recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 6364656667 81>
Forfatter
Besked
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Har du connectet 917 med klokken?
Det gør man ved at trykke på tandhjulet på klokken i 8-10 sekunder, og derefter trykke på den lille knap der sidder i hjørnet på 917’eren. Den skal afmonteres, den sidder på bagsiden


Du er en guttermand, tak for hjælpen. Det var her fejlen var.
Står det i vejledningen, fordi den mangler åbenbart.

Vedr.: den ustabile forbindelse til din doorbell, fik du løst problemet?

Jeg har nøjagtig samme problem, men jeg ved godt det skyldes signalet er for svagt. Men min forbindelse svinger ret meget nogle tidpunkter er den på 32%, her til morgen er den på 73%?




Intet problem. Ja det er vist med piktogrammer, men på en måde som nærmest ikke er til at forstå.

Jeg har løst connectionproblemet til en vis grænse, dette ved at lave et seperat 5 GHz netværk, og har slået wifi ai fra.
Men den slår fra hver nat kl. 2.01, der sker der et eller andet. Fejlen ligger i accespointet, for det er præcis det samme med de to andre G3 instant jeg har på samme accespoint.
Jeg har er andet G3 instant på et andet ældre AP, det disconnecter ikke på samme måde.
Nårh ja, så reducerede jeg bitraten på Doorbell til 3000 kbps.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Har du connectet 917 med klokken?
Det gør man ved at trykke på tandhjulet på klokken i 8-10 sekunder, og derefter trykke på den lille knap der sidder i hjørnet på 917’eren. Den skal afmonteres, den sidder på bagsiden


Du er en guttermand, tak for hjælpen. Det var her fejlen var.
Står det i vejledningen, fordi den mangler åbenbart.

Vedr.: den ustabile forbindelse til din doorbell, fik du løst problemet?

Jeg har nøjagtig samme problem, men jeg ved godt det skyldes signalet er for svagt. Men min forbindelse svinger ret meget nogle tidpunkter er den på 32%, her til morgen er den på 73%?




Intet problem. Ja det er vist med piktogrammer, men på en måde som nærmest ikke er til at forstå.

Jeg har løst connectionproblemet til en vis grænse, dette ved at lave et seperat 5 GHz netværk, og har slået wifi ai fra.
Men den slår fra hver nat kl. 2.01, der sker der et eller andet. Fejlen ligger i accespointet, for det er præcis det samme med de to andre G3 instant jeg har på samme accespoint.
Jeg har er andet G3 instant på et andet ældre AP, det disconnecter ikke på samme måde.
Nårh ja, så reducerede jeg bitraten på Doorbell til 3000 kbps.

Har du prøvet med en accespoint og placere den tættere på din Doorbell?
Synes mit problem er rigtig slemt, på en dag er den offline mellem 24 - 30 gange.
F.eks. er mit problem at min doorbell afbryder forbindelsen hele tiden, selvom netværket er stabilt. Jeg kan se mit netværk er stabil på de tidspunkter den den er offline. Jeg har en mistanke om det enten kan være WiFi signalet på 5GHz der skal rykkes tættere på eller det kan være spændingen der falder for meget.
I specifikationer står der spændingen skal være mellem 16V AC - 24V AC. Jeg har målt at jeg har 20V AC. Har i målt jeres?

Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 09:59
Mit AP er ca. 4 meter fra klokken, men der er selvfølgelig en ydermur imellem, det kan godt være en del af forklaringen på det dårlige signal. Men når den disconnecter, er jeg sikker på at fejlen er at finde i AP'et. Jeg kan bare ikke finde den. Jeg har overevejet at sætte et AP op ude under ophænget lige over klokken, men det er måske også lidt overkill at have et deidikeret AP til en dørklokken

Jeg har ikke målt på spændigen
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Mit AP er ca. 4 meter fra klokken, men der er selvfølgelig en ydermur imellem, det kan godt være en del af forklaringen på det dårlige signal. Men når den disconnecter, er jeg sikker på at fejlen er at finde i AP'et. Jeg kan bare ikke finde den. Jeg har overevejet at sætte et AP op ude under ophænget lige over klokken, men det er måske også lidt overkill at have et deidikeret AP til en dørklokken

Jeg har ikke målt på spændigen

Jeg har læst mange tråde om dette problem på UI.com.
Men det er svært at blive klog på hvad problemet skyldes. 
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg tjekkede lige loggen igen og Doorbell mistede igen forbindelsen 2 gange kortvarigt omkring kl 4 i nat.
Dette passer perfekt med hvornår ”Wifi AI” scan kører, så det er egentligt meget forventeligt. Derudover kan jeg ikke registrere nogle problemer. 

Reconnecter din automatisk eller er du nød til at genstarte det?

Er din WiFi forbindelse til doorbell stadig stabil?

Hvad ligger signal styrken i protect og i network?

Jeg kan ikke forstå hvorfor den i protect viser en signalstyrke på 72% og i network er den på 92%?

Hvad skal man stole på?





Redigeret af LofterPalle - 16-Juni-2021 kl. 19:00
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 19:01
Hvordan er din opsætning til denne doorbell, har du gjort noget specielt for at holde en stabil forbindelse?

Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Mit AP er ca. 4 meter fra klokken, men der er selvfølgelig en ydermur imellem, det kan godt være en del af forklaringen på det dårlige signal. Men når den disconnecter, er jeg sikker på at fejlen er at finde i AP'et. Jeg kan bare ikke finde den. Jeg har overevejet at sætte et AP op ude under ophænget lige over klokken, men det er måske også lidt overkill at have et deidikeret AP til en dørklokken

Jeg har ikke målt på spændigen

Du skriver du har sat bitrate ned til 3000. Så skruer du også ned for kvaliteten på billeder og optagelsen?
Er det smart?
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Mit AP er ca. 4 meter fra klokken, men der er selvfølgelig en ydermur imellem, det kan godt være en del af forklaringen på det dårlige signal. Men når den disconnecter, er jeg sikker på at fejlen er at finde i AP'et. Jeg kan bare ikke finde den. Jeg har overevejet at sætte et AP op ude under ophænget lige over klokken, men det er måske også lidt overkill at have et deidikeret AP til en dørklokken

Jeg har ikke målt på spændigen


Du skriver du har sat bitrate ned til 3000. Så skruer du også ned for kvaliteten på billeder og optagelsen?
Er det smart?


Ja billedkvaliteten er blevet reduceret, men for mit øje er det knap synligt. Alternativet var at den smed forbindelsen 4-5 gange i timen.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Er din WiFi forbindelse til doorbell stadig stabil?

Nææ.. Ikke helt.. Jeg synes jeg begyndte at få små issues, da jeg satte en U6 enhed på nettet (hele mit netværk kører lige nu på beta versioner).

Når det sker er det ofte de 3 samme - stort set samtidigt og samme antal minutter. Så jeg tror lige nu mest på det er en fejl i firmwaren i AP'erne - Alternativt måske lige det AP for de er alle forbundet til det samme. 





Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvad ligger signal styrken i protect og i network?

Generelt ligger experience imellem 95 og 100% i Network og connection i Protect på ~77-95%. Klikker jeg ind på AP'et og kigger under klienter, så ligger signal styrken fra 25-57%.




Redigeret af hedberg - 16-Juni-2021 kl. 20:31
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvordan er din opsætning til denne doorbell, har du gjort noget specielt for at holde en stabil forbindelse?

Da jeg fik et par U6 enheder slog jeg WPA4-2/WPA-3 til, men på grund af et par indlæg i på UI slog satte jeg den tilbage til WPA-2. Der er nogle der siger man skal slå PMF fra også, så dette er mine nuværende settings. 




Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 20:34
Jeg skal lige have sat et RJ45 stik på kablet ude i mit bryggers og forbundet kablet til switchen på loftet, så sætter jeg et AP meget tæt på de 3 kameraer der disconnecter samtidig og lidt for ofte. Det skulle give de optimale betingelser for dem.

Så kan vi få testet det med signal styrke af. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg skal lige have sat et RJ45 stik på kablet ude i mit bryggers og forbundet kablet til switchen på loftet, så sætter jeg et AP meget tæt på de 3 kameraer der disconnecter samtidig og lidt for ofte. Det skulle give de optimale betingelser for dem.

Så kan vi få testet det med signal styrke af. 

Det lyder super godt hvis du kan afprøve det.
Synes ikke jeg kan blive klog på hvorfor den disconecter forbindelsen hele tiden, og om det skyldes WiFi forbindelsen, men det bliver muligvis klogere på med din opsætning. Du kan evt. afprøve med kun din Doorbell forbundet til WiFi, derefter kan du prøve at koble de andre kameraer på og se om det gør nogen forskel.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6364656667 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu