recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 6768697071 81>
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2022 kl. 19:03
Hvor længe holder batteri i sådan en ringeklokke?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2022 kl. 19:29
Den der er monteret udenfor er forbundet til strøm.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2022 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hej

Jeg er alvorlig træt af at min UniFi ringeklokke misterforbindelden til netværk hele tiden. Jeg kan forstå herberg ig andre ikke har det problem.

Hvad gør jeg for at løse det problem? Min mistanke er signalet er for svagt, men signalet vise 70-80% hvor den så lige pludselig dør og gå af netværket. Er der nogle ting man kan prøve eåinden man skal ud og investere i et accespoint der er tættere på?

Har du forsøgt at sætte styrken op på dit AP? 

De 2 AP min forbinder til står relativt tæt på ringeklokken.


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 20:49
Det prøver jeg lige at arbejde med. 

Ved du om det er muligt at ændre på sound på UP Smart Chime? 

Den er lidt speciel den ringetone.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2022 kl. 07:52
Det ser ud til jeg har fået løst noget af problemet takket være Hedberg forslag.

1. skrue op for styrken
2. Gennemgå ledningsforbindelse for løse forbindelser. (har klippet de hvide samlinger af og forbundet via klemme)

Det har hjulpet, nu får jeg nogle små udfald "lost wireless connection" på 1-3 min varighed.

Tænker det må være forbindelsen der ikke er helt så god. 

Så for nu, hvilken accespoint vil være egnet her til montering indendørs i skur tæt på/i rackskab?

Edit: ret stavfejl


Redigeret af LofterPalle - 05-August-2022 kl. 07:53
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2022 kl. 11:33
Er det overkill at bruge den her? UniFi6 In-Wall
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2022 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Det prøver jeg lige at arbejde med. 

Ved du om det er muligt at ændre på sound på UP Smart Chime? 

Den er lidt speciel den ringetone.

Jeg har ikke fundet nogen måde at gøre det på. Den i selve Doorbell kan man ændre ved at SSH'e ind i Doorbell og skifte WAV filen, men det samme lader ikke til at være muligt i smart chime. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2022 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Er det overkill at bruge den her? UniFi6 In-Wall

Hvis du kunne bruge de 4 ekstra netværks porte og der ellers er tørt inde i skuret, så kan det jo godt give mening - ellers er den jo nok lidt at skyde gråspurve med kanoner. 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2022 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Er det overkill at bruge den her? UniFi6 In-Wall

Hvis du kunne bruge de 4 ekstra netværks porte og der ellers er tørt inde i skuret, så kan det jo godt give mening - ellers er den jo nok lidt at skyde gråspurve med kanoner. 



Det var også et forkert link. (Ja den var nok også i overkanten)

Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2022 kl. 22:37
Den har jeg også tænkt på.
Men er overkill.

I min stue har jeg fået sat et netværksstik op og skal have en ekstra AP.
Hvordan er det nu.... hvis man skal have et AP med netværksstik, er det så en PRO udgave?

Hvad kan PRO i øvrigt kontra LITE AP'er?



Redigeret af koden - 05-August-2022 kl. 22:42
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2022 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

I min stue har jeg fået sat et netværksstik op og skal have en ekstra AP.
Hvordan er det nu.... hvis man skal have et AP med netværksstik, er det så en PRO udgave?

De gamle Pro modeller havde et ekstra netstik, så man kunne serie forbinde dem (eller sætte noget andet i forlængelse af sit AP). De nye Pro modeller med wifi6 har kun et netværks stik. 

De eneste wifi6 modeller der mig bekendt har flere stik er In-wall modellen. 

Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Hvad kan PRO i øvrigt kontra LITE AP'er?
Det er primært noget med flere antenner, højere teoretisk hastighed og flere samtidige brugere. I praksis betyder det nok temmeligt lidt i en hjemme installation. Med et Intel AX200 netkort får jeg ihverfald samme hastighed på et wifi6 lite og wifi6 pro - fordi det er 1Gbs forbindelsen der er flaskehalsen. 




Redigeret af hedberg - 05-August-2022 kl. 22:55
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2022 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Den har jeg også tænkt på.
Men er overkill.

I min stue har jeg fået sat et netværksstik op og skal have en ekstra AP.
Hvordan er det nu.... hvis man skal have et AP med netværksstik, er det så en PRO udgave?

Hvad kan PRO i øvrigt kontra LITE AP'er?


Så er der denne mulighed? Ikke køn hvis den være i en stue, men måske rackskab?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6768697071 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu