recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FONA - gavebevis
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FONA - gavebevis

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: FONA - gavebevis
    Sendt: 04-August-2016 kl. 07:13
Var lige et smut i min lokale FONA - der var blevet til en elgigant.
Havde et gavekort med - kun på 150,-, men det ville de ikke modtage....
Har fået nummeret til FONA's hovedkontor, men ville lige høre her i forummet.

Kan det virkeligt være rigtigt?
Det er samme butik med samme ansatte, og de reklamerer med, at de har overtaget FONA.
Burde de ikke acceptere et gavekort?
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 07:20
Det korte svar er nej.
Du havde en aftale med Fona om at du havde penge til gode, men Fona er gået konkurs og eksisterer ikke længere.
Eneste "smuthul" skulle være hvis Elgiganten som en del af aftalen har accepteret at overtage Fona's forpligtigelser, men det er tilsyneladende ikke tilfældet.... 
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 07:24
Glæd dig over at det drejer sig om 150 kr.
MORE BASS
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 09:22
Lav en lille shitstorm på deres Facebook væg, mon ikke de hellere vil give dig 150 kr end at bruge tid på en sur kunde? Wink
Mvh.

Casper
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 09:50
Vil det sige at Elgiganten heller ikke har overtaget garanti og reklamations forpligtelser fra køb i Fona?
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vil det sige at Elgiganten heller ikke har overtaget garanti og reklamations forpligtelser fra køb i Fona?

Så vidt jeg husker har de overtaget reklamantionsforpligtelserne.

Det er meget normalt at man lader gavekort og andre tilgodebeviser gå tabt, men overtager reklamationsretten, da det er her fokus er fra for eksempel Konkurrencestyrelsen og Forbrugerrådet. Tilgodebeviser er i samme båd som andre kreditorer, som har penge tilgode, men kunderne står nederste med deres krav.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 13:28
Derfor har vi fravalgt ALT hvad der hedder gavekort hjemme ved os - magter simpelthen ikke at miste mine penge når nogen går konkurs/skifter ejer

Specielt ikke når det så er præcis samme mand der ekspederer mig mandag som solgte mig gavekortet fredag (og i mellemtiden så har skiftet fra x til xx i navn)
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 16:20
He-he, det tænkte jeg også på, men ville jo helst gøre det overfor FONA, men det kan da være at man skulle gøre det på Elgigantens side :-)
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 17:11
Det er jog også tilladt at følge lidt med. Fona var ude i meeeget god tid og proklamere at de stoppede. Så man har haft rigeligt med tid til at få handlet i denne sag.

Men det er bare min mening.
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Det er jog også tilladt at følge lidt med. Fona var ude i meeeget god tid og proklamere at de stoppede. Så man har haft rigeligt med tid til at få handlet i denne sag.

Men det er bare min mening.


Nu var det et gavekort til et barn - men tak for omtanken....
Personligt er jeg ikke meget til gavekort - af åbenlyse årsager :-)
Til top
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 10:32
lidt hurtig googlearbejde :)
 
gå ind på http://fgroup.dk/
 
der står hvordan du skal forholde dig mht gavekort :)
 
 
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af mlm mlm skrev:


lidt hurtig googlearbejde :)
 
gå ind på http://fgroup.dk/
 
der står hvordan du skal forholde dig mht gavekort :)
 
 


Tak - den havde jeg ikke lige set :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu