recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Yousee boks Strømforbrug!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Yousee boks Strømforbrug!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 08:11
PerW: Ja du har nok ret, men der må næsten være en dato for hvornår produktet i så fald skal "rettes" eller erstattes.

Er der nogen af jer, der har målt strømforbruget på boksen med Spar-O-Meter?
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 09:29
Ja har målt på Spar-O-Meter. Jeg måler 12,7 i standby, hvor boksen er sat til "Høj" strømbesparelse. 
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Ja har målt på Spar-O-Meter. Jeg måler 12,7 i standby, hvor boksen er sat til "Høj" strømbesparelse. 


Yousee har netop bekræftet, at der er en fejl i dvale funktionen på den nye boks, og de fejlsøger, og der vil blive rullet en opdatering ud snarest muligt


 


Redigeret af mich61 - 18-Maj-2016 kl. 09:50
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 09:51
Har yousee også bekræftet at 0,5w gælder når den står og venter på timer optagelse, eller gælder det kun når den helt nede og skal bootes når man tænder den igen?
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Har yousee også bekræftet at 0,5w gælder når den står og venter på timer optagelse, eller gælder det kun når den helt nede og skal bootes når man tænder den igen?

Lad os tag det til den tid, når man skriver under 0,5w så må det være en selvfølge

En optager, der ikke er programmeret til at optage......   Naturligvis må det kunne lade sig gøre, når det kan på andre, f.eks. Samsung blueray/HDD optagere.

Ellers er det en forkert beskrivelsen http://yousee.dk/3.aspx

Hvordan ser den nye tv-boks ud?

Den nye tv-boks er væsentlig mindre end den gamle tv-boks. Den fylder ikke nær så meget i stuen. Og hvis man vil gemme den helt væk, kan man købe en infrarød forlænger til 49 kr. Den sørger for at fjernbetjeningen kan nå tv-boksen alligevel.

Mål på boksen:

  • Bredde 23,9 cm
  • Dybde 17,5 cm
  • Højde 4,9 cm

Tekniske specifikationer?

Strømforbrug:
  • i brug: Op til 16 Watt
  • i standby: Under 0,5 Watt

Zappetid:

  • næste/foregående kanal i kanalrækkefølge: 0,5 sekunder
  • valgfri kanal: op til 2 sekunder

Opløsning: op til 1080p


"


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Ja har målt på Spar-O-Meter. Jeg måler 12,7 i standby, hvor boksen er sat til "Høj" strømbesparelse. 

Tak Bo. Har du netop foretaget målingen eller har det været tilfældet siden du modtog den?
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 12:55
Nogen der ved om stofa overvejer at lade deres motorola boks gå i sleep mode? Mener den bruger 18w hvadenten den er tændt eller "slukket".
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Har yousee også bekræftet at 0,5w gælder når den står og venter på timer optagelse, eller gælder det kun når den helt nede og skal bootes når man tænder den igen?

Lad os tag det til den tid, når man skriver under 0,5w så må det være en selvfølge

En optager, der ikke er programmeret til at optage......   Naturligvis må det kunne lade sig gøre, når det kan på andre, f.eks. Samsung blueray/HDD optagere.

Ellers er det en forkert beskrivelsen http://yousee.dk/3.aspx

Hvordan ser den nye tv-boks ud?

Den nye tv-boks er væsentlig mindre end den gamle tv-boks. Den fylder ikke nær så meget i stuen. Og hvis man vil gemme den helt væk, kan man købe en infrarød forlænger til 49 kr. Den sørger for at fjernbetjeningen kan nå tv-boksen alligevel.

Mål på boksen:

  • Bredde 23,9 cm
  • Dybde 17,5 cm
  • Højde 4,9 cm

Tekniske specifikationer?

Strømforbrug:
  • i brug: Op til 16 Watt
  • i standby: Under 0,5 Watt

Zappetid:

  • næste/foregående kanal i kanalrækkefølge: 0,5 sekunder
  • valgfri kanal: op til 2 sekunder

Opløsning: op til 1080p


"


 
Jeg er helt enig. Det burde være en selvfølge, når der er angivet 0,5w og der ikke er angivet undtagelser for hvornår det gælder.
Der er heller ikke det mindste tvivl om at det kan lade sig gøre hvis viljen er der. Håndholdt netværksudstyr som tablets og mobiltelefoner har et forbrug der er mindst en faktor 10 mindre. Meget af det kan ligge standby i dagevis på et 7-8 wh batteri.
vi krydser fingre for at yousee kan finde en løsning. Ellers vil jeg kigge efter noget andet.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

vi krydser fingre for at yousee kan finde en løsning. Ellers vil jeg kigge efter noget andet.

Hvad andet vil du kigge efter med de funktioner og med de krav?

Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

vi krydser fingre for at yousee kan finde en løsning. Ellers vil jeg kigge efter noget andet.

Hvad andet vil du kigge efter med de funktioner og med de krav?

Det ved jeg ikke rigtig. Er pt. slet ikke sikker på at der findes noget. Uanset gider jeg ikke have en boks der står og sluger strøm uden den laver noget. Slet ikke når jeg oven i hatten skal betale 100 kr pr måned for den. En recorder fra Panasonic kunne måske komme på tale, men jeg har ikke fået kigget på det endnu.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Ja har målt på Spar-O-Meter. Jeg måler 12,7 i standby, hvor boksen er sat til "Høj" strømbesparelse. 

Tak Bo. Har du netop foretaget målingen eller har det været tilfældet siden du modtog den?
Har først målt nu men går ud fra det har været sådan hele tiden også fordi boksen ikke virker som om den går i "hi" men er klar til brug med det samme fra standby
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Ja har målt på Spar-O-Meter. Jeg måler 12,7 i standby, hvor boksen er sat til "Høj" strømbesparelse. 

Tak Bo. Har du netop foretaget målingen eller har det været tilfældet siden du modtog den?
Har først målt nu men går ud fra det har været sådan hele tiden også fordi boksen ikke virker som om den går i "hi" men er klar til brug med det samme fra standby

Men lidt sjovt, Recordere.dk overså det i deres test
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu