recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 81>
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Hej

Jeg får snart opgraderet min 100/100 fiber til 1000/1000 med fast ip.

Ikke at jeg overhovedet har brug for mere end 100/100, men jeg skulle give samme pris for 100/100 i TDC og kunne få 1000/1000 andet steds til samme pris. Så det tog jeg.


Men kan mit udstyr overhovedet udnytte den forbindelse fuldt ud?
Mit udstyr skulle gerne stå herunder.
Men hvad med kablerne trukket i huset. Hvad CAT skal de være for at trække 1000?

Efter at have været på Ubiquiti i over 1 år nu må jeg bare sige at det spiller max.
Har ikke haft udfald eller noget andet trods streaming på 6 enheder af gangen.
Eneste udfald var da TDC rev mit fiber ud af centralen :-)
Jeg kører med en 1000/1000 forbindelse på næsten prik samme udstyr.
Det kører helt uden problemer og jeg måler op til ca. 950/950 på kablede enheder.

Der er absolut ingen grund til at skifte noget som helst :)
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 16:53
De klienter kommer så bare til at dele 1gb - vil ikke være et problem medmindre du kopierer absurde mængder data frem og tilbage imellem lokale enheder.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

De klienter kommer så bare til at dele 1gb - vil ikke være et problem medmindre du kopierer absurde mængder data frem og tilbage imellem lokale enheder.
Enig, men det er jo ikke anderledes end hvad han har i dag.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Hej

Jeg får snart opgraderet min 100/100 fiber til 1000/1000 med fast ip.

Ikke at jeg overhovedet har brug for mere end 100/100, men jeg skulle give samme pris for 100/100 i TDC og kunne få 1000/1000 andet steds til samme pris. Så det tog jeg.


Men kan mit udstyr overhovedet udnytte den forbindelse fuldt ud?
Mit udstyr skulle gerne stå herunder.
Men hvad med kablerne trukket i huset. Hvad CAT skal de være for at trække 1000?

Efter at have været på Ubiquiti i over 1 år nu må jeg bare sige at det spiller max.
Har ikke haft udfald eller noget andet trods streaming på 6 enheder af gangen.
Eneste udfald var da TDC rev mit fiber ud af centralen :-)

Den mindste USG, som jeg går udfra du har håndtere ca 950mbit/s
Det eneste tidspunkt hvor du vil opleve at din USG ikke kan følge med er hvis du aktiverer firewall funktionerne, så kan du ende på under 80mbit/s
BaaaaaH
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 10:20
Hej Blank

Det var faktisk mit næste punkt jeg skulle i gang med ...firewall.

I "gamle" dage hvor jeg kørte på den udleverede standard TDC/telenor router var der jo firewall i og jeg var dermed lidt beskyttet (bilder jeg i hvert fald mig selv ind).

I dag har jeg vel ingen firewall, da jeg ikke mindes at have aktiveret den og heller ikke ved hvordan den aktiveres rigtigt, så jeg ikke lukker alt ude.

Men hvorfor dette kraftige fald i hastighed ved aktivering?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 10:53
Jeg tror Blank mener IPS systemet der er stadig er i beta:
UniFi's Intrusion Prevention System will protect your network from attacks and malicious activity. It will block and shut down connections that could compromise your security.

Warning: Enabling IPS will affect the device maximum throughput. USG: 85 Mbps, USG-Pro: 250 Mbps, USG-XG-8: 1 Gbps.

Warning: Enabling IPS will disable hardware offload.

IPS er langt mere anvanceret end en "standard" firewall og kræver temmeligt mange resourcer. Derfor den kraftige nedgang i performance hvis man enabler det.
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 10:58
ok. tak
Formoder der kun er den mulighed for firewall.. altså ips.

Så hvis jeg vil have firewall igen, skal jeg i princippet ud og inv. i en seperat eller en anden router med firewall?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 11:10
Nej, IPS er nyt og stadig i beta.

Firewall'en finder du under Settings/Routing & Firewall
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

ok. tak
Formoder der kun er den mulighed for firewall.. altså ips.

Så hvis jeg vil have firewall igen, skal jeg i princippet ud og inv. i en seperat eller en anden router med firewall?
Den firewall funktionalitet du kender fra din Yousee router, er standard i alle routere, inkl USG.
USG har så mange flere justeringsmuligheder + den langt mere avancerede IPS funktion.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 11:20
Jeg mener IPS ja.

Jeg ved godt at den almindelige firewall også bliver kaldt en firewall, men det eneste den kan er i bund og grund og åbne og lukke porte, og evt. Filtrere specifikke ip adresser, hvor at alt der kommer fra internettet og ind bliver blokeret, medmindre du port forwarder.
Er den nok, så får du fuldt udbytte af din båndbredde.
BaaaaaH
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 11:23
Hvad vil du ellers kalde den?
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 11:41
Et pakke filter.
BaaaaaH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu