recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Brugeranmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers Pana TX- 65DX900E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHothers Pana TX- 65DX900E

 Besvar Besvar Side  <1 34567 41>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2016 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Det var i min iver, jeg faldt over HTX.LOL jeg kunne godt nok ikke finde det på tv'et.Shocked

Filmen var en stor fed oplevelse, billedkvaliteten er helt i top, og de farver tv'et leverer, gør nydelsen af at se film til et rent kunststykke, jeg har altid været en stor filmelsker, men nu oplever jeg en hidtil ukendt filmoplevelse som er bragende flot og betagende, det er et rigtig godt tv som viser et fortræffelig billede, og hvem var det der skrev man kunne høre en susen, jeg hørte ikke noget under filmen.TongueLOL

Smider i emballagen til tv'et ud, eller beholder i det i tilfælde der skulle ske noget og det skal sendes ind til service, man bliver jo rådet til at beholde emballagen, men det er jo en ordenlig kasse.?
Godt at høre Jan.

Behold din kasse - hvis dit TV skal reparation eller du senere vil sælge det. Jeg har altid beholdt kasserne, og med slid og slæb (bogstaveligt talt), knoklet kasserne 4 etager op på loftet, og jo også ned igenSmile 


Redigeret af Hother - 17-September-2016 kl. 12:06
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
persen61 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2016
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2016 kl. 17:11
Da jeg sidste år fik min AX800 skærm, spurgte jeg ham fra Panasonic Centeret om jeg skulle beholde kassen, dertil svarede han, at de kom og hentede skærmen i deres bil, så den havde jeg ikke noget og bruge til.
Der er service herovre i det mørke Jylland ;-)
Han fortalte, at i den tid han havde været i firmaet og det var mange år. Havde de hentet to Panasonic TV, så det må man da sige, at det fortæller noget om samle kvalitet.
Jeg kan godt se hvis man skal sælge sin skærm, er det jo dejligt at have kassen for køberen.
Til Hother det er dejligt du er på banen igen, selvom du absolut skulle have din 800 skærm skiftet ud med en 900 tillykke med skærm nr. 13 ( var det ikke det nummer du var kommet til :-). )
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2016 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af persen61 persen61 skrev:

Da jeg sidste år fik min AX800 skærm, spurgte jeg ham fra Panasonic Centeret om jeg skulle beholde kassen, dertil svarede han, at de kom og hentede skærmen i deres bil, så den havde jeg ikke noget og bruge til.
Der er service herovre i det mørke Jylland ;-)
Han fortalte, at i den tid han havde været i firmaet og det var mange år. Havde de hentet to Panasonic TV, så det må man da sige, at det fortæller noget om samle kvalitet.
Jeg kan godt se hvis man skal sælge sin skærm, er det jo dejligt at have kassen for køberen.
Til Hother det er dejligt du er på banen igen, selvom du absolut skulle have din 800 skærm skiftet ud med en 900 tillykke med skærm nr. 13 ( var det ikke det nummer du var kommet til :-). )

Jo, det er sikkert nok rigtigt med forhandleren. Omvendt så har jeg endnu ikke hørt om, at en køber ikke helst ville have emballagen med.

AX800 er et skønt TV, det kan du være glad for i mange år endnu. Og ærligt, det var faktisk et tilfælde at jeg skiftede mit skønne CX800 ud. Bare pga. en prisnedsættelse på et LG OLED TV, som jeg så ikke endte med at købeLOL   

Jo, jeg har haft nogle stykker af de TVSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 10:17
Hother, handler du med et Panasonic center, og har de altid været villig til at give dig en god prisnedsættelse.?

For jeg har handlet noget igennem mit lokale Panasonic center igennem årene, havde lige et smuttur til Samsung og LG men disse produkter viste sig at være af så ringe kvalitet og panelerne fejlede stort  til trods for, at begge tv var deres topmodeller i LED, og det endte med sager igennem Forbrugerklagenævnet hvor jeg vandt begge gange.

Jeg har tidligere haft mange produkter af Panasonic, ingen har fejlet, min bror har også købt flere af deres produkter på min anbefaling, de har heller aldrig fejlet, derfor er jeg gået tilbage til Panasonic.ApproveThumbs Up

Men der har aldrig været det store at hente i rabat hos den lokale Panasonic center.Thumbs Down

Jeg har nu ingen planer om at sælge mit tv, der går nok nogle år inden jeg skifter det ud, næste gang jeg køber så bliver det et OLED fra Panasonic, og min datter arver igen et tv til hendes hjem.Wink

Jeg har også altid beholdt kasserne i garanti/reklamationsperioden på de 2 år, heldigvis for LG tv'et blev taget ned af væggen 3 gange og kørt med fragtbil til flere gange, og Samsung tv'et skulle til sagkyndig på Sjælland.

Men til Panasonic 65DX900E er det en meget stor kasse, og da jeg bor i et rækkehus med et lille skur, så er der lidt plads.Ouch

Så en film på Netflix med HDR det havde de ikke lavet godt, jeg ved det kan laves meget bedre, så igen kan man komme ud for ringe kvalitet, har også set det på visse blu-ray udgivelser som ikke var meget bedre end en DVD.Dead
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 10:44
Jeg synes også,at Panasonic navnet klinger bedre end LG og Samsung . Omvendt har jeg altså ejet et af Pansonics plasma TV, som var befængt med det berygtede "purple snake" fænomen . Jeg venter spændt på prissætningen af Panasonics næste OLED . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Hother, handler du med et Panasonic center, og har de altid været villig til at give dig en god prisnedsættelse.?

For jeg har handlet noget igennem mit lokale Panasonic center igennem årene, havde lige et smuttur til Samsung og LG men disse produkter viste sig at være af så ringe kvalitet og panelerne fejlede stort  til trods for, at begge tv var deres topmodeller i LED, og det endte med sager igennem Forbrugerklagenævnet hvor jeg vandt begge gange.

Jeg har tidligere haft mange produkter af Panasonic, ingen har fejlet, min bror har også købt flere af deres produkter på min anbefaling, de har heller aldrig fejlet, derfor er jeg gået tilbage til Panasonic.ApproveThumbs Up

Men der har aldrig været det store at hente i rabat hos den lokale Panasonic center.Thumbs Down

Jeg har nu ingen planer om at sælge mit tv, der går nok nogle år inden jeg skifter det ud, næste gang jeg køber så bliver det et OLED fra Panasonic, og min datter arver igen et tv til hendes hjem.Wink

Jeg har også altid beholdt kasserne i garanti/reklamationsperioden på de 2 år, heldigvis for LG tv'et blev taget ned af væggen 3 gange og kørt med fragtbil til flere gange, og Samsung tv'et skulle til sagkyndig på Sjælland.

Men til Panasonic 65DX900E er det en meget stor kasse, og da jeg bor i et rækkehus med et lille skur, så er der lidt plads.Ouch

Så en film på Netflix med HDR det havde de ikke lavet godt, jeg ved det kan laves meget bedre, så igen kan man komme ud for ringe kvalitet, har også set det på visse blu-ray udgivelser som ikke var meget bedre end en DVD.Dead

Jeg handler altid hos samme autoriserede Panasonic Center, nemlig Panasonic Center Rødovre. Jeg har altid fået en fantastisk service her. Venlige og forstående folk. Vi diskuttere aldrig priser, men prisen jeg får er jeg tilfreds med.

Min tanke er nu også på et tidspunkt et Pana OLED, men om prisen bliver så jeg kan betale det, er jo en anden sag. Men ellers er DX900E godt nok ikke langt bagefter et OLED. Vi får se.Smile


Redigeret af Hother - 18-September-2016 kl. 13:36
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2016 kl. 19:30
Og så er jeg ved at få aftalt tid til en ISF kalibrering. Det fine er - udover kalibreringen naturligvis, at man får dokumentationen for målinger før - og efter kalibreringen.

Det bliver rigtigt spændende gør det  Smile


Redigeret af Hother - 22-Oktober-2016 kl. 19:39
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2016 kl. 21:43
Det bliver interessant at læse om hvor meget bedre billedet bliver end de indstillinger vi har lånt på nettet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2016 kl. 21:57
Ja det er jeg naturligvis spændt på. Selvom jeg jo synes at jeg har et bravour billede, så giver en kalibrering jo nok lige en tak mere.

Og så synes jeg jo, at der er synd, at et TV med et i forvejen så fremragende billede,  ikke lige får det sidste med.

Hvis din vej falder forbi i Kastrup efter den 4.11, så er du velkommen til at komme forbi, og kigge selv.  Smile 


Redigeret af Hother - 23-Oktober-2016 kl. 09:55
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Hother, handler du med et Panasonic center, og har de altid været villig til at give dig en god prisnedsættelse.?

For jeg har handlet noget igennem mit lokale Panasonic center igennem årene, havde lige et smuttur til Samsung og LG men disse produkter viste sig at være af så ringe kvalitet og panelerne fejlede stort  til trods for, at begge tv var deres topmodeller i LED, og det endte med sager igennem Forbrugerklagenævnet hvor jeg vandt begge gange.

Jeg har tidligere haft mange produkter af Panasonic, ingen har fejlet, min bror har også købt flere af deres produkter på min anbefaling, de har heller aldrig fejlet, derfor er jeg gået tilbage til Panasonic.ApproveThumbs Up

Men der har aldrig været det store at hente i rabat hos den lokale Panasonic center.Thumbs Down

Jeg har nu ingen planer om at sælge mit tv, der går nok nogle år inden jeg skifter det ud, næste gang jeg køber så bliver det et OLED fra Panasonic, og min datter arver igen et tv til hendes hjem.Wink

Jeg har også altid beholdt kasserne i garanti/reklamationsperioden på de 2 år, heldigvis for LG tv'et blev taget ned af væggen 3 gange og kørt med fragtbil til flere gange, og Samsung tv'et skulle til sagkyndig på Sjælland.

Men til Panasonic 65DX900E er det en meget stor kasse, og da jeg bor i et rækkehus med et lille skur, så er der lidt plads.Ouch

Så en film på Netflix med HDR det havde de ikke lavet godt, jeg ved det kan laves meget bedre, så igen kan man komme ud for ringe kvalitet, har også set det på visse blu-ray udgivelser som ikke var meget bedre end en DVD.Dead

Men ellers er DX900E godt nok ikke langt bagefter et OLED. Vi får se.Smile
Hother, nået du enlig nogensinde at se et Panasonic CZ950 "oled" og et Panasonic DX900 side om side?

BTW: Hvem skal kalibrere dit tv? 
Vil selv have mit eget tv kalibreret,specielt efter de seneste tråde jeg har læst. Dog vil jeg lige afvente lidt endnu til at kæde bliver sluttede med en 4k Blu Ray afspiller der også vil kunne levere Dolby Vision/HDR.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 09:36
@Potter. Nej desværre. Jeg har kun set CZ950 den ene gang jeg skrev om vidunderet her til siden.

Kalibreringen foretages af vores medlem "TV-kalibrering". Bliver jo spændende at hilse på hamSmile

http://tv-kalibrering.dk/

Det er jo sikkert også en fordel at få kalibreret sit LG OLED.


Redigeret af Hother - 23-Oktober-2016 kl. 11:09
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 11:34
Der er vel ikke noget at hente med en kalibrering når man bruger THX Cinema indstillingerne ved film som er lavet af Hollywood-farveeksperten Mike Sow.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 41>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu