recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung VS Panasonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung VS Panasonic

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Valkyrie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juli-2012
Sted: Kbh s
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valkyrie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung VS Panasonic
    Sendt: 30-Juni-2016 kl. 19:30
Hej Allesammen

Mit elskede Pioneer må desværre lade livet. Jeg har derfor kigget på 2 skærme, men er meget i tvivl om hvilke af disse 2 jeg skal vælge. Derfor håber jeg i kan komme med jeres ekspert input, som gør det lidt nemmere for mig, idet jeg ikke har fulgt markedet i mange år.




Mvh

Morten


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Valkyrie Valkyrie skrev:

Hej Allesammen

Mit elskede Pioneer må desværre lade livet. Jeg har derfor kigget på 2 skærme, men er meget i tvivl om hvilke af disse 2 jeg skal vælge. Derfor håber jeg i kan komme med jeres ekspert input, som gør det lidt nemmere for mig, idet jeg ikke har fulgt markedet i mange år.




Mvh

Morten



De bedste råd jeg kan give er jo: smut ud og se på billedet på de TV du er interesserede i. Sørg for at de har nogenlunde sammenlignelige billedindstillinger (f.eks. cinema), viser det de samme billedkilder. Tag f.eks. en velkendt BD med, og se den på panelerne.

Husk at de to TV har forskellige styresystemer- det betyder nærmest enormt meget for nogle brugere.Smile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Valkyrie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juli-2012
Sted: Kbh s
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valkyrie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 22:22
Hej Hother. tak for dit svar.

ja ok jeg må ud og kigge noget mere.
kan se du selv har et panasonic må jeg spørge hvilket?
har hørt nogen sige Panasonic billede er det der ramme Pioneer naturlige billede mest?
og Samsung LG og Philips er skruet vild op med farve?

vh Morten
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 22:40
Jeg vil også anbefale at se dem live, dog med et antennesignal. Ethvert hæderligt TV kan vise et godt BR billede.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Valkyrie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juli-2012
Sted: Kbh s
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valkyrie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 23:22
ja ok. vi var ude i fields. konen og jeg gik ind i Elgiganten bare for at kigge på nogle skærme.
vi faldt lidt over samsung KS7005. som konen synes var pæn nu hvor hun skal have et stor skærm i stuen.
Smile men en ung gut kommer over til os og har kun en ting på hoved hvor godt LG er bla bla.
vi får ham tilbage til Samsung og vi spørg om vi må se den med Antenne (som man kunne for mange år side) men det kan vi desværre ikke. og han forklar at den video der køre på tvet et for at vise hvor godt det kan præsterer. fair nok men 80% af tiden sidder vi altså og ser normal tv. men nu hvor man skal bruge en stor pose penge. så kan man ikke engang kan se hvordan det peformer. svagt!!!!

De videoer er produceret til at give Wow Effekt.

Vh Morten
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af Valkyrie Valkyrie skrev:

Hej Hother. tak for dit svar.

ja ok jeg må ud og kigge noget mere.
kan se du selv har et panasonic må jeg spørge hvilket?
har hørt nogen sige Panasonic billede er det der ramme Pioneer naturlige billede mest?
og Samsung LG og Philips er skruet vild op med farve?

vh Morten
Jeg har et 65CX800E. Sidste års LED topmodel hos Panasonic. Fås vist stadig for omkring 30K. Ja, jeg er ikke helt uenig med  dem der mener at Panasonic er dem der rammer plasma bedst. Til produktionen af netop min model havde Panasonic plasma ingeniører med. Panasonic er faktisk de eneste LED modeller jeg kan holde ud at se på, for mine øjne er meget lysfølsomme.

Jeg har tidligere selv haft adskillige plasma TV.Smile


Redigeret af Hother - 01-Juli-2016 kl. 00:57
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 01:00
Har tidligere haft 3 plasma'er. Jeg valgte også Panasonic, da det har det mest "naturlige/plasma-like" billede. Jeg har forrige års mellemklasse model 55" AS640-model.
I dag havde jeg valgt et Pana 730/750.

M.v.h.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Valkyrie Valkyrie skrev:

ja ok. vi var ude i fields. konen og jeg gik ind i Elgiganten bare for at kigge på nogle skærme.
vi faldt lidt over samsung KS7005. som konen synes var pæn nu hvor hun skal have et stor skærm i stuen.
Smile men en ung gut kommer over til os og har kun en ting på hoved hvor godt LG er bla bla.

Nu ved jeg ikke hvilket LG han talte om, men jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at LG's EG920V OLED-tv pt. står til 14.999 kroner. Selvfølgelig højere end de skærme, som du har kig på lige nu, men OLED er en fantastisk billedteknologi. OLED repræsenterer i dag, hvad din Pioneer plasma repræsenterede dengang du købte den.

Link: http://www.pricerunner.dk/pl/2-3085138/TV/LG-55EG920V-Sammenlign-Priser
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

<span style="line-height: 16.8px;">
Oprindeligt skrevet af Valkyrie Valkyrie skrev:

ja ok. vi var ude i fields. konen og jeg gik ind i Elgiganten bare for at kigge på nogle skærme.</span><div style="line-height: 16.8px;">vi faldt lidt over samsung KS7005. som konen synes var pæn nu hvor hun skal have et stor skærm i stuen.<div style="line-height: 16.8px;">Smile men en ung gut kommer over til os og har kun en ting på hoved hvor godt LG er bla bla.<span style="line-height: 1.4;">
</span><div style="line-height: 16.8px;">
<div style="line-height: 16.8px;">Nu ved jeg ikke hvilket LG han talte om, men jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at LG's EG920V OLED-tv pt. står til 14.999 kroner. Selvfølgelig højere end de skærme, som du har kig på lige nu, men OLED er en fantastisk billedteknologi. OLED repræsenterer i dag, hvad din Pioneer plasma repræsenterede dengang du købte den.<div style="line-height: 16.8px;">
<div style="line-height: 16.8px;">Link: http://www.pricerunner.dk/pl/2-3085138/TV/LG-55EG920V-Sammenlign-Priser

Er prisen ikke lav pga "transportskade", læs buet skærm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu