recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købsanbefaling: HIFI til omkring 15000 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købsanbefaling: HIFI til omkring 15000 kr

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Update?

Havde lige arbejdsweekend og en fest som kom i vejen for update. Jeg har modtaget alt. Sidste ting var NA6005 som jeg modtog idag. Den bliver dog returneret da app'en til at styre den er noget af der værste jeg nogensinde har oplevet :/ Den crashede, frøs, brickede afspilleren (genstart med remote var det eneste løsning), forsinket afspilning, mistede forbindelsen. Alt dette skete på ca. 30 minutters brug og "stresstest" af DLNA delen. En anden bug jeg oplevede var også at den ikke opdaterede biblioteker rigtigt så da jeg havde overført filer til en mappe, ville den ikke vise dem på trods af genstart (så umidbart ikke nogen løsning på dette med mindre at jeg ville fabriksreset'e. (4 restarts af afspilleren og app'en virkede ej heller.) Lyden var jeg egentligt rigtigt fint tilfreds med, men når man skal kæmpe for at få lov til at afspille musik så er det no go fra min side af :/ Det er muligt at andre som ikke anvender app'en til at afspille med ikke vil have problemer men det er en deal breaker for mig af :/ WIFI'et var min AC68U som stod ca. 2 m fra afspilleren så det er ingen undskyldning for de mistede forbindelser som jeg i praksis tilskriver usandsynligt dårlig kodning. Jeg læser kand.it på AU og den app den er indbetegnelsen på en virksomhed som har fucket up; de har undervurderet app'en GRANDE! 

Alt andet virker upåklageligt :) Class A funktionen på forstærkeren lyder silky smooth så til 1700 kr var det et værdigt køb! :)
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 22:00
Så for at følge op; Jeg er på udkig efter en god streaming-løsning (Har dog en Chromecast jeg kan leve med midlertidigt.) Men vil gerne have en boks som bare funker sammen med DLNA :0 (og gerne med optisk input til computer (og klaver.)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 22:51
Så har du fået den billigt, for marantz forstærkeren stod da til 2200kr 

Måske en SONOS CONNECT MUSIKSTREAMER til 2999kr i klubben eller
den fra audiolab som hififreaks sælger den koster også lige 3000kr (dog er den ikke på lager)

For vi en lydmæssig vurdering en af dagene?
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Så har du fået den billigt, for marantz forstærkeren stod da til 2200kr 

Måske en SONOS CONNECT MUSIKSTREAMER til 2999kr i klubben eller
den fra audiolab som hififreaks sælger den koster også lige 3000kr (dog er den ikke på lager)

For vi en lydmæssig vurdering en af dagene?

Det der er lidt svært er at komme med en vurdering når jeg ikke har en ordenlig kilde, ELLER er totalt audiofil :D Dog var Essense STX gennem Mini jack rimeligt lækkert; Regner med at lave en test i morgen med højtalerne i vores stue (dog er vi under flytning så det alt roder af h til :0)

Det jeg hørte, (trods at min rum var alt for lille) var  rigtigt lækkert. Spillede pendulum immersion i FLAC på NA6005 og det lød sindsygt vildt. Anlægget udstiller dog ved standard indstillinger musikken så det er meget "skarpt". 'Agnes - river side' med class A tændt lød overdrevet lækkert. Alt var bare buttersmooth og fyldigt. Glemte at slukke funktionen lige efter og den bliver godt nok varm ved class A når den bare giver den fuld strøm :0

Jeg vil hellere komme med en reel test når alt er stillet op i vores nye lejlighed med rum og afstand :0
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 00:32
Mit wireworld luna 7 havde med min nad forstærker og Dynaudio Emit M10 en lidt for blød øvre mellemtone,nedre diskant

Men med marantz forstærker bliver lyden mere neutral, men stadig ikke skrigende i den høje mellemtone, der hvor billige højtaler ofte lyder agressiv,skrigende.

Stereophile har testet X12 reolhøjtalerne og de har en lidt fremhævet top omkring 6000-11000hz  og en fyldig bund fra omkring 70-250hz så de skulle have en god fyldig bund med en klar mellemtone,nedre diskant.

Med nyt anlæg skal man lige vende sig til en anderledes lyd en man har været vant til og der er mange der sige kabler,højtaler,forstærker med mere skal spilles til før de lyder optimalt, da forstærker og højtalerne er brugte skal dine højtaler kabler lige spilles til, noget siger nye højtaler skal spilles til i 50-100 timer.

Om man kan høre forskel kræver man kan huske hvordan det lød i starten eller bare kan huske at toppen var lidt lys eller agressiv og nu er den mere blød 

En del oplever marantz som bløde varme i lyden, andre synes de er lidt lyse hvor dynaudio er generalt er meget neutrale, dog kan de fleste li en god fyldig bund og en lidt fremhævet top som gør at lyden ikke bliver alt for varm,mørk,fyldig, den karakteristik kan mange højtaler have uden at det bliver for meget når det gøres på en harmonisk måde og det er dynaudio rigtig gode til 


Redigeret af gasolin - 16-August-2016 kl. 00:41
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 00:59
En anden ting er at hvis du vil have bedre lyd ville jeg helt sikkert beholde højtalerne og så skifte til bedre forstærker, da det helt klart er mere potiential i et sæt Dynaudio Exite X34 med en Marantz PM7200

Redigeret af gasolin - 16-August-2016 kl. 01:00
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 07:31
Sonos connect har en super app, der nemt integrerer forskellige lydkilder. En brugt connect for 1500,- bør kunne findes. Ellers raumfeld Connector - specielt hvis du har mod på 24bit/192khz filer istedet for 16bit/48khz. Koster ca 1300,- fra ny.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Sonos connect har en super app, der nemt integrerer forskellige lydkilder. En brugt connect for 1500,- bør kunne findes. Ellers raumfeld Connector - specielt hvis du har mod på 24bit/192khz filer istedet for 16bit/48khz. Koster ca 1300,- fra ny.

Hmm havde også overvejet Sonos, men de har ikke en optical in :/ I og med at PM7200 ikke har noget digital in, ville jeg gerne have muligheden midlertidigt på den boks jeg køber :0 (I princippet kan jeg selvfølgelig også bare undvære, og så sende analogt fra conputeren, men tænkter bare at det er mere fremtidssikret. :S Jeg vil i bund og grund blot gerne have den BEDSTE lyd streamet over netværket og med en app der rent faktisk fungerer (NA6005 er nærmest bricked med den app :S.)
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

En anden ting er at hvis du vil have bedre lyd ville jeg helt sikkert beholde højtalerne og så skifte til bedre forstærker, da det helt klart er mere potiential i et sæt Dynaudio Exite X34 med en Marantz PM7200

Det er "kun" Excite X32 (men de er jo heller ikke dårlige :0)
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af deutreroth deutreroth skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

En anden ting er at hvis du vil have bedre lyd ville jeg helt sikkert beholde højtalerne og så skifte til bedre forstærker, da det helt klart er mere potiential i et sæt Dynaudio Exite X34 med en Marantz PM7200

Det er "kun" Excite X32 (men de er jo heller ikke dårlige :0)


Glemte lige at skrive at det også er planen at opgradere forstærker på et tidspunkt. Dog synes jeg bestemt at jeg kan leve med det som det er nu :)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 12:04
Du behøver ikke digital indgang på forstærkeren 

BLUESOUND NODE2 Musikstreamer til 4000kr
eller måske en Pioneer N-50A men så bliver prisen så høj at du måske skulle have købt 
en forstærker til ca 6000kr med de streamings muligheder f.eks en CAMBRIDGE AUDIO CXA60
eller noget mere advanceret som en Onkyo TX-8150




Redigeret af gasolin - 16-August-2016 kl. 12:16
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 12:16
Så X32 Wink bruger selv en Marantz PM8005 til 6000kr til mine Dynaudio emit M10 til ca 4500kr pr sæt 

Et sæt X32 koster som ny ca 15000kr og er serien over emit, så en forstærker med en nypris på 10.000kr eller mere vil de sagtens kunne klare,trække uden at være flaskehalsen


Redigeret af gasolin - 16-August-2016 kl. 12:17
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu