recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NFC etui
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NFC etui

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NFC etui
    Sendt: 26-Juni-2016 kl. 22:19


ØV – nu skal jeg til at bruge et af de her nye dan/visa kort med nfc, det er jeg ikke meget for. Findes der ikke et lille etui der beskytter mod aflæsning - der lige passer til et dankort og som bare kan være i ens pung ?


Redigeret af Niller55 - 26-Juni-2016 kl. 22:21
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 06:56
Du skal bare have et lille stykke staniol i nærheden af kortet. Det behøver ikke være "i vejen" for en evt. uautoriseret læsning af kortet.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 07:18
Hvad er sandsynligheden for at en uautoriseret aflæsning ville kunne lade sig gøre igennem en pung eller taske?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 08:14
Ikke så lille endda, hvis man skal tro den test de lavede i radioen for et par uger siden. Det virkede ret nemt for sikkerhedseksperten at læse kort.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 09:36
Firmat SecurID laver nogle kortholdere mv, der beskytter mod uautoriseret RFID aflæsning. De er ikke helt billige dog.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bet@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bet@ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 11:06
Spørg i din bank eller hos dit forsikringsselskab. Der er nogle som gratis uddeler "enheder" der skulle kunne afskærme kort med RF-chip. Jeg har dog ingen anelse om det virker.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 11:19
Kan anbefale SecrID som er nævnt tidligere i tråden (staves uden E). 

De fås i mange taskebutikker (fx Neye). Det er rigtigt at de ikke er helt billige, men synes designet er fedt og værd at betale for. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 13:05
Jeg bad min bank om et nyt kort uden kontaktløs funktion, men de ønskede ikke at imødekomme mit ønske. Dead

Så jeg har boret et 2 mm hul halvt igennem kortet, så kobbertrådene på RFID antennen er blevet skåret over. Thumbs Up

Bagefter har jeg fyldt farve i, så man ikke kan se den store forskel.

Man kan med en stærk lygte lyse igennem kortet og se hvor antennen går.
Det er nogle tråde som følger hele kanten af kortet.
Efterfølgende skal den skæres over så tæt på chippen som muligt.

Det er iøvrigt også en god idé skrabe de 3 CVV tal væk fra bagsiden, som man benytter til internet betalinger. (Man skal selvfølgelig huske på dem)

På den måde kan uvedkommende ikke tage et billede af kortets for- og bagside og efterfølgende misbruge oplysningerne til nethandel.

Man kan aflæse kortoplysninger på 1,5 meters afstand med en modificeret terminal.
Beløb over 200 kr kræver kode.
Beløb under 200 kr kræver kode efter 5 trækninger.

Dagligt benytter jeg mit kort til mange småbeløb.
Jeg ønsker ikke at skulle holde aktivt øje med om nogle små trækninger er foretaget uden mit samtykke, fordi en svindler har stået ved siden af mig i bussen. Thumbs Down

Lad os få billedet tilbage på Dankortet!!!
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
GreedyDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GreedyDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 13:15
Tak for tippet!

Jeg er enig med dig i at det burde være valgfrit om man vil have NFC i sit kort. Derudover syntes jeg det er tåbeligt at beløb under 200 kr ikke kræver kode. Hvis jeg vil bruge mit kort vil jeg altid indtaste kode ;-)
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 13:18
er det ikke lidt for meget sølvpapirshat?
 
for at have terminal skal det tilknyttes en betalingsaftale med nets, og det er jo ikke noget man bare lige opretter.
svindles der alligevel, så ved man jo hvem det er.
 
CCV nummer overføres ikke ved aflæsning.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

er det ikke lidt for meget sølvpapirshat?
for at have terminal skal det tilknyttes en betalingsaftale med nets, og det er jo ikke noget man bare lige opretter.
svindles der alligevel, så ved man jo hvem det er.
Ikke desto mindre er der en daglig svindel med det.

I udlandet kopieres dine kortoplysninger ned på et blankt kort, som eksempelvis en hotel nøgle. Det kan herefter benyttes alle steder hvor der kun kræves magnetstribe og underskrift.
Dette bliver der dog snart lukket for, da det nok snart vil kræve chip de fleste steder i udlandet.

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

 
CCV nummer overføres ikke ved aflæsning.
Mange kiosker og madsteder er kendte for at tage dit kort op af kortlæseren og lige tørre det af, hvis det ser ud til ikke at virke. Nogen steder har de et kamera siddende i loftet og det optager lige for- og bagside på kortet.
Nu kan der købes nemt og bekvemt på nettet uden din samtykke. Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
GreedyDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GreedyDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 13:37
Jo det er muligt, men jeg bryder mig ikke om princippet.

Vi ser gang på gang hvor nemt det er at oprette "firmaer" med falske mellemmænd hvor der aldrig er nogen der bliver ansvarlige for den kriminalitet der bliver begået.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu