recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hold da bare helt op,  en ÅOP på 72.24%
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hold da bare helt op, en ÅOP på 72.24%

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er ikke livsnødvendigt at hæve prisen med 4000%


Nu er der stor forskel på, hvad folk mener er såkaldt livsnødvendigt for dem. Een ting er sikkkert, forbrugslån er meget sjældent livsnødvendige, uanset hvad ÅOP så end er. Ergo er det et valg der er taget for at få noget ikke livsnødvendigt.

Det var så ikke mig der bragte livsnødvendighed ind i debatten.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Det var så ikke mig der bragte livsnødvendighed ind i debatten.

Du bragte medicin industrien ind i det. Jeg går ud fra de fleste tager medicin, fordi det er nødvendigt (livsnødvendigt eller på anden vis nødvendigt). I relation til disse forbrugslån som vi ellers snakker om, så er sammenligningen helt uden sammenligning. 
På spørgsmålet om en tårn høj åop er fair eller ej, der mener jeg det er irrelevant. Det er folks eget valg.

Hvad vi derimod kan debattere, det er hvor vidt folk der tager disse valg overhovedet er kompetente til at vurdere konsekvensen af det. Og som jeg skrev lidt om tidligere, det (u)lovlige i at udlåne til folk, der med meget stor sandsynlighed ikke er i stand til at betale tilbage, ud fra de præmisser som de optager lånet på, (Vivus´s 4000,- i en måned), eller allerede er dybt forgældede.
Hvis du endelig skal sammenligne med medicinal industrien, så svare det til at patienter diagnosticere og medicinere sig selv, og apotekerne blot uddeler medicin derefter. Disse mennesker er mindst lige så lidt kompetente til den vurdering. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 15:55
Det er fordi sammenligningen skal ses på Primærsiden, dem der er årsag til en høj rente og et højt afkast.

Jeg skrev jo oprindeligt:

"Det er lovligt at tage 72,24% når det fremgår tydeligt. Er det fair? Nej ikke set ud fra et fornufts synspunkt, da det forgælder målgruppen, de unge.

Lidt samme problematik når en medicinproducent forhøjer prisen med 4000%. Er det fair? Nej!"

I sammenligner Sekundærsiden, dem det går ud over. Kan ikke rigtig se der er noget galt med mit argument.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er fordi sammenligningen skal ses på Primærsiden, dem der er årsag til en høj rente og et højt afkast.

I sammenligner Sekundærsiden, dem det går ud over. Kan ikke rigtig se der er noget galt med mit argument.

Ud fra den betragtning at noget er en forbrugsgode og det andet er en nødvendighed, så er sammenligningen skæv. Men du har ret i, at begge sider udnytter et i forvejen svagt led.
Men så er det jo heldigt at vi har det velfærdssystem som vi har, så evt prisstigninger ikke rammer patienter der har brug for medicin (NOT! Confused).
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 17:09
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

42% fortjeneste. I rest my case!


Hvad galt er der i at en erhvervsvirksomhed har 42% fortjeneste?
Hvis jeg starter en virksomhed der hjælper andre mennesker med et eller andet, må jeg så heller ikke have 50% fortjeneste?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 18:54
Jeg er da fløjtende ligeglad med hvad du mener
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 Hvis jeg starter en virksomhed der hjælper andre mennesker med et eller andet, må jeg så heller ikke have 50% fortjeneste?
Klaus

Absolut ikke - så er du jo både kapitalist, skattesnyder (for du betaler vel ikke skat af overskudet, vel?) - og sikkert også racist - næh, måske nærmere nazist... så nej Wink
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 19:14
Nu har jeg ikke fulgt hele vejen omkring medicinudgifter osv. Men en fortjeneste på 4000% på hospitalsmedicin, så er man godt nok lige glad med både de syge og med samfundet. Jeg skal afholde mig fra, at beskrive hvad jeg gerne vil gøre med disse typer.

Mine øjne skal medicin koste det som den skal + en fornuftig fortjeneste, som kan bruges til bl.a. forskning m.v.

Hvis Klaus kan tjene 50% på et eller andet, så skal han minsandten have lov til det. Der findes jo masser af idioterLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg er da fløjtende ligeglad med hvad du mener


+1
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men en fortjeneste på 4000% på hospitalsmedicin, så er man godt nok lige glad med både de syge og med samfundet.


Det mest tossede er at det er EU der har givet et italiensk firma eneret på produktion af medicinen.

Men syntes du det er at sammenligne med en ÅOP på 70-75%?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men en fortjeneste på 4000% på hospitalsmedicin, så er man godt nok lige glad med både de syge og med samfundet.


Det mest tossede er at det er EU der har givet et italiensk firma eneret på produktion af medicinen.

Men syntes du det er at sammenligne med en ÅOP på 70-75%?


Klaus

Jamen længe leve EU et sted hvor der er uhyggeligt varmtDead

Nu kan dine 50% jo ikke hamle op med 70-75%. Alt andet lige er der i mine øjne, kommet alt for meget "Mig selv - mig selv, og mig selv", og profitjageri - som ikke rigtigt kommer samfundet til gode.

Nå men nu bliver det jo politisk, og det må man ikke. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu