recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 4950515253 81>
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 18:25
Den så jeg godt, men jeg fangede slet ikke at den var ny og så var jeg i tvivl om hvorfor er er to udgaver. Er det bare en med eller uden antenne?


Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Den så jeg godt, men jeg fangede slet ikke at den var ny og så var jeg i tvivl om hvorfor er er to udgaver. Er det bare en med eller uden antenne?


Den store er dyrere, har flere antenner som er indbygget i pcb'et, er hurtigere og har 2 ethernet porte. Den lille kan du skifte antennerne på.

I praksis vil du nok ikke mærke den vilde forskel hvis det bare handler dækning til et par enheder i haven.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 15:14
Er der nogle der har erfaringer med dem? Duer de?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 15:39
Jeg har en af hver i haven. De virker fint. Har dækning på alle 4500 m2

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 18:19
Kan du sige noget om rækkeviden. Kan den dække 183 m?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 19:00
Tror sgu ikke den kan klare 183 meter - ihvertfald ikke til min telefon, men den har selvfølgelig heller ikke verdens bedste wifi antenner.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 21:05
jeg testede lige mit signal rundt i hust. Jeg har 3 AP. 
Et på hver etage. Højeste signal var ved det l kælder med 150 mbps.

Køkken 100 mbps.
De 2 steder stod jeg tæt på ap.

Stuen foran køkken 140 mbps.
Altså højere end i køkken hvor ap er.
Måske har testen fat i kælder AP lige under gulvet?

1. Sal AP havde kun ca. 80 mbps.

Jeg har en 1000/1000 fiber.
Er det ok signaler?

Brugte fullrates test app.


Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 08:21
Din Internet forbindelse er meget hurtigere end wifi5 nogensinde vil blive.

Hastighederne er ikke specielt imponerende, men de er ganske normale. Der er rigtigt mange variabler som f.eks. hvilken telefon man måler med og ikke mindst modellen og konfigurationen af AP'erne.

Jeg har typisk omkring 150-250Mbit på en rimelig standard konfiguration og en iPhone 11. Jeg har skruet ned for sendestyrken på de fleste AP'er fordi jeg gerne vil have klienterne til at flytte AP når jeg bevæger mig igennem huset.

Hastigheden man tester kan også svinge lidt fra firmware til firmware (både AP'erne og telefonens. På et tidspunkt oplevede jeg ofte helt op til 400Mbit. Dybest set interesserer jeg mig ikke så meget for det lige nu. Mit båndbredde tunge udstyr som f.eks. 4K medie afspillere, NAS m.m. er kablet, så mit wifi leverer kun til devices som bærbar, iot enheder, ipad's og telefoner. For mig handler det mere om stabilitet, mange enheder og langt mindre om super hastighed for den enkelte.

Inde i controlleren kan du se hvilket AP din telefon er koblet op på imens du tester.


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 08:28
ok tak... jeg har ingen udfald i det trådløse og det er som du skriver vel det vigtigste.
Har ligesom dig kablet de "vigtige" enheder.

Kom i tanke om at AP på 1. sal ikke kører fuld hastighed, fordi stikket blev samlet forkert engang.
har bare ikke atget mig sammen til at få det lavet... :-)
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
Amtus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amtus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 10:37
Hej med jer

Vi flytter i nyt hus her om en måned, og jeg har fået gjort klar med faste internet udtag i værelserne, stue mv., så det meste kan blive kablet, men jeg mangler stadig den rigtige wifi-løsning. Der kan jeg jo så se at Ubiquity bliver anbefalet af stort set alle, men efter at have set et par vidoer om det, er jeg klar til at udstille min uvidenhed :-)

Der er gjort klar til at kunne kable AC et par steder i huset, så mit spørgsmål er i første omgang mest om, hvilket udstyr jeg skal købe. I den sidste video jeg så anbefalede han følgende:

Ubiquiti UniFi USG Security Gateway - Router Uden Trådløs Netværk

Ubiquiti UniFi Switch 8 (60W)

Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO (*3)


Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2



Desværre er min helt grundlæggende viden om netværk ikke så stor, men det må jeg få rettet op på hen ad vejen. Er ovenstående helt hen i vejret eller er der noget af det, som reelt er overflødigt eller skal erstattes af andet/nyere udstyr?

På forhånd tak for hjælpen :-)
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 11:36
Nej det er fint, hvis det var mig ville jeg købe uap-NanoHD istedet for 

De fylder 30% mindrer og har 4x4 mimo istedet for 3x3




Redigeret af Clemen - 04-Oktober-2020 kl. 11:38
Til top
Amtus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amtus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 15:01
Tak for svaret.

Det lyder som et godt valg i stedet for Pro. Prisforskellen er også meget lille.

Nu kommer så et helt lavpraktisk spørgsmål. Vi får fibernet, og jeg skal ud over net og POE ud til de 3 AC også have tilsluttet de ca. 5 andre faste forbindelser i huset fra vores teknikskab. Er det så "bare" en større switch, som jeg skal købe, hvor der stadig er min 4 * POE eller løser jeg det på en anden måde?

Forslag til, hvad jeg skal købe istedet modtager gerne :-)


Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Nej det er fint, hvis det var mig ville jeg købe uap-NanoHD istedet for 

De fylder 30% mindrer og har 4x4 mimo istedet for 3x3


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4950515253 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu