recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha cx5100 "straight"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha cx5100 "straight"

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 17:25


Redigeret af stillersen - 19-August-2016 kl. 17:25
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 17:27
Jeg tænker måske, at jeg skulle bestille en switch ekstra, så jeg kan koble tv og pc sammen i næste rum.
Den tegning jeg har lavet, kan man gøre det på den måde?

Altså 1 ledning fra router til switch til switch uden det bliver '' overbelastet'' 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 18:51
Hvis der er nogle, der foretrækker Dolby Digital fremfor DTS HD Master, så må det være fordi, det ikke fylder så meget, hvis du senere vil rippe dine skiver.
Ved afspilning, skal du vælge DTS HD Master eller Dolby TrueHD, hvis du har muligheden, da de begge er lossless formater, altså ukomprimerede.
Dit system burde kunne spille tordnende højt!
Der er ét eller andet, du ikke har styr på!
Netflix sender i Dolby Digital +. Hvis din processor er indstillet korrekt, finder den selv ud af, hvilket signal, den modtager, og det burde stå på displayet. Så skal du ikke tænke på "sport" eller "neural x". Det bruges, når der modtages et stereosignal, og man ønsker en surroundeffekt (alternativ til Pro Logic).

Der er ingen fare for, dit system bliver "overbelastet".
Uden at vide, hvordan din bolig er indrettet, kan jeg ikke se nødvendigheden af, at køre med flere switches.
Personligt, ville jeg nok smide routeren ind i samme rum som din PC, så er problemet løst...


Redigeret af Supergris - 19-August-2016 kl. 19:12
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 20:30
Edit

Redigeret af stillersen - 19-August-2016 kl. 20:31
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2014
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 22:28
Hvis du har kalibreret dit anlæg med mic´en der fulgte med, så burde alt mellem -10 og 0 være temmeligt højt.
Ser normalt film med volumen på ca -12 til -5, og der begynder mine gardiner næsten at blafre.
 
Prøv at køre et auto-setup igen, om du vælger at sætte YPAO/Audyssey til, er op til dig, men som tidligere nævnt, så burde dit anlæg spille tordnende højt ved 0.
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 20:59
Så fik jeg leget lidt frem og tilbage. Jeg syntes ypao volume on lyder bedst.
Fik også ændret bitstream på tv'et. Så nogle kanaler kører dolby digital.

En anden ting jeg fik undret mig over. Bruger folk video opskalering på processor? 
Jeg har 4k tv.
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 01:08
Jeg har set en film på Viaplay her til iaften. På processoren display står ser Dolby digital, jeg har valgt "straigt"
Men den viser kun R og L, der kommer ingen lyd ud af center og kanaler. Burde der ikke det? Eller skal jeg trykke sur devode og vælge neutral x?

[

Redigeret af stillersen - 23-August-2016 kl. 01:26
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 09:53
Filmen kan kun have to spor. Jeg har BD'er med med både mono: Police Academy, og stereo spor: Mad Max, hvor der står DTS HD MSTR i displayet
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 10:18
Når den står på straight, så spiller den kun det antal spor der allerede er i signalet. Du kan trykke på "sur. decode" og vælge en dekoder til at up mixe med. F.eks. Dolby surround eller DTS, så spiller den i alle kanaler. 
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 10:32
Jeg fik lige læst lidt op igår. Jeg fandt ud af at Samsung tv'er ikke kan 5.1, testede en del film igår. Men hvis jeg vælger Viaplay igennem ps4 så er der fint surround på straight .
Fandt et pår tråde om det igår .

Tak for hjælpen igen :)
Til top
Stillerdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juni-2015
Sted: Tylstrup
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stillerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 12:31
Elsker det her spørgsmål !

Min router står et andet sted. Kan man gøre noget hvor man trækker 1 kabel uden man skal til og trække 3? hahahaha :D

Mads stiller
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 12:32
Hold kæft
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu