recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 45678 81>
Forfatter
Besked
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 13:20
Hey..

Det kan self være tingene lige har ændret sig.. :)


Prøv og test hvad overførsels hastighed du trækker ud, så finder vi hurtigt ud af det.
Jeg har ikke fulgt op på ligepræcis secondary porten i nogen tid, men før i tiden kørte den 100mbit.

jeg beklager meget hvis det har ændret sig. :)




Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg har iøvrigt fået leveret og konfigureret en USG Pro 4. Jeg er sgu ikke imponeret - den genstarter mindst en gang i timen med den nuværende firmware (som så i mellemtiden ser ud til at være trukket tilbage). 

 

Rul 1 version tilbage, så sker det ikke..

Det lyder dog underligt at den genstarter mindst 1 gang i timen, hvordan udlever du det?

Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 13:48
underligt med de genstart, har du syslog slået til ? ellers så prøv det og set debug log til. jeg syslogger til min synology

Redigeret af Moerkbak - 04-Februar-2017 kl. 13:49
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:


Rul 1 version tilbage, så sker det ikke..

Det lyder dog underligt at den genstarter mindst 1 gang i timen, hvordan udlever du det?


Pludseligt stopper den med at svare. Så begynder den at boote op. Blinker hvidt og står som disconnected i interfacet. På et tidspunkt begynder den så at blive provisioneret. 

Har smidt 4.3.33 - må se om det stabiliserer den. Kan se en længere tråd om det på Ubiquiti's forum. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

underligt med de genstart, har du syslog slået til ? ellers så prøv det og set debug log til. jeg syslogger til min synology

Nej, syslog er ikke slået til lige nu. Men jeg slår den til lidt senere.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Hey..

Det kan self være tingene lige har ændret sig.. :)


Prøv og test hvad overførsels hastighed du trækker ud, så finder vi hurtigt ud af det.
Jeg har ikke fulgt op på ligepræcis secondary porten i nogen tid, men før i tiden kørte den 100mbit.

jeg beklager meget hvis det har ændret sig. :)


Jeg har en lille maskine der henter fra den og sender til Synology'en med ca. 500Mbit - så den trækker klart mere end 100Mbit. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 21:16
Den har ikke genstartet siden jeg skiftede firmware til 4.3.33. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 21:36
spøjst, min 3P har kørt 4.3.34.4943823 klippe-stabilt siden jeg satte den op sidste fredag.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

spøjst, min 3P har kørt 4.3.34.4943823 klippe-stabilt siden jeg satte den op sidste fredag.

Nu ved jeg jo ikke hvor belastet dit netværk er, men jeg kunne se at jo mere jeg belastede den jo hurtigere genstartede den., 

Jeg har 2 WAN forbindelser på den og den fungerer som knudepunkt for 2 familiers internet adgang (40 enheder). Jeg venter bare på at Netflix tilbyder en local cache server til mig med vores børns forbrug :) 

Der er så hvad det er, men det som virkeligt speedede det op, var når jeg åbnede for min NTP server. Den modtager ca. 5-10Mbit NTP traffik som skal forwardes ind til min NTP server som så sender svar retur. (Det er rigtigt mange tusinde pakker hvert sekund) og det kan slå næsten hvad som helst ihjel.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

spøjst, min 3P har kørt 4.3.34.4943823 klippe-stabilt siden jeg satte den op sidste fredag.

Nu ved jeg jo ikke hvor belastet dit netværk er, men jeg kunne se at jo mere jeg belastede den jo hurtigere genstartede den., 

Jeg har 2 WAN forbindelser på den og den fungerer som knudepunkt for 2 familiers internet adgang (40 enheder). Jeg venter bare på at Netflix tilbyder en local cache server til mig med vores børns forbrug :) 

Der er så hvad det er, men det som virkeligt speedede det op, var når jeg åbnede for min NTP server. Den modtager ca. 5-10Mbit NTP traffik som skal forwardes ind til min NTP server som så sender svar retur. (Det er rigtigt mange tusinde pakker hvert sekund) og det kan slå næsten hvad som helst ihjel.


af nysgerrighed, hvoffor agere ntp node? 

Ud fra beskrivelsen, lyder det som der måske kan være en mem-leak. Fik du slået syslog til?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

af nysgerrighed, hvoffor agere ntp node? 

Det interesserer mig. Korrekt tid er meget vigtigt både indenfor sikkerhed som jeg arbejde med i dag og dengang jeg arbejdede med drift hvor jeg har haft ansvar for maskiner der håndterede både aktiehandler, dankort transaktioner og en masse andet i tidens løb. 

Mine tidsservere er meldt til pool.ntp.org projektet som består af en masse frivillige der stiller båndbredde og teknologi til rådighed for at f.eks. linux distributioner, hjemmeroutere, IoT dimser og en masse andet kan modtage en korrekt tid de kan stole på. 

Jeg ser det lidt som frivilligt arbejde og donation til "et bedre internet". 

Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Ud fra beskrivelsen, lyder det som der måske kan være en mem-leak. Fik du slået syslog til?

Ja, syslog er slået til. Men hold da kæft den genererer log - selv uden debug. 


Redigeret af hedberg - 04-Februar-2017 kl. 23:01
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 23:33
Tror jeg lige jeg slår fra igen - for 15 min. efter genstartede den. Der står ikke umiddelbart noget interessant. Det hele ser ud til at være warnings omkring forward til NTP serveren. 




Redigeret af hedberg - 04-Februar-2017 kl. 23:38
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu