

Klienten er som standard opsat så den sparer meget på CPU, hvis din maskine ikke er særlig kraftig vil den derfor throtle hastigheden gevaldigt.

Prøv at sig den må sluge 100% cpu og se om det ændrer noget.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu