recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 2930313233 81>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Might bekendt er der ikke noget på USGens egen webside du ikke kan via controller.


Det eneste jeg kan komme i tanke om er hvis man ikke ønsker at køre med 192.168.1.1 på indersiden. Så skal man så vidt jeg husker stadig ind og rette den manuelt på USG'en eller går adopteringen i stå, men ellers tror jeg du har helt ret.

Denne specifikke vlan ændring tror jeg kun man kunne lave med SSH før i tiden og efter hver genstart skulle man manuelt sætte det igen eller lave nogle config filer. På et tidspunkt kom den så i USG'ens configurations side og senere kom den i controllerens for derefter at blive flyttet igen.


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 17:38
jeg har den settings.

men der er kun en LAN jeg kan editere

Nok fordi min USG er frakoblet pt..... kommer jeg lige i tanke om.
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 19:03
Jeg synes det lyder som om der er nogle termer som bliver misforstået.

Bare for at være sikker på vi ikke snakker forbi hinanden, så er din USG din fysiske router/firewall, og UNIFI controlleren er til at konfigurere alt dit unifi fra et centralt, brugervenligt interface, som skal installeres på din PC eller NAS osv.

Når du går ind på 192.168.1.1 får du en hjemmeside som kun er beregnet til at rette nogle ganske få indstillinger for at komme i gang, 
Derefter skal du bruge unifi controlleren til at opsætte resten.

Det at din 192.168.1.1 ser ud som den gør, for mig til at tro at det er en gammel firmware der ligger på din USG.

Så, installér unifi controlleren så du kan komme videre,
Du kan evt. Logge på din USG via SSH, derinde kan du også opdatere din USG eller sætte VLAN på WAN porten, dette er dog ikke anbefalet.

BaaaaaH
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 20:05
BaaaaaH
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 21:07
For dem der er interesseret i Ubiquiti's nye UAP-IW-HD enheder, så har jeg lige bestilt 2 stk.

Hvis du ikke kender dem, så er det den nye version af In-Wall access punktet, men med en indbygget 4 port switch. De skulle gerne ankomme ultimo januar og man kan læse mere om dem her i mellemtiden: https://inwall-hd.ubnt.com/

De kommer at erstatte 2 stk UAP-AC-PRO enheder i bl.a. stuen (hvor jeg ønsker access punktet skal være mindre synligt) og i min garage hvor jeg godt kunne bruge et par switch porte mere, men omvendt ikke gider have yderligere en separat switch stående. 

Jeg tager billeder af opsætning, enheder m.m. og poster i denne tråd når de er ankommet.

EDIT: Jeg har også bestilt et ASUS PCE-AC88 netkort for at se hvor meget traffik jeg kan presse igennem access punktet.


Redigeret af hedberg - 06-Januar-2019 kl. 12:45
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 10:48
Thumbs Up Kom bare med mere info hedberg!
Til top
McKrisDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Marts-2019
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McKrisDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 12:16
Håber det er OK at låne tråden.
Er ved at skifte internetudbyder til Gigabit og i den forbindelse har jeg kigget lidt på at bruge Ubiquity produkter til det nye netværkssetup.

I første omgang har brug for en router.
Har haft kig på Ubiquiti Unifi Security Gateway USG og EdgeRouter X

Nogen der har nogle pros/cons eller andre input?
/Mikkel
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af McKrisDK McKrisDK skrev:

Håber det er OK at låne tråden.
Er ved at skifte internetudbyder til Gigabit og i den forbindelse har jeg kigget lidt på at bruge Ubiquity produkter til det nye netværkssetup.

I første omgang har brug for en router.
Har haft kig på Ubiquiti Unifi Security Gateway USG og EdgeRouter X

Nogen der har nogle pros/cons eller andre input?
Hej,

jeg har også Gigabit som leverandør og har en USG + 2 UAP Lite access points.
Det kører som smurt Big smile
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 16:41
I tilfælde af at andre har oplevet tilsvarende problemer.

Forleden skiftede jeg min Unifi 24 port POE switch ud med en 16 port POE switch og næsten med det samme oplevede jeg at den nye switch var ustabil på POE portene. Enhederne der fik strøm via POE genstartede flere gange om dagen og det er naturligvis totalt uacceptabelt. Netværket har ellers kørt 100% stabilt i lang tid og problemet forsvandt så snart jeg flyttede tilbage til 24 port switchen.

Jeg har læst en del om dette og andre problemer med Unifi 16 port udgaven af switchen og jeg tænkte, at det måske kunne være et elektrisk problem. Derfor bestilte jeg et fiber kabel og 2 SFP'er, så jeg kunne skille mit netværk ad elektrisk.

Fordi der var så lang leveringstid på kablet, så bestilte jeg også et par transceivere med alm. RJ45 udgang. Jeg regnede ikke med at det gjorde nogen forskel, men så snart jeg flyttede linket til resten af mit netværk over på fiber porten med denne transceiver, så blev switchen stabil og der har ikke været genstarter siden.

Flytter jeg linket over på en alm. RJ45 port, så kommet problemet meget hurtigt igen.


Mvh,
Thomas


Redigeret af hedberg - 23-Juni-2019 kl. 16:43
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2019 kl. 12:36
Så kom fiber kabler og moduler endeligt, så jeg kan skiftet til fiber imellem switchen i kontoret og på loftet.

Jeg valgte at købe et 10Gbit kabel. Det var lidt dyrere end et 1Gbit, men så slipper jeg forhåbentligt for at trække et nyt de næste mange år efterhånden som 10Gbit bliver mere almindeligt.




Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 21:17
med fare for at spørge dumt - er der så ikke så korte afstande i et almindeligt hus at et cat6 kabel er alt rigelig?

Hvis man er ligeglad med statistik, kan man vel undvære alt andet end et AP fra Ubiquity, samt wifi med samme navn fra Eniigs router i den anden ende af huset

Sådan et setup kører jeg nemlig med - og lever egentlig godt med det... tror jeg, elsker mulighed for nyt legetøj - hvis det giver mening ;-)

Har 100/100 fiber ind, det dækker fint vores behov... alt pånær tlf & Ipad er kablet.

Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

med fare for at spørge dumt - er der så ikke så korte afstande i et almindeligt hus at et cat6 kabel er alt rigelig?

Hvis man er ligeglad med statistik, kan man vel undvære alt andet end et AP fra Ubiquity, samt wifi med samme navn fra Eniigs router i den anden ende af huset

Sådan et setup kører jeg nemlig med - og lever egentlig godt med det... tror jeg, elsker mulighed for nyt legetøj - hvis det giver mening ;-)

Har 100/100 fiber ind, det dækker fint vores behov... alt pånær tlf & Ipad er kablet.


CAT6 kort afstand? ikke sikker på hvad du lige mer der?

Men ellers ja til det med AP.
Tror ikke man behøves andet end AP hvis man ikke har mere end alm. fam. behov og i øvrigt ikke gider rode for meget med det.

Bortset fra at ubiquity switch kan sende strøm til dine AP via RJ45 kabel.
Uden den skal du have de 220V dimser imellem kabel og dit AP.
men de følger jo med AP.
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2930313233 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu