recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony 950 - elite, den samme Remote?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony 950 - elite, den samme Remote?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 20:43
Det er det jeg ikke forstår.. Min Ultimate sender jo slet ikke IR, men kommunikerer udelukkende med hub. Jeg skal overhovedet slet ikke pege med fjernbetjeningen. Den kan pege ind i bagvæggen eller ligge under sofapuderne og stadig betjene hele systemet. 
Har faktisk brændt en subwoofer af på den konto, fordi man kæreste havde parkeret sin røv ovenpå denm hvorefter vi skulle sætte en film i gang. Vi havde så ikke lige bemærket, at den store røv, havde skruet forstærkeren op på max. Uheldig nok, så var det en Fox-film vi skulle se og de store brag deres intro giver, kunne min sub sgu ikke lide på fuld knald. Der lød bare et stort knald og så var der ro fra den.

Anyway, så forstår jeg altså ikke, hvorfor du overhovedet skal pege med din Ultimate eller din Elite. Det burde du slet ikke skulle.
Er det evt. noget man vælger når man sætter den op, om man vil sende IR-signaler til TV fra fjernbetjeningen eller hub?
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 21:06
På en Ultimate eller Elite, kan du vælge både Hub og IR. Jeg har alt mit grej i et lukket skab, og her er min hub placeret. Det betyder at jeg uden at skulle pege, kan betjene alt det grej i skabet - det virker fint med både Ultimate og Elite.
Der hvor min udfordring er, at Hub'en inde i et lukket skab, ikke kan se mit TV. Og det betyder alle kommandoer til TV'et skal sendes fra remote som IR (som en alm. fjernbetjening) Og her kommer min Ultimate til kort. Og her virker Eliten MEGET bedre. 
Håber det var nemmere at forstå på den måde :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 21:28
Så kan jeg bedre forstå du gør sådan. Men kunne det ikke løses ved at trække en af de medfølgende dongles fra din hub?

Anyway, så forstår jeg i hvert fald bedre problemet. Jeg har bare sat min hub ovenpå min ene baghøjttaler, den klarer både TV, som selvfølgelig står modsat og så HIFI, som står skråt under den, bestående af Yamaha receiver, Nvidia Shield og Xbox One.
Det er det, jeg er så glad for ved den hub. Den rækker virkelig vidt. Troede egentlig jeg fik brug for en dongle, for at kunne nå udstyret skråt under den, men det blev ikke nødvendigt.
Synes jo det er rart, at man netop overhovedet ikke skal pege med sin fjernbetjening, men blot skal trykke på den, som den nu engang ligger.
Også selvom det så kan betyde, at kærestens røv kan komme i vejen :)
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 21:46
Hub'en er genial. Jeg har min i et skab med tre hylder hvor den betjener Apple TV, receviver og OpenElec HTPC. Det hele tager den bare ved at pege ind i skabslågen, så kan den nå de tre hylder.

Men jo, det kunne sagtens løses ved at trække en forlænger fra hub'en, men mit TV sidder på den anden side af væggen.
Lidt nemmere med et billede:

Så for at få forlængeren til at ramme mit tv, skal den altså sættes på et eller andet sted, hvor den bliver synlig, og så er det langt nemmere at bare bruge IR delen i remoten i stedet. Og som du kan se er der ikke langt fra sofaen til TV'et. Og her kunne min Ultimate ikke betjene mit tv, medmindre man ramte HELT præcist mod nederste venstre hjørne på TV'et hvor IR øjet sidder. Med min Elite, kan jeg pege mod den venstre højttaler og alligevel reagere TV'et på kommandoen.

Uanset hvad er det et par vildt fede fjernbetjeninger, og som er nem og betjene når de først er sat op.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 22:09
Kan godt se problematikken. Og ja, til dig, så er det helt sikkert bedre at gøre som du har gjort så.

I øvrigt rart at se, at jeg ikke er den eneste, der kun har TV og højttalere i fronten. Det giver altså et meget mere roligt synsfelt :)
Eneste minus er at man skal ud og investere i et langt HDMI-kabel..
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 09:41
Hej,

Genopliver lige denne halvgamle tråd.

Sagen er den at jeg har fået mig en Harmony Elite og sat den op - er en fin erstatning for min gamle Harmony 555.

Har læst at selve remoten skulle være magen til Harmony 950 (den uden hub) og mit spørgsmål går på om man med Eliten helt kan undgå at have hubben tændt ?

Selvom jeg har valgt at styre mine enheder direkte med remotens IR (og ikke fra Hub IR) virker remoten overhovedet ikke når hubben er slukket.

Tænker så at der nok aligevel er forskel på de to remotes eller er der en måde hvorpå man helt kan ungå brug af hub med Elite - som man kan med 950'eren ?

Synes ikke jeg har behov for hubben, men købte aligevel Eliten da den var billigere end 950'eren .

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 09:59
Godt nok en skarp pris på Eliten lige pt Nogen der ved om det er tidsbegrænset ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Havelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Havelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hej,

Genopliver lige denne halvgamle tråd.

Sagen er den at jeg har fået mig en Harmony Elite og sat den op - er en fin erstatning for min gamle Harmony 555.

Har læst at selve remoten skulle være magen til Harmony 950 (den uden hub) og mit spørgsmål går på om man med Eliten helt kan undgå at have hubben tændt ?

Selvom jeg har valgt at styre mine enheder direkte med remotens IR (og ikke fra Hub IR) virker remoten overhovedet ikke når hubben er slukket.

Tænker så at der nok aligevel er forskel på de to remotes eller er der en måde hvorpå man helt kan ungå brug af hub med Elite - som man kan med 950'eren ?

Synes ikke jeg har behov for hubben, men købte aligevel Eliten da den var billigere end 950'eren .


Har du prøvet softwaren til pc/mac. Det er mit bedste bud ift at konfigurere eliten uden hub. Også selvom softwaren sucks generelt.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 14:48
ja, jeg benytter MyHarmony programmet på PC til opsætning (og synkronisering).

Kan ikke se hvor man kan konfigurere Eliten uden Hub ?

Måske er der forskel på firmware i Elite og 950 som gør at Elite ikke fungerer uden hub ?
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Godt nok en skarp pris på Eliten lige pt Nogen der ved om det er tidsbegrænset ?
 
Hvad er den vilde pris?, jeg kan finde den til 2200,00 hos Dustin, og 1600,00 på Amazon.de
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Godt nok en skarp pris på Eliten lige pt Nogen der ved om det er tidsbegrænset ?

 
Hvad er den vilde pris?, jeg kan finde den til 2200,00 hos Dustin, og 1600,00 på Amazon.de

Den var 1100.
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Godt nok en skarp pris på Eliten lige pt Nogen der ved om det er tidsbegrænset ?

 
Hvad er den vilde pris?, jeg kan finde den til 2200,00 hos Dustin, og 1600,00 på Amazon.de

Den var 1100.
 
Altså VAR, går ud fra at det så var en "døgnflue"..Cry 
 
Tak..Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu