recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Yousee boks Strømforbrug!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Yousee boks Strømforbrug!

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Yousee boks Strømforbrug!
    Sendt: 06-Maj-2016 kl. 21:35
Hej

Nu har jeg målt forbruget på den nye boks! I spare standby bruger den 13w! Hvordan kan det være de skriver 0,5w?


Den gamle Yousee boks bruger 28w i drift og 18w i standby.

Har andre målt den nye YouSee boks?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 23:25
Hvad har du målt strømforbruget med?
Jeg har nemlig selv en af de der billige grønne strømmåler, og den kan overhovedet ikke finde ud af at måle strømforbrug på switchmode forsyninger. Den påstod at mit tv brugte 30w i stand-by, men da jeg målte efter med noget ordentligt måleudstyr, så målte jeg 0,4w.
Har hørt at den der hedder spar o meter skule måle korrekt.
Mvh Jesper
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 06:41
Har du målt den over et døgn. Eller bare lige eft du har slukket boksen ?

Var der planlagte optagelser klar eller hvilket miljø har du testet den under.

Måske bruger den noget tid før den lukker helt ned.

Håber da ikke Yousee har snydt på vægten
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 08:08
Den bruger også 13w om morgenen efter en nat. Der ligger enkelte planlagte optagelser om flere dage.

Undrede mig over den var så lun og kun skulle bruge 0,5w.

Så den lukker ikke ne de første 12 timer i hvertfald. Jeg har sat den i superdvale og 1 time i energiindstillinger.
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 08:11
Den jeg har målt med passer når jeg måler andre ting f.eks en 4w led lampe viser 4w og den er lavet i Tyskland måleren.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 08:25
Gad vist hvilket smuthul de benytter for at komme uden om lovgivningen. Et Tv med sådan et standby forbrug ville slet ikke være lovligt. Pinligt at den skal bruge 13w på at holde liv i timeren. Det ville jeg helt ubetinget gøre vrøvl over.

Redigeret af Flash! - 07-Maj-2016 kl. 08:30
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 08:29
Det kan sagtens være at din strømmåler ikke kan måle korrekt på switch mode, men at den måler din pære korrekt
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Den bruger også 13w om morgenen efter en nat. Der ligger enkelte planlagte optagelser om flere dage.

Undrede mig over den var så lun og kun skulle bruge 0,5w.

Så den lukker ikke ne de første 12 timer i hvertfald. Jeg har sat den i superdvale og 1 time i energiindstillinger.
Det er en ret god indikation at hvis den er varm, så bruger den nok mere end 0,5w.
Mener at der er et eller andet smuthul for standby strømforbrug for apparater der er netværkstilsluttet.
Mvh Jesper
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 08:38
Hvis den bliver lun så bruger den mere end en 1/2w. Jeg har den gamle uden hdd og den trækker ca. 17w uanset om den er tændt eller i standby. Den bliver mærkbart lun.

Redigeret af Flash! - 07-Maj-2016 kl. 08:39
Til top
JohnH Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 10:13
Jeg har også målt på boksen og har samme oplevelse. Den bruger 13-14 W i brug og nærmest det samme (marginalt mindre måske) når den er "slukket".

Jeg har ikke pillet ved indstillingerne omkring "strømbesparelsesindstillingerne". Og den bruger også 13-14w selvom den egentlig burde være gået i sleepmode (efter 4 timer som standard).

Hvornår er det man kan forvente de 0.5W? Og har recordere ikke målt den ved test?
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 14:46
Synes ikke min bliver varm
Til top
JohnH Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 17:02
Jeg har også teste og målt med boksen sat i "Høj" strømbesparelse og 1 time til standby. Har ingen åbenlys effekt: forbrug stadig 13W.

Hmm?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu