recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee Kabeltv-Internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee Kabeltv-Internet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér And.- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee Kabeltv-Internet
    Sendt: 04-Juni-2016 kl. 22:12
Hey alle.. Et lille teoretisk spørgsmål :D

Jeg har 2 modemmer, ville jeg reelt med 2 aktive abonnementer ku' have dem begge tilsluttet ? Eller er der kun "plads" på selve kapaciteten til et ? 

Vh 


Redigeret af And.- - 04-Juni-2016 kl. 22:13
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-e-X Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 22:52
Du kan ikke have 2 aktive abonnementer på samme kundenummer/adresse. hvis vi taler over coax.. selvf kan du jo altid have et coax abo og 10 mobilbredbånd abo.
Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér And.- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 22:58
Har nemlig 2 kundenumre lige pt.. (mest pga Yousee som altid har rodet rundt i det)
Og jeg ved min router kan combine de 2 til en =P Men gad ik til at rode med det for meget, hvis der ik er plads på Coax forbindelsen, til at ha 2 modemmer kørende, men tænkte det ku være en mulighed, nu hvor jeg så "hovedskabet" i kælderen, bare er "splittet" ud til alle naboer uden forstærker eller andet :D, eller de var så alle passive, jeg er den eneste aktiv på nu.. 

Men, hvis det skab kan trække 8 coax forbindelser, hvorfor skulle min coax streng så ik ku trække 2 :) ?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Har nemlig 2 kundenumre lige pt.. (mest pga Yousee som altid har rodet rundt i det)
Og jeg ved min router kan combine de 2 til en =P Men gad ik til at rode med det for meget, hvis der ik er plads på Coax forbindelsen, til at ha 2 modemmer kørende, men tænkte det ku være en mulighed, nu hvor jeg så "hovedskabet" i kælderen, bare er "splittet" ud til alle naboer uden forstærker eller andet :D, eller de var så alle passive, jeg er den eneste aktiv på nu.. 

Men, hvis det skab kan trække 8 coax forbindelser, hvorfor skulle min coax streng så ik ku trække 2 :) ?
Jeg vil bestemt mene du kan have 2 modems på, hele gaden er jo parallelt koblet med udtag på coax.
Men hvis du har 2 kundenumre kommer du også til at betaler for 2, selvom det er Yousee der nosser rundt i det. Wink
Så det ser jeg ikke nogen stor fidus i.  LOL

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Jeg har 2 modemmer, 
Og de er begge udleveret af Yousee?


Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 04-Juni-2016 kl. 23:58
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 00:02
Du kan sagtens have flere på samme coax stik, bare de har forskellige kundenumre.

Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér And.- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Har nemlig 2 kundenumre lige pt.. (mest pga Yousee som altid har rodet rundt i det)
Og jeg ved min router kan combine de 2 til en =P Men gad ik til at rode med det for meget, hvis der ik er plads på Coax forbindelsen, til at ha 2 modemmer kørende, men tænkte det ku være en mulighed, nu hvor jeg så "hovedskabet" i kælderen, bare er "splittet" ud til alle naboer uden forstærker eller andet :D, eller de var så alle passive, jeg er den eneste aktiv på nu.. 

Men, hvis det skab kan trække 8 coax forbindelser, hvorfor skulle min coax streng så ik ku trække 2 :) ?
Jeg vil bestemt mene du kan have 2 modems på, hele gaden er jo parallelt koblet med udtag på coax.
Men hvis du har 2 kundenumre kommer du også til at betaler for 2, selvom det er Yousee der nosser rundt i det. Wink
Så det ser jeg ikke nogen stor fidus i.  LOL

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Jeg har 2 modemmer, 
Og de er begge udleveret af Yousee?


Mvh. JørgenT

Yes. 2 x netgear c6250
Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér And.- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Du kan sagtens have flere på samme coax stik, bare de har forskellige kundenumre.


Fedt, så vil jeg pakke det andet modem ud og se om jeg kan få forbundet det også :) Man kan lige så godt udnytte Yousee ik aner hva de laver (har stadig ik fået det rigtige produkt)
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 10:31
Men hvad er det du vil opnå med to forbindelser?
Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér And.- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Men hvad er det du vil opnå med to forbindelser?

Højere hastighed =P ?

https://www.youtube.com/watch?v=YDUfP8a5zNY .. Bare med større hastighed end hva den gut har ;)
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 10:49
Du opnår ikke større hastighed fra samme enhed. Kun fra forskellige enheder og såfremt din router kan lave load balance. Du opnår heller ikke megen redundant for hvis den ene linje du nede er der jo næsten 100% chance for den anden også er.

Redigeret af fiskerendk - 05-Juni-2016 kl. 10:51
Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér And.- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 11:27
Hvis du ser videoen, opnår han større hastighed ved at combine de 2 DSL forbindelser, med DD-WRT er det også muligt, så kan ik se det skulle være anderledes, hvad der stikkes i om det er fra et kabel modem eller DSL modem 
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 11:53
Og du er sikker på det virker uden pair bonding fra ISP på linjerne?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu