recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 6162636465 81>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Tektronix Tektronix skrev:

ser godt ud, glæder mig til at få tid til at få trukket kabler. Har haft den sat til strøm og holdt den hvor den skal sidde og den giver et rigtig fint overblik synes jeg.

Jeg er ihvertfald meget tilfreds. Jeg monterede den med det det vinklede beslag og den filmer begge døre, gårdspladsen og indkørslen, så jeg er ganske tilfreds. I højre hjørne kan man endda ane en del af en dekoration der hænger på væggen. 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 07:49
Jeg fik også erhvervet mig en Doorbell, men som man læser om forskellige steder, er der problemer med forbindelsen. I starten smed den forbindelsen 50 x om dagen, men så fulgte jeg nogle af de forslag der er de forskellige steder, med f.eks. eget SSID og kun 5ghz forbindelse.

Nu smider den ca. forbindelsen x 2 pr. døgn. Hvor stabil er jeres forbindelse?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Jeg fik også erhvervet mig en Doorbell, men som man læser om forskellige steder, er der problemer med forbindelsen. I starten smed den forbindelsen 50 x om dagen, men så fulgte jeg nogle af de forslag der er de forskellige steder, med f.eks. eget SSID og kun 5ghz forbindelse.

Nu smider den ca. forbindelsen x 2 pr. døgn. Hvor stabil er jeres forbindelse?

Det er ikke noget jeg har lagt mærke til imens det lå på skrivebordet. 

Jeg kiggede lige i loggen og umiddelbart kan jeg se den har disconnected 2 gange på et døgn og connected lige bagefter. Begge gange var midt i nat omkring 4.

Det netværk den sidder på er dedikeret til kameraer, men har både 2.4Ghz og 5Ghz fordi jeg har andre kameraer der ikke har 5Ghz. Årsagen til at jeg har et dedikeret netværk er mest fordi jeg ikke gider have enhver med en laptop kan vade op til et af mine kameraer med ethernet, tage kablet og tilgå mit interne netværk. 




Redigeret af hedberg - 25-Maj-2021 kl. 08:23
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Jeg fik også erhvervet mig en Doorbell, men som man læser om forskellige steder, er der problemer med forbindelsen. I starten smed den forbindelsen 50 x om dagen, men så fulgte jeg nogle af de forslag der er de forskellige steder, med f.eks. eget SSID og kun 5ghz forbindelse.

Nu smider den ca. forbindelsen x 2 pr. døgn. Hvor stabil er jeres forbindelse?


Jeg kører den på mit alm iot netværk, og jeg har ikke oplevet den har smidt forbindlesen.
Kører RTSP stream ind i min VMS samtidigt, så får en notifikation hvis stream er nede i bare 1 sek.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 16:31
Det ser rigtig godt ud med de billeder. Det meget tydligt synes jeg.

Jeg har også fået testet det, men ikke fået det monteret. Har dog fået trukket kablet.
Min plan er et kabel fra Doorbell til gruppetavle og honewell og Unifi modtager placeres ved gruppetavlen.

Har i fået testet højtaleren i doorbell? Hvordan oplever kvaliteten når der kommunikeres fra en telefon med doorbell?

Min oplevelse var at lyden er meget lav.

Hvad gjorde i helt præcis med opsætning og adgang til andre brugere?
Ja, forresten i forbindelse med test på skrivbordet lagde jeg mærke til den blev utrolig varm, så det godt den ikke bliver placeret i direkte solskin med på nordsiden. Har i andre lagt mærke til det?


Redigeret af LofterPalle - 25-Maj-2021 kl. 16:34
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Det ser rigtig godt ud med de billeder. Det meget tydligt synes jeg.

Jeg har også fået testet det, men ikke fået det monteret. Har dog fået trukket kablet.
Min plan er et kabel fra Doorbell til gruppetavle og honewell og Unifi modtager placeres ved gruppetavlen.

Har i fået testet højtaleren i doorbell? Hvordan oplever kvaliteten når der kommunikeres fra en telefon med doorbell?

Min oplevelse var at lyden er meget lav.

Hvad gjorde i helt præcis med opsætning og adgang til andre brugere?
Ja, forresten i forbindelse med test på skrivbordet lagde jeg mærke til den blev utrolig varm, så det godt den ikke bliver placeret i direkte solskin med på nordsiden. Har i andre lagt mærke til det?

Egentligt kunne jeg godt tænke mig lidt bedre billede kvalitet, primært fordi nummerpladen på bilen er svær at aflæse, så det ville være rart at kunne zoome bedre ind på billeder. Omvendt så skal man også være realistisk og når man tager størrelsen af kameraet og prisen i betragtning, så syntes jeg egentligt det er et ganske fint billede. 

Jeg ville også først have den til gruppetavlen, men fandt ud af at jeg så skulle bore hul i ydermuren og ville ende med nogle meget synligt kabler. Den nuværende montering vandt, da jeg slag for at bore, slap for synlige kabler og så var der strøm lige oppe over brædderne inde i indhakket. 

Der er meget stille her hvor jeg bor, så lyden er ganske ok til mit behov. Hvis jeg boede ud til en traffikeret vej, så ville jeg tro lyden skulle være højere. 

Hvis det har interesse, så kan jeg lave en vejledning i aften. 

Den er smålun. Tænker de har styr på det for der er jo pænt varmt i dele af USA og selv min switch oppe på loftet er ikke brændt af endnu selvom den bliver ufattelig varm om sommeren. 




Redigeret af hedberg - 25-Maj-2021 kl. 17:42
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 10:00
For at få en ekstra bruger/mobil telefon til, at kunne bruger ringeklokken har jeg gjort følgende:

Åbn browser med unifi.ui.com og vælg din controller. 
Klik på Users i bunden. 




Herinde klikker du på Add User og udfylder med :

  • Fornavn og efternavn 
  • Rollen som "Limited Admin"

Herefter folder der sig nogle flere muligheder ud :

  • "account type" som Ubiquiti account 
  • Udfyld email. 

Under permissions satte jeg :

  • Unifi Network : None
  • Unifi Protect : View Only
  • Unifi Access : None
  • Unifi Talk : None

Hvis man ellers har skrevet den rigtige email, så skulle man gerne modtage en mail med en invitation. Når man modtager den så skal man oprette en Ubiquiti konto (husk at validere e-mail) og klikke på "Accept Invitation" fra e-mailen når man er logget ind i Unifi portalen. Herefter skulle man kunne logge ind i enheden og være begrænset til at se alle kameraer. 

Hvis man gerne vil have besked på telefonen når nogen ringer på, så skal man logge ind i portalen og herefter gå ind i Protect, Settings, My Alerts. slå Activity alerts til og slå "Receive alerts when someone rings your doorbell" til nederst på siden. 






Nu skulle det gerne virke. Man kan selvf. rette permissions yderligere til hvis man ønsker det. F.eks. har jeg oprettet en gruppe der hedder "View Doorbell" som kun har adgang til dørklokken og ikke alle de andre kameraer. 




Redigeret af hedberg - 26-Maj-2021 kl. 10:34
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 10:23
Mange tak for gennemgang, det vil jeg prøve når den er sat op 😉 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 10:59
Kan man få unify til og køre uden man skal have java på pc og skal ofre en dyr cloud key til og styre den, har en ny unify router liggende og det virker som et meget tungt og få op og køre.

evt jeg har en qnap tv131 kan den køre køre administrationen
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Kan man få unify til og køre uden man skal have java på pc og skal ofre en dyr cloud key til og styre den, har en ny unify router liggende og det virker som et meget tungt og få op og køre.

evt jeg har en qnap tv131 kan den køre køre administrationen

Nej, desværre. Controlleren kræver Java. 

Jeg har aldrig prøvet en QNAP. Det virker fint på Synology og QNAP har en support artikel om det, så det er vel et forsøg værd. 


Alternativt så findes der også mange der enten kører controlleren på en Raspberry Pi eller hoster den ude i byen. Hos unifi-hosting.com kan man betale sig fra det med 5$ om måneden hvis man ellers har maximalt 5 enheder, men det løber naturligvis også op. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Jeg fik også erhvervet mig en Doorbell, men som man læser om forskellige steder, er der problemer med forbindelsen. I starten smed den forbindelsen 50 x om dagen, men så fulgte jeg nogle af de forslag der er de forskellige steder, med f.eks. eget SSID og kun 5ghz forbindelse.

Nu smider den ca. forbindelsen x 2 pr. døgn. Hvor stabil er jeres forbindelse?

Du kan prøve at opsætte en accespoint der er tættere på din doorbell.

Det problem du har med Doorbell er præcis samme problem jeg har haft med den lille UVC G3 instant.
I løbet af 24 timer var den 15 - 20 gange offline, det duer ikke med et overvågningskamera.

Min konklusion var at den kræver en meget stabil 5ghz forbindelse. Løsning var efter jeg testet forskellige steder i huset er den ikke må være for langt væk fra din accespoint. 



Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 06:54
Super godt du ville lave en vejledning. Den vil jeg se på når den Doorbell er monteret.




Redigeret af LofterPalle - 27-Maj-2021 kl. 06:54
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6162636465 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu