recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 6263646566 81>
Forfatter
Besked
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Jeg fik også erhvervet mig en Doorbell, men som man læser om forskellige steder, er der problemer med forbindelsen. I starten smed den forbindelsen 50 x om dagen, men så fulgte jeg nogle af de forslag der er de forskellige steder, med f.eks. eget SSID og kun 5ghz forbindelse.

Nu smider den ca. forbindelsen x 2 pr. døgn. Hvor stabil er jeres forbindelse?


Du kan prøve at opsætte en accespoint der er tættere på din doorbell.

Det problem du har med Doorbell er præcis samme problem jeg har haft med den lille UVC G3 instant.
I løbet af 24 timer var den 15 - 20 gange offline, det duer ikke med et overvågningskamera.

Min konklusion var at den kræver en meget stabil 5ghz forbindelse. Løsning var efter jeg testet forskellige steder i huset er den ikke må være for langt væk fra din accespoint. 





Tak for råd. Mit accespoint sidder 3 meter fra klokken, det er det nye uap 6 LR, det burde kunne dække klokken. Det eneste der er i mellem er ydermuren, som er gasbeton. Det dæmper nok noget, men jeg har et g3 instant der sidder betydeligt længere væk, med flere vægge i melllem, som det accespoint også dækker.
Det har hjulpet at jeg har reduceret bitraten til 3000 kbps.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 09:26
Jeg tjekkede lige loggen igen og Doorbell mistede igen forbindelsen 2 gange kortvarigt omkring kl 4 i nat.
Dette passer perfekt med hvornår ”Wifi AI” scan kører, så det er egentligt meget forventeligt. Derudover kan jeg ikke registrere nogle problemer. 

Reconnecter din automatisk eller er du nød til at genstarte det?



Redigeret af hedberg - 27-Maj-2021 kl. 09:27
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 09:30
Den reconnecter for det meste af sig selv igen, men i enkelte tilfælde går der op til en time, og en enkelt gang har jeg måtte resette den.

Min smider forbindelsen omkring kl. 2 om natten. Når jeg ser events igennem kan jeg se at min G3 instant på samme ap også smider forbindelsen på samme tid. Alt er opdateret til seneste firmware. Derfor kunne jeg godt tænke at problemet er at finde i AP'et og at det som sådan ikke er klokken.

Jeg har slået AI fra, og det hjalp også en del.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 11:57
For de interesserede så er Unifi AP Wifi6 Pro kommet i "early access". Få minutter efter jeg satte "Notify" til, så fik jeg en mail om at jeg kunne bestille 1 stk. 

Når man nærlæser specs kan jeg ikke lade være med at tænke på hvor meget marketing bullshit der er i denne branche. En af de features der fremhæves er "Up to 4.8 Gbps over the air speed via the 4x4 5GHz channel". men længere nede kan man læse at AP'et leves med et 1Gbps interface. 

Suk!




Redigeret af hedberg - 27-Maj-2021 kl. 12:47
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 16:38
Kommer du til at teste denne model?

Jeg kan ikke lige sige om det er rette tid at skifte over til Wifi6, synes det lidt for tidligt endnu, men det bliver da spændende om du mærker forskel på en Nano og denne nye model.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Kommer du til at teste denne model?

Jeg kan ikke lige sige om det er rette tid at skifte over til Wifi6, synes det lidt for tidligt endnu, men det bliver da spændende om du mærker forskel på en Nano og denne nye model.

Jeg har ihvertfald bestilt en. Den blev afsendt i dag, så mon ikke den kommer om et par dage. 

Har allerede en U6-Lite og en U6-Extender. Jeg har ikke været særligt imponeret over nogle af dem, men mine forældre skal bruge et AP og det er jo en kærkommen undskyldning for at udskifte et af mine :)

Skal nok skrive hvad jeg syntes om det og hvor hurtigt det er i mit miljø. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2021 kl. 18:51
Så ankom den. Er ganske tilfreds og klart bedre performance end U6-Lite og UDM-AC-PRO. Dog lader det til at 1Gbps interfacet nu er en flaskehals. 






Redigeret af hedberg - 01-Juni-2021 kl. 07:41
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2021 kl. 15:17
Skal man gøre noget specielt for at få ringeklokken (DC917NG) til at ringe?
Jeg kan ikke få ringeklokke til at sige noget, kun når jeg bruge den medfølgende hvide trykknap.
Den hvide honeywell lyser rødt når man trykker på unifi doorbell, men den siger ikke noget?
Jeg har placeret Honeywell Home DCP917S Wireless Adapter tæt på ringeklokken.
Har i haft samme problem?


Redigeret af LofterPalle - 12-Juni-2021 kl. 15:23
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2021 kl. 17:20
Har du connectet 917 med klokken?
Det gør man ved at trykke på tandhjulet på klokken i 8-10 sekunder, og derefter trykke på den lille knap der sidder i hjørnet på 917’eren. Den skal afmonteres, den sidder på bagsiden
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Har du connectet 917 med klokken?
Det gør man ved at trykke på tandhjulet på klokken i 8-10 sekunder, og derefter trykke på den lille knap der sidder i hjørnet på 917’eren. Den skal afmonteres, den sidder på bagsiden

Du er en guttermand, tak for hjælpen. Det var her fejlen var.
Står det i vejledningen, fordi den mangler åbenbart.

Vedr.: den ustabile forbindelse til din doorbell, fik du løst problemet?

Jeg har nøjagtig samme problem, men jeg ved godt det skyldes signalet er for svagt. Men min forbindelse svinger ret meget nogle tidpunkter er den på 32%, her til morgen er den på 73%?



Redigeret af LofterPalle - 13-Juni-2021 kl. 07:39
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

For at få en ekstra bruger/mobil telefon til, at kunne bruger ringeklokken har jeg gjort følgende:

Åbn browser med unifi.ui.com og vælg din controller. 
Klik på Users i bunden. 




Herinde klikker du på Add User og udfylder med :

  • Fornavn og efternavn 
  • Rollen som "Limited Admin"

Herefter folder der sig nogle flere muligheder ud :

  • "account type" som Ubiquiti account 
  • Udfyld email. 

Under permissions satte jeg :

  • Unifi Network : None
  • Unifi Protect : View Only
  • Unifi Access : None
  • Unifi Talk : None

Hvis man ellers har skrevet den rigtige email, så skulle man gerne modtage en mail med en invitation. Når man modtager den så skal man oprette en Ubiquiti konto (husk at validere e-mail) og klikke på "Accept Invitation" fra e-mailen når man er logget ind i Unifi portalen. Herefter skulle man kunne logge ind i enheden og være begrænset til at se alle kameraer. 

Hvis man gerne vil have besked på telefonen når nogen ringer på, så skal man logge ind i portalen og herefter gå ind i Protect, Settings, My Alerts. slå Activity alerts til og slå "Receive alerts when someone rings your doorbell" til nederst på siden. 






Nu skulle det gerne virke. Man kan selvf. rette permissions yderligere til hvis man ønsker det. F.eks. har jeg oprettet en gruppe der hedder "View Doorbell" som kun har adgang til dørklokken og ikke alle de andre kameraer. 


Den gruppe "View Doorbell" du har oprettet, hvor gør man det?
Er det under admin, og det skal vel gøres inden man opretter alle users?

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Den gruppe "View Doorbell" du har oprettet, hvor gør man det?
Er det under admin, og det skal vel gøres inden man opretter alle users?



Hej LofterPalle,

Det gør du under "Roles" ude til venstre (nøglesymbolet).


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6263646566 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu