recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Triggerboks et eller andet :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Triggerboks et eller andet :)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 15:39
Hvis din Raumfeld slukker for 5V på USB stikket når den går i StandBy, så kunne du bruge en skinne som vises i linket.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:


KlausDM> Ja sku da, det var en mulighed. Det må den jo næsten gøre. Vil prøve og se om jeg kan måle det.



Ellers er næste trin digital out, slukker lyset i den?

Lyset derfra vil kunne modtages med en spdif modtager, der trigger en (retrigbar)oneshot, der igen styrer et solid State relæ (sig til, hvis du skal bruge et sådan!)

Klaus

Nej, lyset slukker ikke i den.

EDIT: Ha ... Det er sku da for sjovt. Netop som dette var skrevet, sender Raumfeld en ny firmware ud som slukke lyset i min Connector i standby 😎

Hvis jeg ikke kan bruge min USB kan det meget vel være at jeg takker ja til det :) Jeg har lige tjekket strømforbruget ved hjælp af en sparOmeter. Den bruger 1.5W i standby og 2.8W som maks.

Er det muligt at gå fra USB til 3.5 Jack. Altså fra min USB på Raumfeld til min trigger in på Primare?

Feks https://www.av-cables.dk/minijack-adapter/3-5mm-minijack-han-usb-a-han.html


Redigeret af janLp - 11-Juli-2016 kl. 14:32
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 17:09
Uden og have læst det hele med, Så vil jeg anbefale Emotiva ET-3.
Dem har jeg 2.stk af her hjemme i bio'en.

Virker perfekt vis mangel på 12V-Trigger er problemet.
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 11:44
Det var ikke fordi, du skulle erstatte din Raumfeld!
Men hvis det var 12V trigger out, du manglede, tænkte jeg, at du måske kunne købe f.eks. DAB-radioen fra HFK.
Så sætte den som Master i en elspareskinne.
Derefter lade DAB'en starte en 12V trigger kæde mht. de apparater, du vil have, skal,tænde samtidig.
Når så du tænder for DAB'en, tænder hele systemet, og når du slukker for den, slukker de andre enheder også.
Sådan går jeg da ud fra, det vil virke i hvert fald.

Ellers,,kan du evt. bruge en universal fjernbetjening ?
Dem kan man vist også kode, så flere apparater tænder og slukker på ën gang.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:


KlausDM> Ja sku da, det var en mulighed. Det må den jo næsten gøre. Vil prøve og se om jeg kan måle det.



Ellers er næste trin digital out, slukker lyset i den?

Lyset derfra vil kunne modtages med en spdif modtager, der trigger en (retrigbar)oneshot, der igen styrer et solid State relæ (sig til, hvis du skal bruge et sådan!)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 22:47

.



Redigeret af Flash! - 07-Juli-2016 kl. 22:56
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 22:41
Strømskinne med USB sælges ofte som en pc spareskinne
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 22:35
Flash!> Tak for modelnummeret ... Kan så ikke lige finde noget på den :)

KlausDM> Ja sku da, det var en mulighed. Det må den jo næsten gøre. Vil prøve og se om jeg kan måle det.

Det er lidt en sjov kamp :) Jeg må ikke ha noget udstyr som står og brænder kroner af for konen. Jeg må til gengæld gerne bruge 500,- på Elgato EVE som hun glemmer at slukke for, samtidig med at hun skælder ud over forbruget. Derfor min jagt på noget som er så billigt at det faktisk også kan tjene sig hjem igen :p Kvinder!

Kigger efter en strømskinne med USB og håber min Raumfled kan trigge den.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 22:22
Det er vel ikke så heldigt at din raumfeld connector tænder og slutter for spændingen på USB stikket når den tændes og slukkes?
I så tilfælde har du en 5 volt der kan bruges. Engang kunne man få USB elspareskinner der netop fungerede til sådan et formål.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 22:06
Spare skinner ned lærefunktion kan sagtens være følsomme nok. Jeg kan få min til pålideligt at trigge på standby strømmen fra apparater der bruger mindre end min watt måler vil vise ( ca 1 watt ). Kan ikke huske hvor den kommer fra men den har ikke været dyr. Den har model nummer BH0311DL-5J men sjovt nok ikke et varemærke 😅
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 20:37
Ok ... Og det tror jeg ikke den kan. Det målte strømforbrug var ved trådløs net. Kabler jeg den, er forbruget endnu lavere. Jeg må se om jeg kan finde noget andet. Jeg ved jeg har set det ... Kan bare ikke finde den "guide" igen :| 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 20:32
Ja sidste post var korrekt men det hjælper jo ikke noget hvis din raumfelt ikke kan få strømskinnen til at tænde / slukke
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu