recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købsanbefaling: HIFI til omkring 15000 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købsanbefaling: HIFI til omkring 15000 kr

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 16:33
Det ikke et spærgsmål om at købe nyt, men om at købe rigtigt
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 16:28
Du skal have en strømstærk forstærker til X32.
Har jo selv haft dem, og har prøvet en del forskelligt grej med dem.
Prisen er ikke en parameter, der nødvendigvis kan bruges til at afgøre, om en forstærker kan trække X32 med et godt resultat.
Læg mærke til det sidste! Du kan godt finde en forstærker, som kan trække X32, blot ikke på et ordentligt niveau.
Den højttaler lyder super godt med den rigtige forstærker.
Med den "forkerte" forstærker, får du ikke udnyttet X32s potentiale, og det kan høres, men kun hvis man i forvejen ved, hvor godt X32 kan lyde.
Så se dig godt for, når du handler.
Prøv flere forskellige forstærkere derhjemme, så du har et sammenligningsgrundlag.
Men det kræver så, at du køber nyt.
Det kan dog godt svare sig.
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 15:41
Lige pt. kører jeg med Google Chromecast Audio og et 3rd party program og det kører perfekt! Så tror at det bliver løsningen de kommende måneder! :)
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 12:18
Ellers skal du prøve at finde en brugt Cambridge Stream Magic 6v2, som netop er kombinationen af en hifi-streamer og DAC.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af deutreroth deutreroth skrev:

Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Sonos connect har en super app, der nemt integrerer forskellige lydkilder. En brugt connect for 1500,- bør kunne findes. Ellers raumfeld Connector - specielt hvis du har mod på 24bit/192khz filer istedet for 16bit/48khz. Koster ca 1300,- fra ny.

Hmm havde også overvejet Sonos, men de har ikke en optical in :/ I og med at PM7200 ikke har noget digital in, ville jeg gerne have muligheden midlertidigt på den boks jeg køber :0 (I princippet kan jeg selvfølgelig også bare undvære, og så sende analogt fra conputeren, men tænkter bare at det er mere fremtidssikret. :S Jeg vil i bund og grund blot gerne have den BEDSTE lyd streamet over netværket og med en app der rent faktisk fungerer (NA6005 er nærmest bricked med den app :S.)
Sonos kan vel køre på sin egen analoge indgang til forstærkeren, og klaver/pc til en anden indgang?

En udmærket billig DAC fra optisk (klaver) til RCA kan være denne fra AV-connection, som jeg selv tidligere har anvendt:

En god løsning til pc'en er Audioquest Dragonfly DAC fra USB (pc) til minijack, som er på tilbud til blot 399,- hos hifiklubben.

Vil du hellere have én samlet DAC til alle lydkilder kan hifiklubbens NAD D1050 måske være et bud med 1 stk usb (pc), 2 stk optisk (klaver + tv?) og 2 stk coaxial (sonos connect + ?). Ét stk på tilbudstorvet til 2499,-

Cambridge Dac Magic 100 til 1699,- (kan findes brugt for ca. det halve) har vist 1 stk usb, 2 stk coaxial og 1 stk optisk.

På dba.dk kan du evt finde denne Rega DAC:



LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 12:16
Så X32 Wink bruger selv en Marantz PM8005 til 6000kr til mine Dynaudio emit M10 til ca 4500kr pr sæt 

Et sæt X32 koster som ny ca 15000kr og er serien over emit, så en forstærker med en nypris på 10.000kr eller mere vil de sagtens kunne klare,trække uden at være flaskehalsen


Redigeret af gasolin - 16-August-2016 kl. 12:17
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 12:04
Du behøver ikke digital indgang på forstærkeren 

BLUESOUND NODE2 Musikstreamer til 4000kr
eller måske en Pioneer N-50A men så bliver prisen så høj at du måske skulle have købt 
en forstærker til ca 6000kr med de streamings muligheder f.eks en CAMBRIDGE AUDIO CXA60
eller noget mere advanceret som en Onkyo TX-8150




Redigeret af gasolin - 16-August-2016 kl. 12:16
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af deutreroth deutreroth skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

En anden ting er at hvis du vil have bedre lyd ville jeg helt sikkert beholde højtalerne og så skifte til bedre forstærker, da det helt klart er mere potiential i et sæt Dynaudio Exite X34 med en Marantz PM7200

Det er "kun" Excite X32 (men de er jo heller ikke dårlige :0)


Glemte lige at skrive at det også er planen at opgradere forstærker på et tidspunkt. Dog synes jeg bestemt at jeg kan leve med det som det er nu :)
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

En anden ting er at hvis du vil have bedre lyd ville jeg helt sikkert beholde højtalerne og så skifte til bedre forstærker, da det helt klart er mere potiential i et sæt Dynaudio Exite X34 med en Marantz PM7200

Det er "kun" Excite X32 (men de er jo heller ikke dårlige :0)
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Sonos connect har en super app, der nemt integrerer forskellige lydkilder. En brugt connect for 1500,- bør kunne findes. Ellers raumfeld Connector - specielt hvis du har mod på 24bit/192khz filer istedet for 16bit/48khz. Koster ca 1300,- fra ny.

Hmm havde også overvejet Sonos, men de har ikke en optical in :/ I og med at PM7200 ikke har noget digital in, ville jeg gerne have muligheden midlertidigt på den boks jeg køber :0 (I princippet kan jeg selvfølgelig også bare undvære, og så sende analogt fra conputeren, men tænkter bare at det er mere fremtidssikret. :S Jeg vil i bund og grund blot gerne have den BEDSTE lyd streamet over netværket og med en app der rent faktisk fungerer (NA6005 er nærmest bricked med den app :S.)
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 07:31
Sonos connect har en super app, der nemt integrerer forskellige lydkilder. En brugt connect for 1500,- bør kunne findes. Ellers raumfeld Connector - specielt hvis du har mod på 24bit/192khz filer istedet for 16bit/48khz. Koster ca 1300,- fra ny.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 00:59
En anden ting er at hvis du vil have bedre lyd ville jeg helt sikkert beholde højtalerne og så skifte til bedre forstærker, da det helt klart er mere potiential i et sæt Dynaudio Exite X34 med en Marantz PM7200

Redigeret af gasolin - 16-August-2016 kl. 01:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu