recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  123 81>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubiquity Unifi til hjemmebrug
    Sendt: 01-Juni-2016 kl. 18:13
Jeg er i gang med at udskifte mit blandede trådløse netværk som tidligere bestod af TP-Link EAP220, ASUS RT-AC66U og D-Link 655 med enheder fra Ubiquity. Valget er faldet på deres Unifi AP AC Pro enheder og en enkelt In-wall som begge er meget fornuftigt pris sat.

Man kan vælge at konfigurere dem med en APP på telefonen, men de har også en "controller", som man kan installere på en server.

Foreløbig ser det sådan her ud:



Tegningen er nogle ejendomsmægler billeder. Selve funktionen med at vise dækning er indbygget i programmet.




Programmet giver en lækker kontrol med ens enheder og hvad der er forbundet hvor. Alt styres fra en konsol - konfiguration, opgraderinger, monitorering m.m.



Hvert AP kan sættes i grupper hvor man så kan konfigurere op til 4 VLANs pr. gruppe. F.eks. har jeg to grupper - en til hovedhuset og en til lejlighederne og der er VLANs som er tilgængelige begge steder og nogle der er unikke. F.eks. er der ingen grund til at management netværket er oppe i lejlighederne.

Hvis man har står overfor en udskiftning af ens Wifi, så vil jeg anbefale alle at tage et kig i denne producents retning.
Det er så meget federe med dette UniFi system og det virker som om kvaliteten er en kilometer bedre end mine gamle enheder. Jeg er i den grad glad for udskiftningen.

Redigeret af hedberg - 01-Juni-2016 kl. 18:15
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
mkjensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Maj-2012
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2016 kl. 19:57
Jeg overvejer noget lignende. Har du så også valgt en Unifi USG som router?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2016 kl. 20:20
Nej, det har jeg ikke. Det er ikke et fravalg som sådan. Jeg har bare en eksisterende firewall som er baseret på pfSense. Jeg byggede den fordi jeg på et tidspunkt havde svært ved at finde et soho produkt med ordenlig support for gigabit, VLAN, som rent faktisk kunne flytte noget data og ikke kostede en bondegård.

Mit LAN er meget segmenteret. F.eks har alle disse enheder egne VLAN og skal via firewall for at snakke sammen.

  • Mine NAS enheder
  • Alle underholdnings enheder såsom smartTV, sonos m.m. .
  • Min arbejds laptop
  • Lejligheden til udlejning (for ikke at blande hendes traffik med vores).

Det stiller en del krav til firewallen når f.eks. PLEX serveren på et VLAN skal hente en film fra NAS'et på et andet VLAN.


EDIT: Kiggede lige på dem og de ser slet ikke dumme ud. Ville være lækkert at få styringen ind i Unifi softwaren. Kan dog se at de ikke har VPN server for klienter indbygget som jeg f.eks. bruger i dag. Ligesom mange af deres andre ting ser det meget fornuftigt ud prismæssigt. 

Redigeret af hedberg - 01-Juni-2016 kl. 20:36
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 11:08
Jeg var efterhånden godt og grundig træt af mit YouSee leveret Wifi og besluttede at anskaffe en AP. For lang tid siden var jeg af en arbejdskollega blevet anbefalet at kigge på Ubiquity og jeg anskaffede mig derfor en Unifi AP AC LR.

Den har jeg på ingen måde fortrudt. Den opfylder mit ene krav til fulde, nemlig klippestabilt Wifi.

Jeg er klar over, at man via kontrolleren har en masse avancerede muligheder, men mit setup er så simpelt som det kan være og jeg anvender det ikke. Men det er dejligt at have mulighederne hvis man engang får lysten/behovet. 

På nuværende tidspunkt er denne AP højest sandsynligt overkill for mit vedkomne, men den levere som sagt klippestabilt wifi til en overkommelig pris og i et mere diskret design end mere udbredte producenter.

Så jeg kan kun skrive under på, at man med fordel kunne kigge i retning af Ubiquity næste gang man shopper wifi udstyr.


Redigeret af Silentbob - 02-Juni-2016 kl. 11:11
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Snavsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snavsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 16:41
Har fuldt ham her i gennem længer tid https://www.youtube.com/channel/UCVS6ejD9NLZvjsvhcbiDzjw
Han laver en del video med unboxing og hvordan det sættes op det har været lærerigt for mig :-)

Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 21:29
Har set et par af hans videoer nu - tak for tippet - de er ganske gode.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 10:05
Har længe gået og overvejet et Unifi AP AC LR. Har læst rigtig meget godt, og denne tråd har da bestemt også peget i den retning.
Vi har et hus på 3 plan, og efter vi gik over til fiber, som kommer ind i det ene hjørne i kælderen, så har dækningen på 1. sal ikke været fantastisk. Ligeledes er der slet ingen dækning i haven, hvilket er ret irriterende her om sommeren.
Snavsi> Jeg takker for link, det må jeg hellere lige få kigget på her i weekenden, og så skal jeg nok bare snart have købt mig sådan et ap Smile

Jeg er i min søgen på nettet faldet over dette link:
Det viser en guide til hvordan man installerer controlleren på en Raspberry pi. Det kunne jo være der var nogen der var interesseret i en controller, men som ikke lige vil have en server stående til det. Så er det da en lidt mere økonomisk løsning...
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 16:23
Jeg læste iøvrigt at der var en der har fået controlleren til at køre på Synology - hvilket jo er dejligt for os der i forvejen har en Synology enhed og for at gøre det endnu bedre var han i dialog med Ubiquiti der ville købe en Synology - ville være rigtigt lækkert med en understøttet controller direkte på ens NAS.


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 16:06
Jeg har lige fået en unifi cloud key controller, og det virker bare. Bare stik den ind i switchen (med POE), opret en ubiquity konto, og så kører det. Mere autonomt kan det næsten ikke blive.
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2016 kl. 19:21
Jeg er også een af dem der er hoppet Ubiquiti vognen.

Jeg har internet gennem Waoo og har så deres Icotera 3000 router. Routeren sidder i teknikskabet og det ikke lige optimalt for WiFi dækningen. Og så er der heller ikke 5GHz WiFi i Icoteraen.

Jeg købte et UniFi AP AC Lite ogslog wifi fra routeren. Jeg har nu fin dækning i hele huset og det er virkeligt hurtigt.

Jeg har brugt deres app til opsætning, det var virkeligt nemt.

Jeg har et spørgsmål til jer der bruger controller softwaren.
App'en har kun de grundlæggende indstillinger. Er der meget andet i controller softwaren, altså ikke logning, men flere indstillinger af AP'et?
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CJ1409 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 21:37
Er dine APs trådløst forbundne med en Router eller med hinanden?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af CJ1409 CJ1409 skrev:

Er dine APs trådløst forbundne med en Router eller med hinanden?

De 3 af dem sidder direkte i en switch - Den sidste (den i lejligheden) sidder i det ekstra stik i en af de andre (med en PoE adapter imellem). 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu