recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 6869707172 81>
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2022 kl. 11:04
fik fat i nogle ultra billige ap pro'er...
Så nu er jeg dækket ind i hele huset :-)
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2022 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

fik fat i nogle ultra billige ap pro'er...
Så nu er jeg dækket ind i hele huset :-)
Ja der har været mange til salg på dba for tiden..
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2022 kl. 17:06
Jeg har ikke fulgt så meget med, men er det fordi wifi 6 er kommet eller?
Jeg skal også have min 8 ports skiftet til 16, så måske kan jeg også finde sådan en billigt :-)

Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2022 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Jeg har ikke fulgt så meget med, men er det fordi wifi 6 er kommet eller?
Jeg skal også have min 8 ports skiftet til 16, så måske kan jeg også finde sådan en billigt :-)

Ja det tror jeg. Mange skifter over til Wifi6 pga. ipad og telefon understøtter det.
Jeg tvivler lidt på om det vil kunne mærkes og gøre nogen forskel. Det kan være herberg kan svare på det?
Det er kommet en 16 port på dba, kig på den.


Redigeret af LofterPalle - 07-August-2022 kl. 19:46
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2022 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg tvivler lidt på om det vil kunne mærkes og gøre nogen forskel. Det kan være herberg kan svare på det?

Pt. er ca. halvdelen af mine AP'er wifi6 eller 6e. I praksis mærker jeg ikke forskel ved almindeligt brug, men når en maskine for alvor skal bruge båndbredde så er det sgu meget fedt at se 1Gpbs download hastigheder som f.eks. når børnene henter et nyt spil - men reelt kunne de bare vente et pår minutter længere. 

Jeg bor på landet, så der er heller ikke rigtigt nogle naboer der forstyrrer mit netværk. Boede jeg i byen ville jeg måske overveje om 6Ghz ikke er noget mere fredeligt end 5 og 2.4Ghz. 

Konklusionen er nok at de fleste nok vil overleve uden indtil videre :-) 






Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 10:03
Min tanke...
ikke nødvendigt med wifi 6 hos mig.

Har kablede PS5 og pc'ere...




Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg tvivler lidt på om det vil kunne mærkes og gøre nogen forskel. Det kan være herberg kan svare på det?


Jeg bor på landet, så der er heller ikke rigtigt nogle naboer der forstyrrer mit netværk. Boede jeg i byen ville jeg måske overveje om 6Ghz ikke er noget mere fredeligt end 5 og 2.4Ghz. 

Hvor ser du WIFI 6 har 6Ghz?
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 11:47
Jeg spørger fordi jeg kunne godt være interesseret i 6Ghz, da jeg har mange 5 og 2,4Ghz tæt på. 
Lidt google søgning viser hvis atl der skal stå 6E hvis den skal undersøtte 6ghz. Har Unifi nogle accespoint der undersøtter  6Ghz?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg tvivler lidt på om det vil kunne mærkes og gøre nogen forskel. Det kan være herberg kan svare på det?


Jeg bor på landet, så der er heller ikke rigtigt nogle naboer der forstyrrer mit netværk. Boede jeg i byen ville jeg måske overveje om 6Ghz ikke er noget mere fredeligt end 5 og 2.4Ghz. 

Hvor ser du WIFI 6 har 6Ghz?

Wifi6e har 6Ghz

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg spørger fordi jeg kunne godt være interesseret i 6Ghz, da jeg har mange 5 og 2,4Ghz tæt på. 
Lidt google søgning viser hvis atl der skal stå 6E hvis den skal undersøtte 6ghz. Har Unifi nogle accespoint der undersøtter  6Ghz?

Enterprise modellen har Wifi6e. Det har også 2.5Gbit/s NIC. 

Har et enkelt af dem.


Redigeret af hedberg - 08-August-2022 kl. 13:19
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
jkanters Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jkanters Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 17:14
6E modellen er ikke kommet endnu (Den er i testfase hos udvalgte brugere).

Tvivler på at det er et reelt problem at du har flere netværk tæt på. Det skal unifi nok løse

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af jkanters jkanters skrev:

6E modellen er ikke kommet endnu (Den er i testfase hos udvalgte brugere).

Det er helt rigtigt den stadig er i test, men alle kan melde sig til test programmet og dermed få adgang til at købe dem. Men det er først til mølle - for de bliver typisk rimeligt hurtigt udsolgt. 



Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6869707172 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu