recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 6970717273 81>
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 07:55
En lille update på mit problem, hvis der skulle være andre der havde/har samme problemer som mig med ustabil forbindelse til Unifi doorbell- ja, det har jeg kæmpet med i over et år, og ignoreret det lidt.

Jeg kan bekræfte, at efter jeg har flyttet accespoint tættere på doorbell og tilknyttet den til en fast accespoint (Det gøres i app´en) virker det som det skal, har kørt nu i to døgn og der har indtil nu ikke været udfald i connection. Nu kan man få fuld udbytte at video strem i højt opløsning og bruge ringeklokke til at tale med dem der trykker på kanppen, det kunne jeg slet ikke før.

Men jeg vil sige det nok skyldes flere ting i mit setup:

1. Kontroller fortrådning til forsygning (+ og -) - de hvide samlinger er meget dårlige, og jeg valgte at  klippe dem af og montere i en fast klemme.

2. Skrue op for signalstyrken - hjalp delvis men ikke nog fik udfald selvom der var 75-80% signal.

3. Flytte accespoint tættere på og tilknyt til fast accespoint (den tættest på) så den ikke søger hele tiden efter andre accespoint.

Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 08:29
Tak for detaljeret gennemgang af din fejlfinding.
Pkt. 1 forstår jeg dog ikke helt.
Fortrådning til forsyning og hvide samlinger... er det i doorbell'en ?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Tak for detaljeret gennemgang af din fejlfinding.
Pkt. 1 forstår jeg dog ikke helt.
Fortrådning til forsyning og hvide samlinger... er det i doorbell'en ?

Både ja og nej. Det er fordi jeg har min honeywell koblet ind i kredsen. Ikke sikkert at det har nogen betydning for dem der ikke bruger den løsning. - Jeg husker i vejledningen er det vist at de hvide ledninger med spadestik monteres direkte på terminalerne i dorrbell. Det vil jeg så ikke anbefale da de er meget dårlige til at give en god forbindelse.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Tak for detaljeret gennemgang af din fejlfinding.
Pkt. 1 forstår jeg dog ikke helt.
Fortrådning til forsyning og hvide samlinger... er det i doorbell'en ?

Både ja og nej. Det er fordi jeg har min honeywell koblet ind i kredsen. Ikke sikkert at det har nogen betydning for dem der ikke bruger den løsning. - Jeg husker i vejledningen er det vist at de hvide ledninger med spadestik monteres direkte på terminalerne i dorrbell. Det vil jeg så ikke anbefale da de er meget dårlige til at give en god forbindelse.

Hvis du har nem mulighed for det, så smid eventuelt et billede af bagsiden af Doorbell, så man kan se hvordan du har løst problemet. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 10:15
Det skal jeg gerne gøre, men den bliver ikke afmonteret lige foreløbig når det nu virker :)

Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 06:55
Det er sådan jeg har lavet det.


Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 07:05
Nogen der ved om man kan åbne den Chime Connector og udskifte ledninger i den? Det virker til den er faststøbt.

Kunne være smart hvis man kunne udskifte de fire ledninger til nogle der var længere, så man ikke behøvede flere samlinger.

Hos mig sidder transformer i tavlen sammen med Chime Connector og honeywell DCP9175. 
Var ledninger på chime Connector længere kunne jeg placere den lige uden for tavlen på væg.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 07:30
Nu er det efterhånden lang tid siden jeg forbandt mit, men jeg tror ikke jeg bruger den der chime connector. Som jeg husker det, så var den mest til analoge ringeklokker og ikke digitale som Honeywell'en. 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 08:07
ok, interessant. Vejledning på youtube viser den skal bruges. Kunne være rart at vide om den kan undlades?

Redigeret af LofterPalle - 11-August-2022 kl. 08:07
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

ok, interessant. Vejledning på youtube viser den skal bruges. Kunne være rart at vide om den kan undlades?

Det ser ud til at jeg har brugt den. Det hele er ihvertfald forbundet som på billedet på side 61 i denne tråd. 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 00:19
Kunne deres udendørs AP dog bare snart komme på lager..

Nærmer sig 6 måneder i restordre
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 06:50
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Kunne deres udendørs AP dog bare snart komme på lager..

Nærmer sig 6 måneder i restordre

Er det deres Access Point AC mesh eller Unifi6 mesh? 
jeg så de var på lager i kort tid lige inde sommerferien- de bliver hurtigt solgt.


Redigeret af LofterPalle - 12-August-2022 kl. 06:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6970717273 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu