recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 6465666768 81>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg skal lige have sat et RJ45 stik på kablet ude i mit bryggers og forbundet kablet til switchen på loftet, så sætter jeg et AP meget tæt på de 3 kameraer der disconnecter samtidig og lidt for ofte. Det skulle give de optimale betingelser for dem.

Så kan vi få testet det med signal styrke af. 

Det lyder super godt hvis du kan afprøve det.
Synes ikke jeg kan blive klog på hvorfor den disconecter forbindelsen hele tiden, og om det skyldes WiFi forbindelsen, men det bliver muligvis klogere på med din opsætning. Du kan evt. afprøve med kun din Doorbell forbundet til WiFi, derefter kan du prøve at koble de andre kameraer på og se om det gør nogen forskel.


AP'et er sat op og er ved at opgradere firmware lige nu. 

Så validerer jeg om det gjorde en forskel i morgen. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2021 kl. 12:30
Hvordan er jeres forbindelsen hvis man taler ind i ringeklokken og fra telefonen?
Jeg oplever den hakker meget og man kan ikke høre noget når man taler ind i ringeklokken?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2021 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

AP'et er sat op og er ved at opgradere firmware lige nu. Så validerer jeg om det gjorde en forskel i morgen. 

Jeg satte som tidl. skrevet et ekstra AP (UAP-IW-HD) op i mit bryggers - mindre end 2 meter fra henholdsvis G4 Doorbell og et G3 Micro kamera som jo også er trådløst. 

Som så mange gange før blev G3 Micro ked af det og krævede en fabriksreset og det har drillet lige siden med konsekvent at vælge næsten det AP der er længst væk. Pt. stiller jeg lidt på minimum RSSI værdierne for at sikre det rammer et af de rigtige AP. 

G4 Doorbell ser tilgengæld ud til være connected siden. De eneste gange det har reconnected har været når jeg pillede for at få det G3 Micro til at virke, så det virker lovende. 




Redigeret af hedberg - 17-Juni-2021 kl. 18:50
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2021 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvordan er jeres forbindelsen hvis man taler ind i ringeklokken og fra telefonen?
Jeg oplever den hakker meget og man kan ikke høre noget når man taler ind i ringeklokken?

Der er nogle irriterende mindre "klik" i lyden 

Jeg oplever dog følgende fejl (bemærk jeg kører med beta versioner). Når jeg svarer via den notification der kommer på telefonen, så kommer der ikke lyd fra fra mikrofonen i G4 Doorbell til telefonen. Ligner en fejl i IOS appen eller måske protect servicen. Kan dog godt tale fra mobil til G4 Doorbell og jeg syntes det er "okay" lyd uden at være prangende.

Hvis man rent faktisk skal kunne høre hvad folk siger, så skal jeg pt. åbne kameraet via listen over kameraer i Protect appen og ikke bruge notifikationen. 

Hvad er microphone sensitivity sat til på G4 Doorbell hos dig? Min er pt. 100%. 




Redigeret af hedberg - 17-Juni-2021 kl. 16:23
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2021 kl. 08:44
G4 Doorbell var egentligt stabil nok, men G3 Micro er rimeligt sarte og specielt den model har været ustabil efter jeg introducerede U6 enheder. Derfor lavede jeg nogle ændringer i går aftes som måske kan være til inspiration for andre. 

Jeg har altid brugt et isoleret VLAN kun til video kameraer og normalt har jeg kørt både 2.4Ghz og 5Ghz på samme SSID. I går aftes ændrede jeg dette setup, så der nu er 1 unikt SSID til henholdsvis 2.4Ghz og 5Ghz. På den måde kan jeg vælge den den frekvens som kameraet burde virke bedst med. 

Derefter sortede jeg mine AP'er i "AP Groups" inde i Wifi settings, så et AP kun deler et SSID hvis det er behov for det. På den måde kunne jeg styre, så de sarte G3 Micro enheder f.eks. ikke nogensinde kan forsøge at koble på en U6 enhed (som med nuværende firmware giver udfordringer her i huset). 



Derudover lavede jeg lidt tuning af hvilke kanaler der bliver brugt, signal styrke (Jeg har en del AP'er, så de skal jo helst ikke forstyrre hinanden) og RSSI værdierne, så når styrken er lav bliver enhederne kylet af og skal finde det AP der er tættest på. 

Der har ikke været en reconnect siden fra hverken G3 Micro kameraerne, G4 Doorbell eller de andre modeller jeg har. 






Redigeret af hedberg - 18-Juni-2021 kl. 08:45
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2021 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

G4 Doorbell var egentligt stabil nok, men G3 Micro er rimeligt sarte og specielt den model har været ustabil efter jeg introducerede U6 enheder. Derfor lavede jeg nogle ændringer i går aftes som måske kan være til inspiration for andre. 

Jeg har altid brugt et isoleret VLAN kun til video kameraer og normalt har jeg kørt både 2.4Ghz og 5Ghz på samme SSID. I går aftes ændrede jeg dette setup, så der nu er 1 unikt SSID til henholdsvis 2.4Ghz og 5Ghz. På den måde kan jeg vælge den den frekvens som kameraet burde virke bedst med. 

Derefter sortede jeg mine AP'er i "AP Groups" inde i Wifi settings, så et AP kun deler et SSID hvis det er behov for det. På den måde kunne jeg styre, så de sarte G3 Micro enheder f.eks. ikke nogensinde kan forsøge at koble på en U6 enhed (som med nuværende firmware giver udfordringer her i huset). 



Derudover lavede jeg lidt tuning af hvilke kanaler der bliver brugt, signal styrke (Jeg har en del AP'er, så de skal jo helst ikke forstyrre hinanden) og RSSI værdierne, så når styrken er lav bliver enhederne kylet af og skal finde det AP der er tættest på. 

Der har ikke været en reconnect siden fra hverken G3 Micro kameraerne, G4 Doorbell eller de andre modeller jeg har. 



Det lyder til problemer muligvis er løst.

Kan du uddybe hvilken type AP du har brugt til Doorbell, og jeg kan forstå du har brugt et SSID på AP til Doorbell og G3 kamera med til 2,4 og og andet SSID til 5GHz? 
Bruger doorbell og G3 ikke kun 5GHz?


Redigeret af LofterPalle - 18-Juni-2021 kl. 12:32
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2021 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:


Det lyder til problemer muligvis er løst.

Kan du uddybe hvilken type AP du har brugt til Doorbell, og jeg kan forstå du har brugt et SSID på AP til Doorbell og G3 kamera med til 2,4 og og andet SSID til 5GHz? 
Bruger doorbell og G3 ikke kun 5GHz?

Der er ihvertfald ikke problemer med G4 Doorbell. Det handlede udelukkkende om at AP'et skulle tættere på for mit vedkommende. Det var et UAP-IW-HD som jeg havde liggende. Det andet det muligvis kan logge på er et UAP-AC-PRO.

Jow, det burde det kunne, men jeg må indrømme at jeg aldrig rigtigt har tænkt nærmere over det fordi SSID'et var det samme før. Nu hvor jeg er begyndt at kigge nærmere på det ville jeg tro dette her måske kunne være en del af årsagen: G3 Micro and UAP-AC-Pro | Ubiquiti Community . Det er ihvertfald værd at undersøge nærmere. 




Redigeret af hedberg - 19-Juni-2021 kl. 00:06
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2021 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Nu hvor jeg er begyndt at kigge nærmere på det ville jeg tro dette her måske kunne være en del af årsagen: G3 Micro and UAP-AC-Pro | Ubiquiti Community . Det er ihvertfald værd at undersøge nærmere. 

Problemet der er beskrevet i ovenstående link var netop årsag til at mine G3 Micro kameraer ikke kørte ordenligt med 5Ghz. 

Ved at slå SSH til på kamera'erne via denne artikel: UniFi Protect - Advanced troubleshooting methods – Ubiquiti Support and Help Center 

Indstille G3 Micro kameraet til at køre med rigtig landekode manuelt som beskrevet her: G3 Micro and UAP-AC-Pro | Ubiquiti Community

Herefter kunne G3 Micro connecte på 5Ghz netværket som resten og jeg kunne få slået det dedikerede 2.4Ghz kamera netværk helt fra. Bliver interessant at se om G3 Micro har det bedre med U6 enhederne på 5Ghz end de havde på 2.4Ghz. 


EDIT: Her omkring 6 timer senere har der stadig ikke været nogle reconnects fra nogle kameraer overhovedet. 




Redigeret af hedberg - 18-Juni-2021 kl. 22:28
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 14:44
For dem der skulle være i tvivl og have behovet, så kan man godt have to G4 Doorbell's på samme net. 




I den forbindelse har jeg afprøvet "Doorbell Power Supply", som kan tilkøbes. Den er visuelt pænere, men giver ikke rigtigt nogle fordele og tilgengæld har den en stor ulempe. Den kan ikke umiddelbart tilkobles en klokke som f.eks. den der Honeybell. 





Redigeret af hedberg - 30-Juni-2021 kl. 07:55
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 14:11
Hej

Efter en opdatering af Unifi protect, oplever jeg at billedet på mit G4 Pro camera er blevet ændret.
Jeg har altid anvendt HDR funktionen på mine kameraer, der iver et roligt dæmpet billede.
Det virker som om HDR funktionen er forsvundet efter denne opdatering.
Jeg har prøvet at reset kamera og genstarter UDMPRO, det sidste jeg ikke har prøvet at at aktivere reset på selve kameraet. Inden jeg gør det ville jeg høre om i samme problemer?

Se her hvad HDR er (https://imgur.com/a/SOOFmdf)


Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2021 kl. 12:26
Ved godt jeg har spurgt før...men tillader mig igen med frisk info :-)

I den ene ende af huset har jeg kablet.
Men mangler lidt trådløs forbindelse.

har tidligere kigget på in-wall så jeg stadig har nogle stik til kabler men samtidig får trådløs, som også kan nås fra min carport der ligger i den ende.

Er det stadig det mest optimale med in-wall og hvilken af typerne er bedst?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2021 kl. 12:34
in-Wall er ikke opgraderet til wifi6, så mener ikke den er den optimale løsning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6465666768 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu