recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED 65 E6V Kalibrering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED 65 E6V Kalibrering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED 65 E6V Kalibrering
    Sendt: 15-August-2016 kl. 11:49
Nu fik jeg endelig mit OLED inden for døren, fantastisk tv og er enlig meget glad for at jeg valgte E6V fremfor B6V, dog mest pga. selve designet og ikke mindst prisen, og efter at jeg har afprøvet 3D funktionen som er ret så overbevisende hvad billede kvaliteten angår, så er det da noget familien vil benytte, i hvert fald i en rum tid. 
Vil enlig gerne høre hvilke indstillinger i bruger, jeg har set lidt på dem de har benyttede på b.la. flatpanels.dk og dem fra Darco "youtube" her juster han godt nok på en 55"
 
Det ender nok med ISF kalibrering alligevel på et tidspunkt.
 
Hvilken indstilling bruger i når i ser normalt tv f.eks. OL - Nyheder etc.
 
PS: Jeg spørger måske dumt "har aldrig sat min ind i 3D", men kan men enlig bruge alle 3D passive briller, eller benytter LG nogle specielle? Kan se at mutanten m.fl. har flere typer passive 3D briller men fra andre producenter? 
 


Redigeret af Potter - 15-August-2016 kl. 11:50
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 12:17
Stort stort tillykke med dit nye TV. Jeg håber at du undervejs vil fortælle lidt om dine oplevelser med dit OLED.

I bund og grund er jeg lidt usikker på, om man kan anvende samme kalibreringsresultater fra et 55 tommer til et 65 tommer. Jeg ved i det mindste fra mit eget (endnu da), at der er en del forskelle mellem panelerne her i  de to størrelser, og dette giver sig udslag også i forskelle på billedindstillingerne.

Her har du AVFORUMS indstillinger af dit nye TV på den video indeholdt i selve testen af TV´et:

https://www.avforums.com/review/lg-oled65e6-ultra-hd-4k-oled-hdr-tv-review.12282

Rigtig god fornøjelse med det nyeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 12:48
Tak for ordene og linket Hother.
 
Jeg tror nu også at forskellen mellem et 55 og 65" adskiller sig for meget til at man kan benytte indstillingerne gensidigt, ligeledes gør omgivelserne for tv'et jo også en forskel i kalibreringen.
 
Ind til videre har jeg benyttede indstillingerne fra Flatpanels på hdmi og Netflix, men til alm.tv/ udsendelser bruger jeg standard indstillingen, og der er altså godt nok knald på med god en farvebalance, måske lige en anelse over i det blålige, men anyway det ser eddermame godt ud når man f.eks. ser OL fra DR eller TV2 m.m.  
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 15:27
Hvordan er det med bevægelser på skærmen..
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hvordan er det med bevægelser på skærmen..
Hvis jeg skal tage/ lave en sammenligning med mine gamle Plasma Pio 608 eller 507 så minder de ret meget om hinanden omkring bevægelser "fodbold", det var i hvert fald et af de parameter som skulle opfyldes hvis jeg skulle skifte tv.
 
Men her under OL har der været masser af sport med hurtige kamera bevægelser, jeg har kun positive oplevelser, jeg har bestemt ikke fortrudt mit køb, det var en superpris men stadig mange penge.   


Redigeret af Potter - 15-August-2016 kl. 16:25
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 17:00
Jeg synes ikke jeg kan finde nogen, der laver ISF kalibrering - dvs. er autoriseret ISF.
Findes der ikke nogen mere?

Jeg har et B6, og har prøvet Darkos indstillinger - jeg synes ikke de dur.
I stedet har jeg valgt ISF lys og ISF mørk, og slået al kunstig forbedring fra. 
H-skarphed 10
V-skarphed 7
Skarphed er sat med testmønster på DVE HD Basic skiven.
Trumotion har jeg sat på Bruger 0/10.

Venlig hilsen
KB
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg synes ikke jeg kan finde nogen, der laver ISF kalibrering - dvs. er autoriseret ISF.
Findes der ikke nogen mere?

Jeg har et B6, og har prøvet Darkos indstillinger - jeg synes ikke de dur.
I stedet har jeg valgt ISF lys og ISF mørk, og slået al kunstig forbedring fra. 
H-skarphed 10
V-skarphed 7
Skarphed er sat med testmønster på DVE HD Basic skiven.
Trumotion har jeg sat på Bruger 0/10.

Brixen, den havde jeg faktisk helt glemt, DVE HD Basic skiven står hjemme i reolen både som DVD og Blu-Ray.
 
Jeg syns heller ikke det er optimalt fra Darco, men han gør det også på en 55'er og jeg tror ikke man lige kan flytte indstillingerne over på en 65'er, om der så også er forskel i mellem G - E - C og B udgaverne ved jeg ikke, men nogle mener at der er mere lys i G og E modellerne.
 
Tror det var på AVS forum jeg læste det på et tidspunkt, om der hold i det ved jeg ikke, men nogle af trådene er mega lange og kedelig at læse i gennem.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 17:41
En ting jeg er overrasket over, er at der er så meget lys på skærmen, selv om dagen.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

En ting jeg er overrasket over, er at der er så meget lys på skærmen, selv om dagen.
Enig, det er mildest talt imponerende hvad det tv kan levere billeder, jeg har ikke set noget bedre til dato. 
Har du prøvet at køre nogle 4K i HDR og 4K Dolby Vison demoer på det? hold nu k... hvor det det dur, alle de detaljer der i højlyset, og skyggeområdet det er da total vildtTongue ingen tågedis/ glorier her.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 20:29
Hvad er prisen på den ?
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hvordan er det med bevægelser på skærmen..
Hvis jeg skal tage/ lave en sammenligning med mine gamle Plasma Pio 608 eller 507 så minder de ret meget om hinanden omkring bevægelser "fodbold", det var i hvert fald et af de parameter som skulle opfyldes hvis jeg skulle skifte tv.
 
Men her under OL har der været masser af sport med hurtige kamera bevægelser, jeg har kun positive oplevelser, jeg har bestemt ikke fortrudt mit køb, det var en superpris men stadig mange penge.   
Ok det lyder godt - så kan det være man snart skal hoppe på vognen Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu