recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos og Bilka har jeg sovet i timen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos og Bilka har jeg sovet i timen.

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

16 subs tilbage, ren info.


Var ude og køre og nåede det ikke. Suk. Den siger at de er på lager. Men når jeg klikker køb så skriver den at de netop er udsolgt. :-(
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Ja altså nu mister jeg jo som sådan ikke noget ved ikke at kunne købe et givent tilbud men for pokker det gør mig harm når firmaer laver hvad jeg vil kalde falsk markedsføring. Der står jo ikke engang lavt styktal i deres avis.

Det er lidt ligesom når Silvan holder early birdy hvor de har 20% på alt i butikken. Det lyder jo tiltalende indtil du opdager at mærkevare og andre dyre genstande lige er skruet kunstigt 15% over normal prisen!

Det burde være ulovligt.
Og der burde være en lov der foreskrev at tilbudsprisen skal være i forhold til gennemsnitsprisen på markedet og ikke firmaets egen opskruet kunstige førpris...

Nå sorry jeg lige røg off topic.


Det er der helt klare regler for... De er nok bare ligeglade..
Til top
thomas_t Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2012
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomas_t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 14:40
Nu er jeg blevet hooked på at købe en PLAYBAR, men var for sent ude - nåede kun Sub'en. Ville i være bekymret for at købe den herfra: http://www.ebay.co.uk/itm/BNIB-SONOS-PLAYBAR-SOUNDBAR-LATEST-EDITION-CHEAPEST-ON-EBAY-RRP-599-/232026439804?hash=item3605da807c:g:fhQAAOSwIgNXmQxV

Der koster den "kun" 4450,- inkl. forsendelse, hvilket er bedre end bilka's tilbud. En besparelse på 1550 (25%).
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 15:29
Jeg var i Bilka i Fields i København.
Absolut intet Sonos ikke engang et skilt.
Spurgte en ekspedient og svaret var, at der havde været meget stor efterspørgelse, og at alt var revet væk.
Spurgte til om de fik mere, svaret var nej og Sonos ville ikke blive et fast mærke i forretningen.
Dog havde han fra ”højere sted” hørt, at Sonos måske nok ville fortsætte som et produkt på deres hjemmeside som en skaffe vare, men Sonos ville ikke blive lagerført i butikken.

Jeg syntes at denne Sonos sag er lidt mærkelig, fordi at Sonos er et ”lille” firma som burde have helt styr på deres distribution, og pga af at alle produkter er netopkoblede så kan de også spore alle deres produkter via elektroniske service serienumre.
Derfor jeg kan ikke rigtigt se hvordan at Bilka har kunnet få fat i noget Sonos, uden at der er en hos Sonos som har accepteret dette.
Og hvis dette alligevel ikke er tilfældet, så vil de meget hurigt kunne finde ud af hvor at produkterne kommer fra og få det stoppet.
Det skulle derfor slet ikke undre mig, hvis ikke at dette stunt er lavet med Sonos skandinaviske accept.
Man har et for stort lager og kan ikke presse mere igennem Elgiganten og HiFi klubben og så laver man lige en hurtig ”stalddørsaftale” med Bilka og får banket nogle produkter ud til forbrugerne, og i næste uge siger man så til HiFi Klubben og Elgiganten at nu har vi stoppet hullet.
Men på den korte bane betyder det at salget af Sonos går totalt i stå, først og fremmest fordi at et stort hul nu er blevet stoppet med Sonos produkter, og for det andet fordi at alle dem som ikke fik købt, ikke vil købe det næste lange stykke tid, fordi at de ikke vil give fuld pris.
Jeg mener at Sonos vejledende udsalgspriser er for høje og at Bilkas priser er der hvor at Sonos priserne burde ligge, men denne sag har/er været til stor skade for mærket Sonos.
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Undskyld mig, men hvad gavner det at monopoler får store domme?
Altså ud over at priserne stiger for at virksomhederne kan betale?

Så længe priserne holdes "kunstigt høje", grundet monopolet, så er det lettere for konkurrenter at udvikle noget og sælge det. Når først Sonos bliver "Bilka-tilbudsvare", presset på prisen, bliver det langt sværere for andre producenter at komme ind på markedet og indtjeningen til Sonos selv vil nok også falde, hvilket betyder mindre penge til udvikling og support og i sidste ende et ringere produkt.

Fri konkurrence på eksempelvis Sonos er på kort sigt vinding for slutforbrugeren, men i det lange løb en dårlig udvikling for markedet....

Klaus


Det er jo alt for simpelt at opstille det på den måde. Hvem siger pengene går til udvikling.
Men så er du jo også indforstået med at det er bedst ikke at regulere BB markedet - det er jo bedst at TDC får de bedste vilkår og det derfor er bedst at holde konkurrencen på afstand :)
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 16:45
Nu må Sonos på ingen måder bestemme salgspriser, de må heller ikke som udgangspunkt nægte at sælge til Bilka.
Problemet med Sonos er nok at der for HFK, Elgi og Bilka kun er 25-35% i avance uden tilbud. Så hvis salget normalt går godt er der ingen grund til tilbud hele tiden.
Med disse Bilka tilbud kan Sonos jo altid sige der er konkurrence :-)
SVP03
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 16:51
Der er vel ingen der tror på at varerne er købt hos den danske importør eller at Bilka har spurgt importøren om lov til at sælge til "tilbudspris"?
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 17:01
"Nu må Sonos på ingen måder bestemme salgspriser, de må heller ikke som udgangspunkt nægte at sælge til Bilka."

Nej som udgangspunkt må de ikke nægte at sælge, men de kan stille krav, som de ved at Bilka ikke kan/vil opfylde.
Dette er en helt normal procedure og fx grunden til at du ikke kan købe B&O HiFi og TV i Elgiganten, Power osv.


Redigeret af gah - 30-Juli-2016 kl. 17:02
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:


Der er vel ingen der tror på at varerne er købt hos den danske importør eller at Bilka har spurgt importøren om lov til at sælge til "tilbudspris"?


Teroretisk kunne det faktisk være muligt.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:


Der er vel ingen der tror på at varerne er købt hos den danske importør eller at Bilka har spurgt importøren om lov til at sælge til "tilbudspris"?


Teroretisk kunne det faktisk være muligt.
 
Ej, hold nu op. Det er helt utænkeligt. Er sikker på at det var et enkelt parti, som nu er væk. Hvor de har fået det fra forbliver nok en hemmelighed.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Det er jo alt for simpelt at opstille det på den måde. Hvem siger pengene går til udvikling.
Men så er du jo også indforstået med at det er bedst ikke at regulere BB markedet - det er jo bedst at TDC får de bedste vilkår og det derfor er bedst at holde konkurrencen på afstand :)


Hvis pengene ikke går til udvikling, er det jo bare endnu lettere for konkurrenter at komme til.

Angående BB, formoder jeg at du mener bredbånd.
Det er lidt kringlet, idet kablerne i jorden skulle have været i et separat selskab, så alle har lige vilkår....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Det er jo alt for simpelt at opstille det på den måde. Hvem siger pengene går til udvikling.
Men så er du jo også indforstået med at det er bedst ikke at regulere BB markedet - det er jo bedst at TDC får de bedste vilkår og det derfor er bedst at holde konkurrencen på afstand :)


Hvis pengene ikke går til udvikling, er det jo bare endnu lettere for konkurrenter at komme til.

Angående BB, formoder jeg at du mener bredbånd.
Det er lidt kringlet, idet kablerne i jorden skulle have været i et separat selskab, så alle har lige vilkår....

Klaus

Men du skriver at fri konkurrence er dårligt for markedet på lang sigt. Så ifølge dig vil det ikke gavne bredbåndsmarkedet med fri konkurrence.
Den synes jeg ikke holder, konkurrence er med til at optimere og holde en virksomhed på dupperne - også angående udvikling af nye produkter.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu