recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit TV færdig? Kan det laves?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit TV færdig? Kan det laves?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 14:32
Jeg bor i Glostrup.

Jeg kan ikke umiddelbart se en eneste af lytterne bule ud...Ermm
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 14:42
Jeg tvivler på at ret mange elektronikforretninger giver sig i kast med TV-rep., da de skal give garanti på arbejdet.

Glostrup - Så er der Brinck Elektronik i Hovedstadsområdet: https://www.elextra.dk/main.aspx?page=butik1

Jeg tror dog ikke at de rep'er, men måske de kan henvise...

M.v.h.

Til top
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 15:01
Når nu jeg ikke rigtig kan se nogle af de elektrolyt kondensatorer buler ud, er der så en anden måde hvorpå jeg kan se hvilke der ikke virker længere?
Til top
nikro_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikro_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 15:10
Bedste bud er nok de 2 sikringer der sidder på printboardet, og se om de skulle være sprunget.

Ellers er det en elektronik reparatør du skal have fat i.

Jeg googlede lige "elektronik reparation københavn" og lidt nede af listen dukkede der en gut op www.tvmanden.dk, så måske? Ellers prøv en af de andre links.



Til top
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 15:15
Ham www.tvmanden.dk ringede jeg til i formiddags. Han bad om model nummeret og så ville han tjekke hans database og ville så ringe tilbage om en times tid. Har intet hørt fra ham igen...Thumbs Down

Kan du udpege de to sikringer for mig?
Til top
nikro_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikro_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 15:28


Sikringerne er de 2 markeret med rød, men det kan godt blive op ad bakke for dig, hvis du - undskyld udtrykket - er lidt blank mht. elektronik, komponenter mv. Smile

Afvent ham tvmanden og ryk ham på mandag istedet - det kan jo være han har travt og glemt dig.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 15:29

Det er små sandfyldte glasrør. Den ene sidder nederst til venstre og den anden midt på printet
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nikro_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikro_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 15:38
Den sorte stribe på sikringen til venstre, kan det være fordi den er
1) sprunget
2) ikke sprunget, men den anden er
3) pynt - tror mest på denne.

Anyone?
Til top
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 15:41
Hvis det er så dyrt for reparation som i siger, så kan jeg jo lige så godt selv forsøge mig lidt, inden jeg bare går ud og køber et nyt. 
Min fætter, som er elektriker har et lodde apparat, Men det ser altså umiddelbart ikke ud til at nogle af de kondensatorer buler ud eller lækker. 

Jeg har pillet de to sikringer ud, men synes ikke det er muligt at se om de skulle fejle noget...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 15:44

Det er sand sikringer, man kan ikke se tråden, de skal testes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nikro_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikro_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 15:48
Og jeg er ret sikker på din fætter har et måleinstrument (mutimeter) der kan teste om de virker.
Ellers har haraldnyborg, femogfix til billige penge (100-150 bobs)

Redigeret af nikro_dk - 20-August-2016 kl. 15:50
Til top
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 15:53
Okay ja det har han nok, selvom han ikke arbejder som elektriker længere.

Jeg må lige få ham ud i løbet af ugen og teste det. Og så må jeg se hvad der skal ske derefter...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu