recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Y, R-y, B-y til Scartstik kan det lade sig gøre ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Y, R-y, B-y til Scartstik kan det lade sig gøre ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Y, R-y, B-y til Scartstik kan det lade sig gøre ?
    Sendt: 26-Maj-2016 kl. 21:38
Jeg sidder lige og ekspermentere lidt med noget tilslutning. jeg har en båndmaskine BVW-D75PS med 3 stk udgang for monitor: Y.R-y og B-y. Den har imodsætning til de andre (BVW-75), ingen monitor REF Out og det har givet en udfordring mhs til Scartstik tilslutning. De andre kører via REF out som de har, og til Scartstik Composite in. Jeg har prøvet at tilslutte via RGB og stel på Scartstik men ingen billede, jeg kan højst få et sort/hvid billede frem ved at tilslutte fra Y til Composite i Scart, men hvad gør jeg for at få farverne med ?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2016 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af mondeo93 mondeo93 skrev:

Jeg sidder lige og ekspermentere lidt med noget tilslutning. jeg har en båndmaskine BVW-D75PS med 3 stk udgang for monitor: Y.R-y og B-y. Den har imodsætning til de andre (BVW-75), ingen monitor REF Out og det har givet en udfordring mhs til Scartstik tilslutning. De andre kører via REF out som de har, og til Scartstik Composite in. Jeg har prøvet at tilslutte via RGB og stel på Scartstik men ingen billede, jeg kan højst få et sort/hvid billede frem ved at tilslutte fra Y til Composite i Scart, men hvad gør jeg for at få farverne med ?
Det er mange år (+40) siden TV teknikken var på min skolebænk. Smile
Men basalt bliver der over antenne overført et Sort/hvid signal Y, og 2 farvesignaler Rød og Blå.
Det tredie farvesignal Grøn beregnes ud fra de 3 førnævnte. Wink

Så det du får ud af din båndmaskine er vel et COMPONENT signal, som et 
(se et stykke nede på siden)

Så du skal have en monitor der har Component indgang, hvis jeg ikke tager fejl?

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 17:20
Hej

Ja det havde været nemmest med en monitor med de tre indgange, men det har jeg ikke og vil i stedet godt kunne have det kørt igennem et scartstik til et alm TV. det ar planen

Redigeret af mondeo93 - 27-Maj-2016 kl. 17:21
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 17:38

Hvilket Display skal du bruge.? En fladskærm.? De har da Component tilslutning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 19:29
 Jeps, men planen er, at jeg godt vil bruge et ældre B&O TV med Scart og S-VHS indgang bare for nostalagiens skyld.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af mondeo93 mondeo93 skrev:

Jeps, men planen er, at jeg godt vil bruge et ældre B&O TV med Scart og S-VHS indgang bare for nostalagiens skyld.
Synes ikke jeg kan finde færdigbygget ved at Google "component video to rgb converter"
Men Component til Composite og S-video, som koster kassen  Smile

Men hvis du er til gør-det-selv, en ældre artikel :

Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu