recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 7172737475 81>
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 22:38
I en verden med overforbrug skal man nogen gange spørge sig selv "har jeg brug for det".
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

I en verden med overforbrug skal man nogen gange spørge sig selv "har jeg brug for det".


Enig.. Især når de ekstra features ikke gør en skid for ens brug..

Det samme er gældende for mobiler for mit vedkommende..

Men jeg var da selv en nørd med de tendenser for 15 år siden..
Nu er jeg en nørd, som nyder at se pengene arbejde på aktiemarkedet istedet, og så kun købe det som jeg reelt har brug for.

Men det er slet ikke en løftet pegefingre af andre! Det er helt sikkert omvendt indenfor andre forbrugsområder, så sådan er vi så forskellige..
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

I en verden med overforbrug skal man nogen gange spørge sig selv "har jeg brug for det".

De går skam i arv og er i brug til mindst den dag de ikke opdateres mere. Det er f.eks den måde jeg vidste hvor der var en af de små mesh modeller. Det er et af mine gamle som i dag sidder hos noget familie. 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 13:36
Hvordan sætter jeg static IP på mine UNIFI enheder (UNIFI devices) som f.eks Accespiont? 

Det lyder som et mærkeligt spørgsmål men på mine enheder (PC, PS4 osv.) kan jeg nemt klikke på dem og i settings vælger static IP og genstarter router kan jeg se de har fået nye IP adresser.

Men på enheder Accespiont switch osv. i setteings -> Network -> ændre IP adresse -> Apply gemmer den ikke.
Så hvad gør jeg galt?
Til top
suk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2021
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér suk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvordan sætter jeg static IP på mine UNIFI enheder (UNIFI devices) som f.eks Accespiont? 

Det lyder som et mærkeligt spørgsmål men på mine enheder (PC, PS4 osv.) kan jeg nemt klikke på dem og i settings vælger static IP og genstarter router kan jeg se de har fået nye IP adresser.

Men på enheder Accespiont switch osv. i setteings -> Network -> ændre IP adresse -> Apply gemmer den ikke.
Så hvad gør jeg galt?

Ved godt det ikke er det du spørger om,
men du kan overveje at bruge statisk IP på din DHCP istedet.

Med det sagt, har jeg lige forsøgt at gøre det med en Flex5 Switch, og den gemmer sin statiske IP
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af suk suk skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvordan sætter jeg static IP på mine UNIFI enheder (UNIFI devices) som f.eks Accespiont? 

Det lyder som et mærkeligt spørgsmål men på mine enheder (PC, PS4 osv.) kan jeg nemt klikke på dem og i settings vælger static IP og genstarter router kan jeg se de har fået nye IP adresser.

Men på enheder Accespiont switch osv. i setteings -> Network -> ændre IP adresse -> Apply gemmer den ikke.
Så hvad gør jeg galt?

Ved godt det ikke er det du spørger om,
men du kan overveje at bruge statisk IP på din DHCP istedet.

Med det sagt, har jeg lige forsøgt at gøre det med en Flex5 Switch, og den gemmer sin statiske IP

Er ikke IT haj, men er det samme eller hvad er forskellen ved at gøre det du foreslår?
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 15:52
Jeg tror jeg ved hvad du mener, men jeg kan ikke lige gennemskue hvor jeg ændre den. 
Jeg kan se jeg har DCHP på mine UNIF device.

Noget andet er hvis man kender MAC adresser på enheder, kan man ikke indsætte dem selvom de ikke er online? Det ville være smart istedet for enhede opretter forbindelse og reconnecte. Især hvis den har en IP adresse som en anden enhed skal have.


Redigeret af LofterPalle - 13-September-2022 kl. 16:09
Til top
suk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2021
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér suk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg tror jeg ved hvad du mener, men jeg kan ikke lige gennemskue hvor jeg ændre den. 
Jeg kan se jeg har DCHP på mine UNIF device.

Noget andet er hvis man kender MAC adresser på enheder, kan man ikke indsætte dem selvom de ikke er online? Det ville være smart istedet for enhede opretter forbindelse og reconnecte. Især hvis den har en IP adresse som en anden enhed skal have.

Må indrømme jeg ikke har haft UniFi router længe,
så er lidt usikker på hvordan man gør.

Jeg kan se for andre enheder end unifi enheder, kan man "fixe" en IP,
Men kan ikke se den option for UniFi enheder.
Men da jeg ikke har deres router, er det svært at sige om det er derfor.

Men har du opdateret unifi til seneste version, inkl. dine enheder?
Du kan også sætte statisk IP, og tvinge en provisioning over på den, og vente på at den har modtaget den.

Men unifi, når du konfigurere noget, skal du jo lige vente til den har provisioned enheden (sendt konfigurationen til enheden fra UniFi controller til enhed)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvordan sætter jeg static IP på mine UNIFI enheder (UNIFI devices) som f.eks Accespiont? 

Gennem app, eller i browser?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvordan sætter jeg static IP på mine UNIFI enheder (UNIFI devices) som f.eks Accespiont? 

Gennem app, eller i browser?

Klaus

Jeg fandt ud af det. Det er i webbrowser. 

Man skal ind i Client device og klikke på det symbol i højre side af skærm - lige ved siden af display options. Her indtaster man MAC adresse på UNIFI DEVICE og herefter trykker med restart i settings. 
Herefter burde den device får tildelt den ønsket nye IP adresse. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg fandt ud af det. Det er i webbrowser. 

Man skal ind i Client device og klikke på det symbol i højre side af skærm - lige ved siden af display options. Her indtaster man MAC adresse på UNIFI DEVICE og herefter trykker med restart i settings. 
Herefter burde den device får tildelt den ønsket nye IP adresse. 


I browser, kan jeg finde:
Enheder -> Dobbeltklik på et accespoint, så der i højre side åbner et vindue omhandlende det enkelte accespoint.
Klik på "tandhjulet" (konfiguration).
Gå ned til "Netværk" -> Konfigurer IP
"Bruger DHCP" skifter du til "Statisk IP" og angiver alt du vil angive.

Men, hvorfor i det hele taget bruge fast IP på udstyret?
UniFi har fint styr på det.... ;-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2022 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg fandt ud af det. Det er i webbrowser. 

Man skal ind i Client device og klikke på det symbol i højre side af skærm - lige ved siden af display options. Her indtaster man MAC adresse på UNIFI DEVICE og herefter trykker med restart i settings. 
Herefter burde den device får tildelt den ønsket nye IP adresse. 


I browser, kan jeg finde:
Enheder -> Dobbeltklik på et accespoint, så der i højre side åbner et vindue omhandlende det enkelte accespoint.
Klik på "tandhjulet" (konfiguration).
Gå ned til "Netværk" -> Konfigurer IP
"Bruger DHCP" skifter du til "Statisk IP" og angiver alt du vil angive.

Men, hvorfor i det hele taget bruge fast IP på udstyret?
UniFi har fint styr på det.... ;-)


Klaus

Det er altid en god ide at kende IP adresserne på sit eget netværk, især dem du skal logge ind på, men hvis man kører med eget udstyr router, switch har man mere kontrol over netværket.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7172737475 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu