recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 4344454647 81>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det er smart, synes jeg, men ikke hvis man i forvejen har monteret LKs dyre rj45-plader og har det godt med dem.


Du har helt ret. Udskiftning skal være affødt af et behov.

Min udskiftning var født af 2 behov og lidt dovenskab. Dels skulle jeg bruge flere netværks stik fordi kabler bare er hurtigere og mere stabilt og så var der manglende dækning i dele af stuen.

Dovenskaben var fordi jeg ikke havde lyst til at trække et kabel hen over loftet og have endnu en dims hængende i mit loft. In-Wall AP'et er skjult pga. bladene fra en plante foran og det eksisterende stik sad perfekt i forhold til hvor jeg skulle bruge ekstra net stik.




Redigeret af hedberg - 29-Juli-2020 kl. 12:35
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det er smart, synes jeg, men ikke hvis man i forvejen har monteret LKs dyre rj45-plader og har det godt med dem.


Du har helt ret. Udskiftning skal være affødt af et behov.

Min udskiftning var født af 2 behov og lidt dovenskab. Dels skulle jeg bruge flere netværks stik fordi kabler bare er hurtigere og mere stabilt og så var der manglende dækning i dele af stuen.

Dovenskaben var fordi jeg ikke havde lyst til at trække et kabel hen over loftet og have endnu en dims hængende i mit loft. In-Wall AP'et er skjult pga. bladene fra en plante foran og det eksisterende stik sad perfekt i forhold til hvor jeg skulle bruge ekstra net stik.





Er det egentligt muligt at montere In-wall så de dækker 2M vandret indmuringdåse?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:



Er det egentligt muligt at montere In-wall så de dækker 2M vandret indmuringdåse?


Det ved jeg sgu ikke. Jeg kan give dig målene på In-Wall hvis det hjælper?
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:



Er det egentligt muligt at montere In-wall så de dækker 2M vandret indmuringdåse?


Det ved jeg sgu ikke. Jeg kan give dig målene på In-Wall hvis det hjælper?


Jeg har målene. Jeg tror jeg fandt en løsning.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:



Jeg har målene. Jeg tror jeg fandt en løsning.


Del gerne et billede hvis du har lavet en løsning som kunne være brugbar for andre.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:



Jeg har målene. Jeg tror jeg fandt en løsning.


Del gerne et billede hvis du har lavet en løsning som kunne være brugbar for andre.


Ja, det skal jeg gøre, har ikke afprøvet løsningen endnu :)

Redigeret af LofterPalle - 30-Juli-2020 kl. 10:11
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

I min stue har jeg f.eks et In wall AP fordi jeg må dem måde får konverteret et væg stik til 4 netværks stik + ekstra dækning. 


Hvordan er din In-Wall monteret?


Der følger en monterings plade med som skrues direkte over hullet i væggen hvor net ledningen stikker ud. 


Det er netop "hullet i væggen" som er det springende punkt med denne in-wall. Og derfor jeg var nysgerrig.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

 
Er det egentligt muligt at montere In-wall så de dækker 2M vandret indmuringdåse?


Problemet er (ihvertfald i mit tilfælde) at jeg har 1½modul fugadåser, hvor netværkskablet kommer enten oppe fra eller nede fra. In-Wall stikker et stykke ind i dåsen, hvorfor det er rimelig svært at montere Rj45 stikket uden at skulle lave et meget skarpt buk (anbefales ikke med netværkskabler). Og det er ikke lykkedes mig at finde 90graders RJ45 stik uden at der sidder en fjollede vinkel på, som bare gør det hele endnu værre. 
Personligt synes jeg In-Wall er en yderst genial løsning som kan bruges rigtig mange steder. Fx kunne jeg godt bruge en ved stue-alteret. 
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Det ser meget rigtigt ud.

Vedr. AP så vælger jeg dem ud fra hvor de skal hænge. I min stue har jeg f.eks et In wall AP fordi jeg må dem måde får konverteret et væg stik til 4 netværks stik + ekstra dækning.

Til loft er nanoHD godt og det er en generation nyere end mange af de andre, så du får sikkert længere support end ved køb af de ældre serier som Lite, LR og Pro. Jeg ville selv vælge nanoHD hvis jeg skulle ud og købe noget her og nu.

Kunne jeg vente nogle måneder ville jeg nok vente på at deres serie med wifi6 kommer.






Jeg lidt nysgerrig mht. den wifi6 serie? er det noget nyt omkring hvordan det ser ud?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Problemet er (ihvertfald i mit tilfælde) at jeg har 1½modul fugadåser, hvor netværkskablet kommer enten oppe fra eller nede fra. In-Wall stikker et stykke ind i dåsen, hvorfor det er rimelig svært at montere Rj45 stikket uden at skulle lave et meget skarpt buk (anbefales ikke med netværkskabler). Og det er ikke lykkedes mig at finde 90graders RJ45 stik uden at der sidder en fjollede vinkel på, som bare gør det hele endnu værre. 
Personligt synes jeg In-Wall er en yderst genial løsning som kan bruges rigtig mange steder. Fx kunne jeg godt bruge en ved stue-alteret. 


Kunne dette være en mulighed?

https://www.luetze.com/catalogue/control/field-attachable-rj45-connector-0/490151-rj45-connector-0/#top
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

 
Er det egentligt muligt at montere In-wall så de dækker 2M vandret indmuringdåse?



Problemet er (ihvertfald i mit tilfælde) at jeg har 1½modul fugadåser, hvor netværkskablet kommer enten oppe fra eller nede fra. In-Wall stikker et stykke ind i dåsen, hvorfor det er rimelig svært at montere Rj45 stikket uden at skulle lave et meget skarpt buk (anbefales ikke med netværkskabler). Og det er ikke lykkedes mig at finde 90graders RJ45 stik uden at der sidder en fjollede vinkel på, som bare gør det hele endnu værre. 
Personligt synes jeg In-Wall er en yderst genial løsning som kan bruges rigtig mange steder. Fx kunne jeg godt bruge en ved stue-alteret. 


Jeg har samme problem, men min ikke afprøvet løsning er at fjerne front dækslet så det kun er PDS kabel med monteret RJ45 stik. Herefter monteres dette kabel (UniFi Ethernet Patch Cable) imellem RJ45 stikket og In-Wall enheden.

Kabler må kunne rulles ind i 1,5 Modul dåsen.
De fås i 10 cm længde. Jeg ville montere In-Wall med dobbelt klæbende tape.

Hvis det helt umuligt har du jo lov til ar fjerne 1,5 M forfra dåsen så er der mere plads ved at skubbe konnektor ind i hullet i væggen. Den løsning duer ikke hos mig da jeg har betonvægge.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Problemet er (ihvertfald i mit tilfælde) at jeg har 1½modul fugadåser, hvor netværkskablet kommer enten oppe fra eller nede fra. In-Wall stikker et stykke ind i dåsen, hvorfor det er rimelig svært at montere Rj45 stikket uden at skulle lave et meget skarpt buk (anbefales ikke med netværkskabler). Og det er ikke lykkedes mig at finde 90graders RJ45 stik uden at der sidder en fjollede vinkel på, som bare gør det hele endnu værre. 
Personligt synes jeg In-Wall er en yderst genial løsning som kan bruges rigtig mange steder. Fx kunne jeg godt bruge en ved stue-alteret. 


Kunne dette være en mulighed?


Det er lige præcis den slags jeg mener, som bare gøre det hele meget værre, fordi de fylder ret meget. Fugadåserne i mit hjem er kun 37,5mm dyb. Og nyere/air dåser er 49mm dybe.
Fordi In-Wall går ind i dåsen, så bliver det meget trængt med pladsen.  

Den eneste løsning er en bagplade der trækker In-Wall længere ud fra væggen. Men den findes ikke, mig bekendt. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4344454647 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu