recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Brugeranmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers Pana TX- 65DX900E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHothers Pana TX- 65DX900E

 Besvar Besvar Side  <1 23456 41>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Sad lige og så Star Wars The Force Awakens på blu-ray i aftes, jeg sad flere gange og måbede og tog mig selv i at sige mange gange, hold da kæft et flot billede, og wow og andre udtryk i glæde i løbet af filmen, og dette var ikke på Panasonic nye blu-ray afspillere, det vil nok give noget mere.

Men sikket et billede denne skærm kan levere, aldrig har jeg set så flot billede på en skærm og jeg har endda stadig film i 4K med HDR i vente, jeg er blæst fuldstændig bagover af denne skærm, den løfter oplevelsen af film op over øverste hylde, andre skærme jeg har gået og kigget på er så lang fra denne.

Så filmen i HTX Cinema.

I løbet af filmen lagde jeg mærke til sekvenser med skurken Ren i sort, hvor man ser ham lidt tæt på bagfra og han drejer sig, det spil der er i det sorte, nuancerne, detaljerne i sort, jeg så dette flere gange, wow.

Kan OLED gøre det bedre, jeg tvivler stærkt, forskellen vil i tilfældet være lille,  LG's byggekvalitet er på linje med Samsung's og dette er ikke et plus.

Eneste anke jeg har, er blæserstøj høre det ikke når der er lyd på, men blu-ray afspilleren støj overgår tv'et, nok en vanesag, som støj fra stationær pc, og bærbare pc.

Ingen af jer andre der ejer dette tv som kan høre en svag susen når lyden ikke er der, sidder 3.8 m. fra skærmen.?
 

Nej, jeg lægger ikke mærke til blæserne. Jeg tror, at nogle mennesker er ret modtagelige for f.eks. blæserstøj, og andre er det ikke. Og har man først hørt blæserne - og er man modtagelig for støjen, jamen så hører man blæserne tit og ofte. Omvendt kan jeg tydeligt høre blæseren fra min YouSee boks, men det genere mig ikke. Nok fordi det er en del af "Lydbilledet" i min stue.

Jeg har haft nogle stykker forbi for at se det nye TV hos mig, og ingen har sagt at de kunne høre blæserne. Jeg tror at "Sagen" er ret så individuel. 

Jeg sidder i øvrigt i nogenlunde samme afstand som duSmile


Redigeret af Hother - 16-September-2016 kl. 10:40
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 11:08
Har DX900

Kan kun høre blæserne hvis jeg er helt henne ved TV

Fra sofa ca 3 meter fra tv kan intet høres.

Min UB900 står inde i skab så den kan slet ikke høres
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 11:22
Det er underligt, jeg kan sagtens høre en susen fra blæserne når der ingen lyd er, lidt som blæserne i en stationær pc man sidder op ad.

Måske skal det bare blive en vane at have dette i baggrunden, har ikke haft tv med blæsere før, måske mit første Panasonic tv, men så har jeg ikke kunne høre dem.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 11:54
Om man kan høre blæserstøj eller ej, kan sagtens hænge sammen med ens hørelse.

Man mister hørelsen med alderen uanset om man vil erkende det eller ej...
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Kan OLED gøre det bedre, jeg tvivler stærkt, forskellen vil i tilfældet være lille,  LG's byggekvalitet er på linje med Samsung's og dette er ikke et plus.
Til det kan jeg kun sige, at OLED 65 E6V gøre det bedre det er der slet ingen tvivl om, bare læs div. test/reviews. 
 
Det skal så siges da jeg valgte stod mit valg til sidst også i mellem DX900 og OLED 65E6V resten var simpelthen valgt fra, jeg har faktisk brugt rigtig meget tid på om det skulle være det ene eller det andet, og rigtig mange demo filer og billeder er der set i gennem på de 2 skærme, men da jeg kommer fra Pio 608 plasma som min reference så er man kræsen, intet tv levere sort som OLED gør i dag, basta.
 
Men som Hother selv har været inde på tidligere så var b.la. risikoen for indebrænding og rentition et parameter som måske kunne holde en væk fra at købe OLED, men der bare så mange flere detaljer i det sorte på OLED at jeg ikke kunne holde mig væk, jeg er vant til at se på billeder og videoredigere og der kan altså ses forskel.
 
Så må vi se om LG lever op til byggekvaliteten etc. der er vel ikke så meget at bygge af, det er så mega tyndtTongue 
Havde der ikke været en OLED 2016 model, så havde det været et DX900 som hængte på væg ingen tvivl om det, blæserstøj eller ej.
 
Men tillykke med tv'et.


Redigeret af Potter - 16-September-2016 kl. 13:30
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 13:43
Jeg kunne også godt høre blæserne, da jeg havde DX900 stående, men kun hvis højttalerne på tv'et spillede ret lavt. Min oplevelse var, at blæserne begyndte at rotere hurtigere ved afspilning af HDR. Det er her LED-bagbelysningen går op i maksimal watt-effekt, hvorfor der afgives mere varme.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 15:37
Det er nok et ? om at vænne sig til det, det har jeg jo med støj fra, bærbar, stationær pc'er samt blu-ray drev der står og støjer under brug, dem lægger jeg ikke mærke til.Wink

Og som der bliver skrevet, hørelsen bliver værre med alderen.LOL

Men det er også kun når der er helt stille jeg aner denne lidt susen, når jeg ser film tænker jeg ikke en gang på det, heller ikke i stille scener, for jeg sidder og er hjerneblæst over billedkvaliteten og nyder det i fulde drag.ClapThumbs UpTongue

Det er nok bare mig der er en Clown Embarrassed.

I aften skal jeg se James Bond Spectre på blu-ray og så kommer der mørk rom og cola, samt chips, flæskesvær og dyppels med hvidløg og slikskål frem.

Så tændes der for surroundsound anlægget og tv indstilles til HTX Cinema, så kommer jeg i himmeriget for en stund. ClapThumbs UpTongue


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Det er nok et ? om at vænne sig til det, det har jeg jo med støj fra, bærbar, stationær pc'er samt blu-ray drev der står og støjer under brug, dem lægger jeg ikke mærke til.Wink

Og som der bliver skrevet, hørelsen bliver værre med alderen.LOL

Men det er også kun når der er helt stille jeg aner denne lidt susen, når jeg ser film tænker jeg ikke en gang på det, heller ikke i stille scener, for jeg sidder og er hjerneblæst over billedkvaliteten og nyder det i fulde drag.ClapThumbs UpTongue

Det er nok bare mig der er en Clown Embarrassed.

I aften skal jeg se James Bond Spectre på blu-ray og så kommer der mørk rom og cola, samt chips, flæskesvær og dyppels med hvidløg og slikskål frem.

Så tændes der for surroundsound anlægget og tv indstilles til HTX Cinema, så kommer jeg i himmeriget for en stund. ClapThumbs UpTongue



Rigtig god fornøjelseSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 22:21
Jeg ville nu nok indstille tv til THX Cinema (ikke HTX)...
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg ville nu nok indstille tv til THX Cinema (ikke HTX)...

Kan du fortælle hvorfor ?     Udover det med H

Redigeret af hansie - 16-September-2016 kl. 22:24
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2016 kl. 07:08
Det var bare noet pjat, det med HTX Tongue
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2016 kl. 11:26
Det var i min iver, jeg faldt over HTX.LOL jeg kunne godt nok ikke finde det på tv'et.Shocked

Filmen var en stor fed oplevelse, billedkvaliteten er helt i top, og de farver tv'et leverer, gør nydelsen af at se film til et rent kunststykke, jeg har altid været en stor filmelsker, men nu oplever jeg en hidtil ukendt filmoplevelse som er bragende flot og betagende, det er et rigtig godt tv som viser et fortræffelig billede, og hvem var det der skrev man kunne høre en susen, jeg hørte ikke noget under filmen.TongueLOL

Smider i emballagen til tv'et ud, eller beholder i det i tilfælde der skulle ske noget og det skal sendes ind til service, man bliver jo rådet til at beholde emballagen, men det er jo en ordenlig kasse.?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 41>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu