recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-42PX60E med DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TH-42PX60E med DVB-T

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TH-42PX60E med DVB-T
    Sendt: 31-August-2006 kl. 16:01
Inden I bestiller Jeres PV60E så vær lige opmærksom på at den også fås i dansk web shop med indbygget digital tuner DVB-T , TH-42PX60E. Koster lidt mere, men er det værd hvis man primært ser gratis kanaler som DR1, DR2, TV2 og svenske/tyske kanaler.

Sammenlign priser på www.hifipriser.dk

Ellers skal du have en extern digital tuner,  + en extra fjernbetjening til at skifte kanaler på ! ( det gælder iøvrigt også for andre fladskærme )

Tilføjelse:
Hvis man har TDC kabel TV eller tilsvarende er det IKKE nødvendigt med en indbygget DVB-T digital tuner. Altså er det PV60 / PV600 modellen man skal se på.


Redigeret af ticker - 31-August-2006 kl. 19:09
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
karlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 16:35

Er der andre forskelle mellem de to tv?

Og angående DVB-T tuneren.

Hvis man til daglig har kabel-tv vil dvb-t tuneren så automatisk "slå fra" da det jo er et andet DVB-Format på kabeltv.

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af karlsen karlsen skrev:

Er der andre forskelle mellem de to tv?

Og angående DVB-T tuneren.

Hvis man til daglig har kabel-tv vil dvb-t tuneren så automatisk "slå fra" da det jo er et andet DVB-Format på kabeltv.



Det er den eneste forskel mellem PV og PX modellen.

Hvis du har TDC kabel TV, som er analogt, formoder jeg den analoge tuner finder alle kanalerne. DVB-T og analog tuner har hver sin baseprogrampool, og man kan toggle mellem DVB-T og Analogt på en særlig knap øverst på betjeningen.
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 21:30

Er der nogen, der kan bekræfte, at DVB-T tuneren virker 100% i Danmark?

Jeg er netop ved at levere mit Hyundai Q321 tilbage, da det ikke ser ud til at Hyundai kan få underteksterne til at virke fornuftigt, samt at der er en del lipsync problemer.

Dette TV kunne derfor godt blive erstatningen, men kun hvis underteksterne bliver vist 99,9 % korrekt.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Er der nogen, der kan bekræfte, at DVB-T tuneren virker 100% i Danmark?

Jeg er netop ved at levere mit Hyundai Q321 tilbage, da det ikke ser ud til at Hyundai kan få underteksterne til at virke fornuftigt, samt at der er en del lipsync problemer.

Dette TV kunne derfor godt blive erstatningen, men kun hvis underteksterne bliver vist 99,9 % korrekt.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted



Jeg har skrevet en "hjemme test" som skulle besvare de fleste spørgsmål, samme model blot 50". Der er ikke sync problemer, ( som der var på den gamle Philips DTR 200/00 jeg brugte før ):

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14624& PN=1&TPN=1

Jeg tilføjer næsten dagligt småting jeg oplever, så check dato og tid for seneste tilføjelse til indlæget.


Redigeret af ticker - 31-August-2006 kl. 23:06
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 00:36

Tak for dit svar, ticker, det lyder som om du har fået dig et godt fjernsyn.

Jeg må nok ud og se et, med fare for at skulle ha' den store pengepung frem ;-)

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
0542 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 17:20

Tak for dit indlæg, Ticker.

Må sige at jeg er imponeret over din store glæde over dit Pana... faktisk har det påvirket mig så meget at jeg nu har droppet Fælleskøbet på 9731'eren og dribler i Panashoppen i morgen for at se på 600E'eren (og troede faktisk indtil videre at det skulle være px'eren... men da vi har TDC kabeltv, er det jo ikke nødvendigt).

(Også dejligt at Pana'en trods er lidt billgere end 9731'eren).

UHA, jeg glæder mig til at se på det i morgen!!!!

Anders

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 17:22
[QUOTE=0542]

Tak for dit indlæg, Ticker.

Må sige at jeg er imponeret over din store glæde over dit Pana... faktisk har det påvirket mig så meget at jeg nu har droppet Fælleskøbet på 9731'eren og dribler i Panashoppen i morgen for at se på 600E'eren (og troede faktisk indtil videre at det skulle være px'eren... men da vi har TDC kabeltv, er det jo ikke nødvendigt).

(Også dejligt at Pana'en trods er lidt billgere end 9731'eren).

Hva`med det nys annoncerede FÆLLESKØB på Pioneer.......var det ikke værd at overveje til denne KANON-pris?

Leo.

]

Redigeret af lrev - 01-September-2006 kl. 17:23
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af 0542 0542 skrev:

Tak for dit indlæg, Ticker.

Må sige at jeg er imponeret over din store glæde over dit Pana... faktisk har det påvirket mig så meget at jeg nu har droppet Fælleskøbet på 9731'eren og dribler i Panashoppen i morgen for at se på 600E'eren (og troede faktisk indtil videre at det skulle være px'eren... men da vi har TDC kabeltv, er det jo ikke nødvendigt).

(Også dejligt at Pana'en trods er lidt billgere end 9731'eren).

UHA, jeg glæder mig til at se på det i morgen!!!!

Anders



Tusinde tak - sundt at se alternativerne også, så véd man hvad man køber, det er mange penge man hiver op for en fladskærm.

Spændt på at høre din mening, hvis muligt så se på en line-up af 37", 42" og 50" og sig din mening om hvilken størrelse du mener man skal vælge idag. Også gerne din mening om 60 og 600 designet !
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
0542 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

[QUOTE=0542]

Tak for dit indlæg, Ticker.

Må sige at jeg er imponeret over din store glæde over dit Pana... faktisk har det påvirket mig så meget at jeg nu har droppet Fælleskøbet på 9731'eren og dribler i Panashoppen i morgen for at se på 600E'eren (og troede faktisk indtil videre at det skulle være px'eren... men da vi har TDC kabeltv, er det jo ikke nødvendigt).

(Også dejligt at Pana'en trods er lidt billgere end 9731'eren).

Hva`med det nys annoncerede FÆLLESKØB på Pioneer.......var det ikke værd at overveje til denne KANON-pris?

Leo.

]

Det kan heller ikke udelukkes at jeg hopper med på. Problemet er bare at jeg arbejder arbejder fra 9-18 hver eneste dag, så har kun weekenderne til at komme rundt og se på tv'er...

... så denne weekend napper jeg Pana'en - og så må jeg se nærmere på Pioneeren senere..

 

Til top
0542 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Oprindeligt skrevet af 0542 0542 skrev:

Tak for dit indlæg, Ticker.

Må sige at jeg er imponeret over din store glæde over dit Pana... faktisk har det påvirket mig så meget at jeg nu har droppet Fælleskøbet på 9731'eren og dribler i Panashoppen i morgen for at se på 600E'eren (og troede faktisk indtil videre at det skulle være px'eren... men da vi har TDC kabeltv, er det jo ikke nødvendigt).

(Også dejligt at Pana'en trods er lidt billgere end 9731'eren).

UHA, jeg glæder mig til at se på det i morgen!!!!

Anders



Tusinde tak - sundt at se alternativerne også, så véd man hvad man køber, det er mange penge man hiver op for en fladskærm.

Spændt på at høre din mening, hvis muligt så se på en line-up af 37", 42" og 50" og sig din mening om hvilken størrelse du mener man skal vælge idag. Også gerne din mening om 60 og 600 designet !

Det skal jeg nok - men 50" er ikke et alternativ (det bliver simpelthen for meget...). Men det skal da ses alligevel

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu