recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskellen på Lenovo modellerne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskellen på Lenovo modellerne?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forskellen på Lenovo modellerne?
    Sendt: 29-Juli-2016 kl. 18:21
Jeg sad lige og surfede lidt på Lenovos hjemmeside, da jeg skal ud og have mig en ny laptop.

Hvad er de primære forskelle på modellerne? Det er vel ikke udelukkende design som man betaler mere for ved X-serien kontra E-serien?

Jeg undrer mig bare over at T og X-serien koster så meget mere end E-serien, selvom man kan opgradere en ganske fornuftig E560 til under 9.000 kr. ca.
          
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 19:22
Fordi T- og X-modellerne er Pro maskiner, som kan holde i årevis, også til hårdere brug. Alt andet Lenovo er noget plastikskrammel, som ydermere har en MEGET ringere garanti og servicehåndtering.
Du får hvad du betaler for.

M.v.h.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 23:21
Tjoh okay, men at kalde en Lenovo E560 til 9.000 kr. for noget skrammel vil jeg nu ikke give dig ret i, men fint nok med pro maskinerne.

Synes dog så bare ikke der er så meget "Pro" over en 14" maskine uden numerisk tastatur, men det er nok bare mig.

Men hvad er den primære forskel på X og T-serien så? De koster jo stort set det samme, så er det bare en smags sag og design?

Eller er X-serien sådan ala MacBook Air med tyndt og let design og med lang batteritid, hvor at T-serien er MacBook Pro med mere power?


Redigeret af ladiesman217 - 29-Juli-2016 kl. 23:26
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Synes dog så bare ikke der er så meget "Pro" over en 14" maskine uden numerisk tastatur, men det er nok bare mig.


Nu er der jo meget forskel på, hvad man skal bruge en Pro maskine til. Jeg ville være ked af at få et kæmpe skrummel med numerisk tastatur, så meget som jeg slæber rundt på min firmabærbare.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2016
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 01:48
Jeg tror du misforstår ordet "pro" i denne Samhæng. 
Han mener at det er produkter til erhvervs/professionelt brug. bygget til at kunne holde længere og med bedre komponenter(kvalitetsmæssigt). dvs færre reklamations fejl og mere stabile maskiner. og det er så forskelligt hvad den enkelte arbejder fortrækker af størrelse eller hvilke behov man har for at kunne udføre sit arbejde. 
mvh
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 10:37
Jeg er helt med på det mrjocs, men nu har jeg fået stukket 15.000 kr. i hånden for netop at købe mig en computer som jeg kan have med på farten til kundemøder osv. og jeg kan ikke se mig selv arbejde uden et numerisk tastatur. Det er da et af de vigtigste ting ved et tastatur hvis du spørger mig.

Vildt skuffende at smide 15 kilo efter en laptop og der så ikke engang er mulighed for at have numerisk tastatur.

Min eneste mulighed er så T560.

Synes dog stadig det er groft nok at kalde E-serien for plastikskrammel, men hver sin smag.
          
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 10:45
Nu har jeg også tjekket det.
E-serien er også deres pro-/business serie. Så dem kan du også roligt købe.

M.v.h.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 11:54
Okay fint nok Henrik

Men den primære forskel mellem E- og T-serien er så at T-serien har bedre hardware og mulighed for bedre opgraderinger end E-serien, hvilket også er fair nok. 

Dog positivt at E-serien har fået den gamle trackpad igen uden touch.

Men jeg kan dog se at at E-serien alligevel har dårlige garanti end T-serien, så derfor var jeg i tvivl om det var noget "skrammel"

Hvad er det for nogle modeller du mener er noget plastikskrammel? Du mener nok IdeaPad, for jeg synes de skriver til professionelle eller virksomheder under alle deres computere i ThinkPad serierne, som er X, T, P, E og L? Eller er det bare mig?

Har dog lidt svært ved at se forskellen på T460P, S og bare 460? Eller P er performance og S er en ultrabook, men har de ikke bare bedre hardware?

Kan det passe det kun er X-serien der har baggrundsbelyst tastatur? 


Redigeret af ladiesman217 - 30-Juli-2016 kl. 12:24
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 19:08
åhh ja der er SÅ mange ting at sige her, men hvis vi starter med at liste modellerne op i rækkefølge med de billigste og "dårligste" først, og highend 
så hedder det E, L, T, X

E= entrylevel. billigt, ikke særlig lang levetid (modelmæssigt) funktionaliteter kun begrænset, kan ikke dockes, eller ret meget andet.
L= standard arbejdshest for virksomheder som godt kan leve med plastic, men ellers samme indmad som T-serien
T= THINKPAD!!! p=fleksibilitet med mulighed for lidt mere hardcore grafik, men også noget tungere, alm uden nogen slut endelse=standardmodellen, S=slim - maksvægt på en små 1,6kg - men også ultralowvoltage CPU'er modsat de andre som kan komme helt op i quadcores (HQ) derfor de også er tungere.
X = Highend. - også kaldet direktionsmodellerne. - her testes nyeste teknologier for dem der vil være med helt fremme, muligheder med trådløse docks, med nye stiktyper, keywords LET, ELEGANT, og sort!
P= Workstation notebook. certificeret til 3D og video/billedprogrammer.

på L,T,X og P er sådan noget som 3 års garanti standarder (og på X,T,P er Onsite garanti standard), T-serien garanteres modellevetid på +16mnd og dermed mulighed for at bruge samme image når man laver deployment. Dertil kommer at dockingstationer ikke udskiftes efter et år, så man kan bruge samme dock over flere generationer (men der kommer snart nye docks når teknologien fra X kommer ned i T)


hvis du har 15K så brug dem på en T460s med en dock og en god skærm til at arbejde derhjemme eller på arbejde. i7 er ikke nødvendig. i5 er rigeligt med en 12-16GB  (bare vær opmærksom på at t460s har påloddet ram og dermed er der kun 1 ramsokkel til ekstra udvidelser.)
T460s er faktisk tyndere og lettere end X-serien hvis man vælger en X-med touch.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 23:32
SUPER indlæg Claus, og tusind tak for det. Så fik jeg da lige den viden jeg skulle bruge. Jeg var ikke klar over at E og L stadig var plastik, det troede jeg faktisk ikke de var. 

Nu er det i hvert fald til at danne sig et overblik over hvad der skal købes og ikke købes. Selvom jeg ikke har brug for det vildeste af det vilde, så er det sgu træls at begrænse sig allerede fra starten synes jeg, så E- og L-serien er næsten allerede udelukket. Eller L er jo faktisk god nok og kan også dockes? Det eneste ved L er vel bare det også er plastik?

Altså 15.000 er max beløb, og jeg tror da bestemt ikke det vil gøre noget, hvis jeg kom og sagde jeg kun skulle bruge 10.000 så jeg må lige se hvad der er efter din gode forklaring. Hvad er det der får dig til at anbefale en T460s og ikke en X1? Og hvad med T460s når du siger de  køre med ULV CPU? Er det den eneste model der gør det, for jeg synes ikke jeg kan læse noget om det rigtig.

T460p er dog heller ikke nogen dårlig maskine kan jeg se, og det med vægten ved jeg nu ikke hvor galt det er for mig. Den har også en langt bedre skærm end E460 kan jeg se og en bedre opløsning.

Men du mener altså at 12-16GB ram er minimum i dag? SSD er vel også et must som tilkøb? 

Man kan også godt se at man ikke kan opgradere en L460 så godt som T, selvom det er lidt af det samme indmad. F.eks. kan man kun vælge 1366x768 opløsning skærm ved L460 og der er ikke mulighed for baggrundsbelyst tastatur. Allerede der står jeg lidt af.




Redigeret af ladiesman217 - 30-Juli-2016 kl. 23:54
          
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 14:12
Er P modellen den samme som W modellen?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 14:23
P er efterfølgeren til W - Lenovo har i temmelig mange år haft  en fortløbende nummerering på rigtigt mange af deres modeller, men workstations har fået nye numre i år, P40=14", P50=15" og P70 - ja gæt selv :) Samme med deres desktop workstations som nu hedder P500/700/900


T460s fordi den kan dockes i en alm dock. X1 kan kun dockes via en onelink plus dock (altså man manuelt skal sætte et kabel i røven af maskinen hver gang) 
Hvis man skal have 2 skærme koblet på maskinen, så SKAL der anvendes en ultradock og ikke en Pro-dock.

PS - JA L-serien kan også dockes.
PPS - T og X serierne fås også i mange udgaver med touch/flipdesign, så kaldes de Yoga i stedet, så en X1 med touch hedder X1 yoga, en x260 (12" kan dockes i normal dock! navngivning er levn fra gammel tid) hedder så yoga 260, en t460 kaldes yoga 460

Forvirret?? :-) godt. bare rolig. Det er de fleste i dag :-)


Redigeret af claus_jac - 31-Juli-2016 kl. 14:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu