recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Brugeranmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers Pana TX- 65DX900E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHothers Pana TX- 65DX900E

 Besvar Besvar Side  <12345 41>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Meier Meier skrev:

Hej Hother,
Tak fordi du har skiftet TV 13/14 gange de sidste år
Det er folk som dig, der har sparet folk som mig for mange penge og meget bøvl.
Jeg skifter ikke TV med samme frekvens, men jeg overvejer det sku stadigvæk hver gang der kommer en ny model :-)
Så kan jeg blot læse lidt om andre der har gjort det, og så slå koldt vand i blodet lidt endnu....

Jeg håber, at det perfekte TV komme med en af de næste generationer af OLED, men der er jo aldrig garantier :-(
Det er mest hakkende panoreringer der er min anker (både ved TV og i biograferne) - om der så er en løsning?, Tja, det kan jeg nok læse i en tråd som Hothers :-)

Hilsen Thomas

Godt at høre.

Jeg har nu ikke set nogen hakken i panoreringer, jeg har læst at få andre har observeret problemet specielt ved tennis (ved ikke hvorfor). Indrømmet, det eneste sport som jeg ser er det som er indlagt i nyheds udsendelser.   

Det perfekte TV kommer du vist til at vente umådeligt længe på. Alle TV teknologier har problemer. Nogen af problemerne er fælles for teknologierne, andre er ofte mere specifikt rettet mod den enkelte teknologiSmile


Redigeret af Hother - 11-September-2016 kl. 17:43
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Når nu overskriften er Hothers TV, kan du så bekræfte at dit TV er noget specielt i forhold til andre med samme model nummer?

Næh, det er bare mit TV, og så vidt jeg ved bare 1 af 2 af denne type her på siden.

Jeg har også et, så der er mindst 3 Smile
Bliver mere og mere glad for det. Tror bestemt også din glæde bare vil vokse Smile


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Peter49 Peter49 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Når nu overskriften er Hothers TV, kan du så bekræfte at dit TV er noget specielt i forhold til andre med samme model nummer?

Næh, det er bare mit TV, og så vidt jeg ved bare 1 af 2 af denne type her på siden.

Jeg har også et, så der er mindst 3 Smile
Bliver mere og mere glad for det. Tror bestemt også din glæde bare vil vokse Smile


Jamen hvor herligt. Jeg havde kun kendskab til hansie og hans TV.

Jamen jeg er også meget glad for mit Pana. Så den nye udgave af Junglebogen i dag, sammen med barnebarnet. Det var jo en hel oplevelse. Ind i mellem havde jeg, når jeg skrev om TV´et, lidt svært ved ikke at udtrykke min store glædeSmile 


Redigeret af Hother - 11-September-2016 kl. 20:44
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 11:44
Jeg har også etBig smileWink fik mit leveret i går og hængt op på væggen, jeg syntes at blæserne larmer lidt, jeg sidder 3.8 m. væk og når der er scener uden lyd kan jeg høre en susen, men intet når der er lyd.

Jeg har set lidt forskellig ting. eks. LG OLED demoer i 4K, og andre ting i 4K og i HDR, og jeg så lidt John Carter på Blu-ray, er du så sindssyg nogle farver, hvis dette er normen bare for blu-ray skal jeg til at gense min store blu-ray samling igen som jeg har brugt over 20.000,- på.

Så også nogle klip på YouTube med fugle i 4K med HDR, aldrig har jeg set så flotte klip.Clap

Jeg har mange gode oplevelser i vente med denne skærm, nu skal jeg lige have indstillet skærmen lidt og leget med tv'et, men det er kram som altid fra Panasonic.

Jeg havde kigget på LG OLED 65 B6 men har haft LG topmodel i LED fra 2015, hvor panelet blev skiftet 3 gange, jeg tvivler på LG byggekvalitet og med de fejl OLED stadig besidder, så jeg valgte Panasonic igen da jeg kender deres byggekvalitet.

SÅ nu skal jeg til at undersøge dette tv's muligheder.Big smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Jeg har også etBig smileWink fik mit leveret i går og hængt op på væggen, jeg syntes at blæserne larmer lidt, jeg sidder 3.8 m. væk og når der er scener uden lyd kan jeg høre en susen, men intet når der er lyd.

Jeg har set lidt forskellig ting. eks. LG OLED demoer i 4K, og andre ting i 4K og i HDR, og jeg så lidt John Carter på Blu-ray, er du så sindssyg nogle farver, hvis dette er normen bare for blu-ray skal jeg til at gense min store blu-ray samling igen som jeg har brugt over 20.000,- på.

Så også nogle klip på YouTube med fugle i 4K med HDR, aldrig har jeg set så flotte klip.Clap

Jeg har mange gode oplevelser i vente med denne skærm, nu skal jeg lige have indstillet skærmen lidt og leget med tv'et, men det er kram som altid fra Panasonic.

Jeg havde kigget på LG OLED 65 B6 men har haft LG topmodel i LED fra 2015, hvor panelet blev skiftet 3 gange, jeg tvivler på LG byggekvalitet og med de fejl OLED stadig besidder, så jeg valgte Panasonic igen da jeg kender deres byggekvalitet.

SÅ nu skal jeg til at undersøge dette tv's muligheder.Big smile

Og jeg synes jo, at du samlet set valgte rigtigt. For du fravalgte OLED af stort set samme årsager som jeg, og i øvrigt også andre som, jeg har kendskab til. Stort tillykke med dit nye TVTongue

Og et stort velkommen i den lille, men celebrer klub af Panasononic DX900E ejereLOL

Omkring indstillinger, så anbefaler jeg absolut de indstillinger som AVFORUMS kom frem med ved deres test af dit TV. Indstillingerne fremgår af en video som indgår i testen. Følg indstillingerne til punkt og prikke - og der er mange. Hvidbalance indstillinger kan måske afvige en smule fra dit TV´s egenskaber. Jeg har nu aldrig observeret fejl eller afvigelser her, når det gælder Panasonic. Endelig, skarphedhed skal ikke stå på "0" men på "30".

Testen kan du finde her:


 https://www.avforums.com/review/panasonic-dx902-tx-65dx902b-uhd-4k-tv-review.12385


Redigeret af Hother - 15-September-2016 kl. 13:12
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 13:34
Tak skal du have.Wink

Jeg har kigget lidt rundt efter indstillinger, så jeg vil prøve det link du har skrevet.Smile

Ja, vi er åbenbart en lille klub som ejer denne fantastiske skærm, jeg glæder mig til at gå i opdagelse med den.Tongue

Jeg kan se du har Panasonic DMP-UB900 den har jeg også i tankerne som det næste køb så skærmen kan få lov til at vise sit fulde potentiale.Thumbs Up
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Tak skal du have.Wink

Jeg har kigget lidt rundt efter indstillinger, så jeg vil prøve det link du har skrevet.Smile

Ja, vi er åbenbart en lille klub som ejer denne fantastiske skærm, jeg glæder mig til at gå i opdagelse med den.Tongue

Jeg kan se du har Panasonic DMP-UB900 den har jeg også i tankerne som det næste køb så skærmen kan få lov til at vise sit fulde potentiale.Thumbs Up

Omkring UB900 afspilleren, slå lige lidt koldt vand på dækket, for Panasonic kommer inden længe med deres UB700, som digitalt er identisk med UB900. Største forskel er, at UB900 også har analoge kredsløb (som jeg selv kan bruge). 

Du kan læse mere om den kommende UB700 her:

http://www.recordere.dk/2016/08/panasonic-lancerer-ub700-uhd-blu-ray/


Redigeret af Hother - 15-September-2016 kl. 13:46
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 13:50
UB700 understøtter ikke THX-certificering som skærmen, svagere billedprocessor, samt lidt andre små forskel.

Er det ikke en fordel at UB900 har THX-certificering samt en bedre billedprocessor.Big smile
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 13:52
John, tak for en hyggelig aften i går.
For at være ærlig, så er jeg vildt imponeret over billedekvaliteten og især sort niveauet på dit nye 65DX900E, som virkelig er sort. Det fandt jeg ud af, da jeg kom hjem til mit eget samsung 55HU7505 4K tv. Der var sort jo gråt, troede ellers at det havde et fint sort niveau.
 
John, nu har jeg efterhånden set de fleste at de tv du har fået indkøbt de sidste par år. Og især forskellen imellem dit gl. tv 65CX800 og det nye er ret markant og nok også det største løft af alle dine tv.


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

UB700 understøtter ikke THX-certificering som skærmen, svagere billedprocessor, samt lidt andre små forskel.

Er det ikke en fordel at UB900 har THX-certificering samt en bedre billedprocessor.Big smile

Jeg tror ikke at THX certificeringen betyder den store forskel i billedet (jeg ved det jo ikke for jeg har ikke set UB700).

Omvendt er jeg meget tilfreds med min UB900, som er en fornem partner til mit 65DX900E. Og hvem ved, når UB700 kommer på gaden, så er der sikkert ikke den store prisforskel mellem de to afspillere.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

John, tak for en hyggelig aften i går.
For at være ærlig, så er jeg vildt imponeret over billedekvaliteten og især sort niveauet på dit nye 65DX900E, som virkelig er sort. Det fandt jeg ud af, da jeg kom hjem til mit eget samsung 55HU7505 4K tv. Der var sort jo gråt, troede ellers at det havde et fint sort niveau.
 
John, nu har jeg efterhånden set de fleste at de tv du har fået indkøbt de sidste par år. Og især forskellen imellem dit gl. tv 65CX800 og det nye er ret markant og nok også det største løft af alle dine tv.


Mange tak Kenneth, ja vi hygger os en del med lidt god mad og lidt guf + lidt billedtests og film. Rigtigt hyggeligt. Tror i øvrigt, at det nærmere er 5 år jeg har haft fornøjelsen af vore AV sammenkomster.LOL 

Som jeg fortalte dig i går, så er der ikke i mine øjne den store forskel til LG´s OLED Demoer, når man ser materialet på et OLED TV kontra mit 65DX900E. I det mindste ikke en forskel så jeg ville vælge OLED til mit brug.Smile


Redigeret af Hother - 15-September-2016 kl. 14:17
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 10:18
Sad lige og så Star Wars The Force Awakens på blu-ray i aftes, jeg sad flere gange og måbede og tog mig selv i at sige mange gange, hold da kæft et flot billede, og wow og andre udtryk i glæde i løbet af filmen, og dette var ikke på Panasonic nye blu-ray afspillere, det vil nok give noget mere.

Men sikket et billede denne skærm kan levere, aldrig har jeg set så flot billede på en skærm og jeg har endda stadig film i 4K med HDR i vente, jeg er blæst fuldstændig bagover af denne skærm, den løfter oplevelsen af film op over øverste hylde, andre skærme jeg har gået og kigget på er så lang fra denne.

Så filmen i HTX Cinema.

I løbet af filmen lagde jeg mærke til sekvenser med skurken Ren i sort, hvor man ser ham lidt tæt på bagfra og han drejer sig, det spil der er i det sorte, nuancerne, detaljerne i sort, jeg så dette flere gange, wow.

Kan OLED gøre det bedre, jeg tvivler stærkt, forskellen vil i tilfældet være lille,  LG's byggekvalitet er på linje med Samsung's og dette er ikke et plus.

Eneste anke jeg har, er blæserstøj høre det ikke når der er lyd på, men blu-ray afspilleren støj overgår tv'et, nok en vanesag, som støj fra stationær pc, og bærbare pc.

Ingen af jer andre der ejer dette tv som kan høre en svag susen når lyden ikke er der, sidder 3.8 m. fra skærmen.?
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 41>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu