recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 2627282930 81>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

lol - er måske ikke sikker på "camo" udgaven er synderligt diskret. - men fake wood udgaven ser ikke helt ueffen ud.

En ny og billigere løsning af deres mesh netværk ser heller ikke helt værst ud https://amplifi.com/instant/

Nej, men fint nok at man kan få skins til sine AP'er selvom jeg ikke forstår et par af deres modeller. Deres mesh netværk ser generelt interessant ud, men mit eget setup minder nok mest om en middelstor virksomheds, så jeg holder mig til deres Unifi serie :) 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

.....

F.eks. har jeg vlans til:

  • Ungernes iPad's som lukker kl 20 hver aften. 
Kører du med USG ? Jeg synes ikke jeg kan finde nogen steder at sætte tidspunkt for hvornår en enhed skal blokeres.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

.....

F.eks. har jeg vlans til:

  • Ungernes iPad's som lukker kl 20 hver aften. 
Kører du med USG ? Jeg synes ikke jeg kan finde nogen steder at sætte tidspunkt for hvornår en enhed skal blokeres.

Du kan ikke sætte det for hver enhed. Du kan sætte det for en helt netværk under "Wireless networks". De har deres eget VLAN (og SSID) som ikke kan kontakte noget som helst andet i huset. På den måde kan de klikke på alt det skrammel de vil uden, at det rammer andre. 




Redigeret af hedberg - 23-November-2018 kl. 12:34
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 12:40
ahh.. der var tids maskinen.. :-)

Den skal jeg have lavet til mine unger......
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

ahh.. der var tids maskinen.. :-)

Den skal jeg have lavet til mine unger......

Det virker ihverfald indtil de har deres egen telefon og kan finde ud af at slå internet deling til :-) 


Redigeret af hedberg - 23-November-2018 kl. 12:54
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 12:55
så er det bare at begrænse deres data på tlf. :-)
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 12:59
Hvad med stationære gamer PC'er......
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 13:05
på samme VLAN vil jeg mene?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvad med stationære gamer PC'er......

Hvis den er koblet på samme wireless ssid virker det. Det virker ikke hvis den er tilsluttet via kabel. Det har jeg tidligere løst ved at have en ekstra switch der blev styret af et simpelt tænd/sluk ur :-)

Et alternativ kunne måske være et job der via SSH loggede ind og disablede porten? Jeg har aldrig prøvet det på UBNT, men jeg har lavet noget tilsvarende på andet udstyr. 




Redigeret af hedberg - 23-November-2018 kl. 13:39
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 12:06
Jeg har skiftet fiber udbyder til Hiper.
Der står i deres guide at jeg godt kan bruge min egen router (USG3) uden deres router.

Jeg kunne bare sætte deres op i bridge, men ser ingen grund tiul at anskaffe mig endnu en strøm forbrugende enhed.

De skriver at jeg skal konfigurere min egen router til at konfigurere på VLAN 101.
Ved egentlig godt hvad de tænker med VLAN, men sådan lige rent praktisk og hvorfor det forstår jeg ikke.

Min gamle fiber udbyder sendte blot en ip videre til min USG og så kørte det.

Er der nogen der kan forklare det mere uddybende end hvad fiber kan på hjemmesiden?

Bredbånd via fiber

Hvis du har bredbånd via fiber kan du godt bruge din egen router. Du kan sætte Hiper routeren i bridge mode og tilslutte din egen router i en af Ethernetportene bag på routeren.

Du kan også vælge at koble din egen router direkte på forbindelsen i Gigabit Ethernet porten på Hiper mediekonverteren. Det forudsætter at du konfigurerer den til at kommunikere på VLAN 101.


Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 12:28
Det er nok fordi de vil forberede deres netværk til flere typer trafik (f.eks. til TV) og de vil så køre hver trafik type på hver deres vlan. Der er flere der gør det samme.

På Ubiquiti USG kan du gøre det ved at logge ind i webinterfacet på USG'en. Det kan ikke gøres på controleren.





Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 14:50
ok tak.
Ja jeg har været inde i vlan del.
Overvejer også flere vlans for at skille ungernes usikre devices ud.
Men gør man så det på switchen?

DVS på USG laver man et vlan 101 istedet for at signalet bare løber lige igennem og jeg kan senere så udvide med yderligere vlans.
På switchen laver man så de vlans man vil have internt på netværket?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2627282930 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu