recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Single bi-wire højtalerkabel til wharfedale diamon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Single bi-wire højtalerkabel til wharfedale diamon

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Single bi-wire højtalerkabel til wharfedale diamon
    Sendt: 08-Juni-2016 kl. 22:57
Jeg har bestilt et sæt billige Wharfedale Diamond 220, for dem næsten smidt i nakken da de der på tilbud og de eneste i sort er en demo model til sølle 499kr pr stk (normal prisen er 995kr pr stk) og det både incl fragt frem og  tilbage til hififreaks (såfrem det bliver nødvendigt at sende dem tilbage) med det fulde beløb tilbage på 999kr, så jeg kunne ikke modstå tilbudet (utroligt de kan tjene penge på den handel selv om de er ene importør af de mærker de sælger).

Jeg bruger pt Audioquest Flx slip 14/4 som har 4 leder og derfor nemt kan bruges til bi-wiring med kun 1 sæt højtalerkabel

Hvis nu jeg føler behov for et nyt sæt højtalerkabel kan i så anbefale mig noget der ikke koster for meget?

Det skal være et singel kabel der kan brugs til bi-wiring f.eks med 4-6 eller 8 ledere

Det eneste pris rimelige jeg har fundet er dette kabel http://hificable.dk/produkter/15-hoejttalerkabel/185-sommercable-elephant-bi-wire-hoejttalerkabel/ hvordan lyden er, om det er bedre eller lidt dårligere end det jeg har ved jeg ikke, har ikke tænkt mig at købe det for at prøve det, da jeg er sikker på jeg ikke kan returnere det og få pengene tilbage hvis det ikke er bedre end det jeg har.


Redigeret af gasolin - 08-Juni-2016 kl. 23:16
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 07:59
Det kabel du allerede har, er fremragende, så du vinder ikke noget ved et kabelskift.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 15:57
Harald Nyborgs højttalerkabel er ret fint, og nok bedre end det der er internt i en højttaler i prisklassen.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 16:03
takker for hjælpen det bliver ikke nødvendigt returnere dem
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Harald Nyborgs højttalerkabel er ret fint, og nok bedre end det der er internt i en højttaler i prisklassen.

Hvorfor købe et Harald Skrald kabel, når et kvalitetsprodukt allerede ejes?
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 01:35
Enig med JeTex! Dit AudioQuest kabel er i forvejen et rigtig godt kabel, hvorfor hulan overveje at skifte det?

M.v.h.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 01:39
det var bare i tilfælde af det ikke passede med de højtaler jeg havde

Redigeret af gasolin - 10-Juni-2016 kl. 01:40
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 06:05
Tror du at du vil kunne høre forskel?

Hvor bor du i landet?
Er det i nærheden af mig, er du velkommen til at kigge forbi og låne lidt forskelligt...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 
Hvorfor købe et Harald Skrald kabel, når et kvalitetsprodukt allerede ejes?

Hvorfor ikke? Der blev bedt om forslag til nye billige højttaler kabler - Harald Nyborgs kabler er rigtigt gode, og lette at trække i kanaler m.v.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 
Hvorfor købe et Harald Skrald kabel, når et kvalitetsprodukt allerede ejes?

Hvorfor ikke? Der blev bedt om forslag til nye billige højttaler kabler - Harald Nyborgs kabler er rigtigt gode, og lette at trække i kanaler m.v.
Fordi det ikke giver mening, at købe nyt kabel, der under ingen omstændigheder er bedre end det han allerede har. Det er nærmere overvejende sandsynligt, at han får et dårligere kabel.
Og så var det kabel til rimelig pris, der efterspørges ikke decideret billigt.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu