recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 678910 81>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

videoen er et år gammel, og han har senere lavet opfølgende videoer hvor han siger at forskellen er meget mindre nu. 

Der er STOR udvikling på unifi og inde bag ved kører de stadig edgeOS.

Tak for svar.

Kan du svare på om deres UniFi Switch US-8-60W understøtter link aggregation?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 12:26
jeg har ikke pt selv en unifi switch (pt kun usg og UAP-AC (den gamle "pro") - Så det har jeg ingen personlige erfaringer med.  Men ud fra datasheetet vil jeg tro det.

Redigeret af Moerkbak - 07-Februar-2017 kl. 12:28
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

jeg har kigget lidt med i denne tråd, og har også set ham testerens video, og er rimelig klar på at investere i sådan et setup, men har pt det der Smart Wifi fra Waoo, udover at Ubiquity har smart software, er det så ikke hen af samme koncept ?


på INGEN måde det samme.. :)


Jeg kan ikke forklare dig hvorfor, det er jeg simpelthen for dårligt til at formulere mig til, men nej det er slet ikke samme slags setup :)
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

videoen er et år gammel, og han har senere lavet opfølgende videoer hvor han siger at forskellen er meget mindre nu. 

Der er STOR udvikling på unifi og inde bag ved kører de stadig edgeOS.

Tak for svar.

Kan du svare på om deres UniFi Switch US-8-60W understøtter link aggregation?

yep du bør kunne link aggregate, men om du har behov for det i privaten er meget tvivlsomt :)


gætter ikke på den sidder i et erhverv's miljø når det er kun er en 60W 8 port du har kørende :)

men jo du kan godt.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Overvejer et tilsvarende setup som dig, bare rack versionerne.

1x USG 4 pro
1x US-16-150w 
4x UAP-AC-Pro
1x cloudkey 

Ved bare ikke lige hvordan jeg skal forklare konen at vi skal bruge så mange penge på wifi =)


Start med at lave tilsvarende liste over Cisco udstyr, priser og det kursus/certificering der skal til før du må hente nye firmwares og naturligvis licensen for eventuelle nye features. 

Når hun så kommer til sig selv, så tilbyd denne løsning som kompromi :) 



Det der... Det var en genial ide :)
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Hej alle 

Tak for jeres svar.

@Hedberg
Fed finte den vil jeg skyde af på konen når jeg har besluttet mig for det nøjagtige setup =)

Kender du til deres Ubiquiti’s EdgeMax serie, var det et alternativ, prisen er lidt men ikke meget lavere??

@DiscomanDK
Vi har et stort hus i to plan, på ca. 300 kvm herudover en lille og en stor gildesal på samlet ca. 200 kvm.

Så jeg tænkte at bruge 2-3 AP i hovedhuset og en til deling for gildesalene.

Jeg syntes også det er et vildt setup og kunne sandsynligvis skalere det ned, noget i stil med der setup Moerkbak vil købe altså:1x USG 3, 1x US-8-150w, 3-4x UAP-AC-LITE (kommer så til at mangle nogle porte i min switch). Kunne jo bruge en alternativ switch (har en HPE1920 switch jeg bruger i dag) men den er uden PoE og jeg vil gerne undgå injectorer.

Men er usikker på om det dækker og har derfor valgt at gå et niveau op. Men gode råd modtages gerne.

@Moerkbak
Læser at du er tilfreds med perfomance af USG 3, men at du er usikker på om den kan følge med en højere hastighed. Jeg har selv 500/500 og har samme bekymring, derfor var min tanke at skalere en tak op.

p.s.
Har i dag et meget blandet netværk, en stor router (Nighthawk x6), og 3 gamle routere der agerer AP/bridge og en HPE1920 switch, syntes bare ikke det performer tilfredsstillende og vil gerne invistere i noget der virker bedre og mere stabilt.



du kan nemt trække den hastighed på USG3..
ingen problem.
jeg har lige i går testet på en 1000/1000 
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

gætter ikke på den sidder i et erhverv's miljø når det er kun er en 60W 8 port du har kørende :)

men jo du kan godt.

Nej det er bare privat. Men jeg har en Synology DS415+ som understøtter dette så kan man jo lige så godt gøre brug af det hvis den kan. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:


Start med at lave tilsvarende liste over Cisco udstyr, priser og det kursus/certificering der skal til før du må hente nye firmwares og naturligvis licensen for eventuelle nye features. 

Når hun så kommer til sig selv, så tilbyd denne løsning som kompromi :) 


Det der... Det var en genial ide :)

Husk at det virker ofte også på chefen på arbejdet. Når du skal på kursus, så start med at foreslå kurset i Dubai, Las Vegas eller andet spændende sted. De vil jo så gerne spare ca. 20-30% og det er så meget nemmere hvis man sætten barren lidt højere fra starten. Man virker også meget mere fleksibel og rimelig når man så lader sig nøje - for firmaets skyld. Man skal jo så heller ikke undervurdere, at chefen får en success oplevelse selv når han/hun personligt var ansvarlig for at sparer mange penge :-) 



Redigeret af hedberg - 07-Februar-2017 kl. 14:34
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:


Start med at lave tilsvarende liste over Cisco udstyr, priser og det kursus/certificering der skal til før du må hente nye firmwares og naturligvis licensen for eventuelle nye features. 

Når hun så kommer til sig selv, så tilbyd denne løsning som kompromi :) 


Det der... Det var en genial ide :)

Husk at det virker ofte også på chefen på arbejdet. Når du skal på kursus, så start med at foreslå kurset i Dubai, Las Vegas eller andet spændende sted. De vil jo så gerne spare ca. 20-30% og det er så meget nemmere hvis man sætten barren lidt højere fra starten. Man virker også meget mere fleksibel og rimelig når man så lader sig nøje - for firmaets skyld. Man skal jo så heller ikke undervurdere, at chefen får en success oplevelse selv når han/hun personligt var ansvarlig for at sparer mange penge :-) 

 
Jeg brugte ovenstående i går på økonomiministeren og det virkede sku =)
Ser frem til at bestille nyt udstyr og sætte det op glæder mig allerede.
 
P.s.
Eneste krav fra konen var ingen synlige ledninger, hvilket bl.a. gør PoE smart. Eneste udfordring bliver dog for trukket et "usynligt" netværkskabel til mine AP, eftersom jeg påregner de skal loft monteres og jeg ikke har adgang til loftet =(.
Nogen der ved om man kan fræse kablerne ind i en gips beklædning og så lappe det igen?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:


Husk at det virker ofte også på chefen på arbejdet. Når du skal på kursus, så start med at foreslå kurset i Dubai, Las Vegas eller andet spændende sted. De vil jo så gerne spare ca. 20-30% og det er så meget nemmere hvis man sætten barren lidt højere fra starten. Man virker også meget mere fleksibel og rimelig når man så lader sig nøje - for firmaets skyld. Man skal jo så heller ikke undervurdere, at chefen får en success oplevelse selv når han/hun personligt var ansvarlig for at sparer mange penge :-) 


Hvad så når chefen siger okay til kurset i Dubai? LOL
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad så når chefen siger okay til kurset i Dubai? LOL
Så får man en fed oplevelse ud over selve kursuset. 
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 21:12
Må indrømme jeg er imponeret over dette udstyr, har netop fået mit grej hjem.

Pakket Cloud Key og en UAP-Pro ud, sat det op og tilsluttet det. 
Simpel opsætning og indtil videre kører det klippe stabilt, med bare et AP opsat interimistisk på en skråvæg midt i huset på vores første sal, hvilket giver dækning i hele huset, imponeret. 

Glæder mig til det bliver weekend og skal sætte en UAP mere op og skifte min router ud med USG 4 pro.
Købte også en US 16 150w switch som jeg p.t. overvejer at returnere, virker faktisk indtil videre fint med min HPE1920 switch og injector.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu