recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Yousee boks Strømforbrug!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Yousee boks Strømforbrug!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 17:07
Det er jo problematisk at sætte et produkt ud på markedet, som bruger over 26 gange sså meget strøm end oplyst !!!

Redigeret af mich61 - 07-Maj-2016 kl. 17:09
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 17:54
Er der nogen, der har undersøgt strømforbruget i STB, når boksen er tilsluttet internettet med kabel?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 19:35
Min er tilsluttet med kabel
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Er der nogen, der har undersøgt strømforbruget i STB, når boksen er tilsluttet internettet med kabel?
 
STB= Set Top BoxWink
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 16:59
Jeg har også målt min og det er 13 Watt som alle de andre.
 
Jeg skrev så til Energi styrelsen som står for dette og her er deres svar:
 

Tak for din mail af 14. maj 2016, hvor du oplyser om resultat af din måling af  YouSee’s s tv boks energiforbrug i  standby.

 

En tv boks, er et såkaldt netværks produkt. For den type produkter gælder andre grænser for det tilladte energiforbrug i standby, end der gælder for de produkter, som står alene og ikke er forbundne i netværk. Fra 1. januar 2015 er det maksimale energiforbrug i standby for den type produkter 12 watt.

 

Foranlediget af din henvendelse vil Energistyrelsen tage kontakt til YouSee, og i forbindelse med målinger af andre netværksprodukter vil Energistyrelsen desuden gennemføre målinger på et stikprøveudvalg af YouSee’s  tv bokse.

 

Når resultater fra disse målinger foreligger, vil de blive offentliggjort på Energistyrelsens hjemmeside  http://www.ens.dk/forbrug-besparelser/apparater-produkter

 

Hvis du er interesseret, kan vi desuden sende dig en mail, når resultaterne foreligger.

 

Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 17:02
Men hvis der opgives under 0,5 Watt på hjemmesiden, hvad så?

Redigeret af mich61 - 17-Maj-2016 kl. 17:03
Til top
JohnH Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 17:02
Lyder fint med Energistyrelsen.

Jeg kan oplyse at Yousee har skrevet flg til mig:

Vi har identificeret et problem med, at boksen i sin nuværende form, ikke går korrekt i sleep mode. Derfor bruger den ikke det forventede W, men derimod hvad den ville bruge hvis det var i brug. 

Vores tekniker er i gang med, at arbejde på en løsning. Vi har dog ikke en tidshorisont, for hvornår fejlen er rettet. 

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 17:05
Sagen er jo bare, at i EU ikke må markedsfører en boks der bruger mere end 12 W.
 
Nu kan man så sige at 13 W er jo kun lidt mere, men det holder vel ikke.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 06:06
Godt svar fra Energistyrelsen, synes jeg.

Er der nogen der har overblikket over om det maksimale strømforbrug for netværksprodukter følger en en trappetrins-model eller lignende? Kommer det an på, hvornår boksen er lanceret på markedet?

YouSee's gamle bokse, der står i tusindvis af hjem brugte jo svimlende 21W i standby, men er blevet solgt i årevis.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Godt svar fra Energistyrelsen, synes jeg.

Er der nogen der har overblikket over om det maksimale strømforbrug for netværksprodukter følger en en trappetrins-model eller lignende? Kommer det an på, hvornår boksen er lanceret på markedet?

YouSee's gamle bokse, der står i tusindvis af hjem brugte jo svimlende 21W i standby, men er blevet solgt i årevis.

Det gælder vel kun produkter der er kommet på market efter den dato.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 07:23
Det er utroligt at man tillader et standby forbrug på op til 12w, bare fordi der sidder et netværksstik i. Sikkert derfor den er lavet så den ikke virker uden. Jeg mener i hovedparten af tiden laver den jo intet som helst eller står bare og venter på at blive vækket af timeren. Det skal da seriøst ikke koste 12w.
Bliver spændende at se om de lovede 0,5w kan nås når den venter på en timeroptagelse, eller hvad der eller skal til for at komme der ned, hvor jeg vil mene den hører til.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Men hvis der opgives under 0,5 Watt på hjemmesiden, hvad så?
 
De skal naturligvis holde hvad de har lovet, men der står nok ikke noget om om de 0,5w gælder hvis den venter på at optage eller hvad der ellers er forudsætningen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu