recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony 950 - elite, den samme Remote?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony 950 - elite, den samme Remote?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Havelund Havelund skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hej,

Genopliver lige denne halvgamle tråd.

Sagen er den at jeg har fået mig en Harmony Elite og sat den op - er en fin erstatning for min gamle Harmony 555.

Har læst at selve remoten skulle være magen til Harmony 950 (den uden hub) og mit spørgsmål går på om man med Eliten helt kan undgå at have hubben tændt ?

Selvom jeg har valgt at styre mine enheder direkte med remotens IR (og ikke fra Hub IR) virker remoten overhovedet ikke når hubben er slukket.

Tænker så at der nok aligevel er forskel på de to remotes eller er der en måde hvorpå man helt kan ungå brug af hub med Elite - som man kan med 950'eren ?

Synes ikke jeg har behov for hubben, men købte aligevel Eliten da den var billigere end 950'eren .


Har du prøvet softwaren til pc/mac. Det er mit bedste bud ift at konfigurere eliten uden hub. Også selvom softwaren sucks generelt.

Hvorfor i alverden vil du ikke bruge hubben, det er den der gør det muligt at have dækning med remoten uden at have "line in sight" 


Redigeret af jespermart - 11-Marts-2018 kl. 19:34
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 14:13
Grunden til at jeg helst vil undvære hub'en er at jeg ikke kan finde en optimal placering til den udover at jeg helst ikke vil have en ekstra boks stående med strøm til. Jeg har tidligere været vant til en ældre Harmony remote uden hub og som har fungeret ganske glimrende i mit setup. Tænker derfor at det kunne være rart hvis Eliten kunne fungere som standalone ligesom Harmony 950 .
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 14:31
Min hub ligger bare bagved / i skabet   og så bruger de 2 små ir sendere.
Til top
Havelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Havelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Grunden til at jeg helst vil undvære hub'en er at jeg ikke kan finde en optimal placering til den udover at jeg helst ikke vil have en ekstra boks stående med strøm til. Jeg har tidligere været vant til en ældre Harmony remote uden hub og som har fungeret ganske glimrende i mit setup. Tænker derfor at det kunne være rart hvis Eliten kunne fungere som standalone ligesom Harmony 950 .


Min seneste måling sagde at hub’en har et strømforbrug på ca. 1 watt. Jeg er selv meget opmærksom på strømforbrug, men dette synes jeg er ok. Den giver mulighed for ikke at være afhængig af retning og kan styre enheder via Wi-Fi, rf og bluetooth. Og så kan den jo bare gemmes af vejen.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 16:06
Med 1 watt i forbru så bliver det vist ikke mere end få kr om året

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 17:19
Ok. Fair nok.
Men som jeg kan læse ud fra jeres svar er det ikke teknisk muligt at benytte Elite uden hub . Dvs den er ikke magen til 950 selvom den ligner meget. ( forskellig firmware? )
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 17:51
Jeg har bare plantet den ovenpå min ene baghøjttaler. Den dækker hele stuen derfra uden sine IR-extenders. Også selvom TV'et står overfor og forstærker og alle afspillere står ude til siden med et sofabord der faktisk blokerer for line of sight oppe fra hubben.

Min pointe er egentlig bare, at selvom du måske ikke har baghøjttalere, den kan står på, så burde det være til at finde et sted i rummet den kan stå, og stadig række alle enhederne.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 18:01
Har skam baghøjttalere (og et velvoksent surround anlæg 😀). Gider bare ikke at trække et strøm kabel op til baghøjttaler.
Hub står lige nu på et lille bord ved bagvæggen lidt skjult, men konen er jo ikke så glad for alle de dersens ‘bokse’ med ledninger tilsluttet rundt omkring 😉
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 19:58
Det er da ikke så svært lige at trække kablet fra den powerbrick op sammen med højttalerkablet? Slet ikke hvis du har kabelbakke op til højttaleren..
Det tog i hvert fald mig hele 1½ minutter :D
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu