recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BS ouverture til BV7 via ML kabel,- Håber på hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BS ouverture til BV7 via ML kabel,- Håber på hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BS ouverture til BV7 via ML kabel,- Håber på hjælp
    Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 19:33
Hej derude,
Håber en venlig sjæl eller flere kan hjælpe mig, da jeg ikke er teknisk anlagt og trods søgninger på nettet, samt gennemlæsning af fysiske manualer ikke kan finde ud af hvad jeg skal gøre. Har brugt det halve af dagen på at forsøge komme problem/problemerne til livs og er nu ved at give op:o(
Nå, men til sagen.

Jeg har et gammelt Beovision 7-32 MKI (årgang 2007) med tilhørende Beolab 7-1 Soundbar. Da dette er en gammel model har jeg været nødsaget til at erhverve mig en digitalboks og valgte en "Clint DC3" til 1000,- da denne så kan styres med Beo4 betjeningen. Dette virker OK, og tvet reagere fint på knapperne (DVD/CD) dog skalk jeg trykke VTAPE i stedet for TV når jeg skal se tv programmer og trykke 2x på GO for at høre radio. Det virker og det eneste er vel egentlig at når der høres radio så kører der et radio skærmlogo rundt på skærmen hvilket kan være lidt øv når der er gæster. (Bor i en meget lille lejlighed) så nogen som ved om man kan sætte skærmen på standby/slukke skærmbilledet samtidig med radioen fortsat kører?

Nu har jeg så fået købt 2stk BS6000 som jeg har sat til tvet. De fungere fint med tvet og spiller som de skal. med i købet var et BS Ouverture og jeg fik at vide anlægget sagtens kunne sættes op til BV7 via et MasterLink kabel og så burde jeg være istand til at kunne trykke CD/Radio på Beo 4 og så styre Ouverturen uafhængigt via Beo4 betjeningen og samtidig få lyden fra anlægget ud over BL6000 OG BL7-1.
Men sælgeren nævnte noget om indstilling af OPTIONS hvilket jeg ikke kan finde ud af hvordan og hvad der skal trykkes/peges/gøres. Så er der nogen som kan hjælpe mig?
PT. Hvis jeg trykker CD starter BS op og starter CD, men trykker jeg Radio starter radioen men CD'en kører videre (dog uden lyd) men fortsætter sin CD afspilning. Nogen måde hvorpå man kan tænde tvet -trykke CD på BS og så bare høre CD samtidig med at TV skærmbilledet kører i baggrunden bare uden Tv lyd? lige nu slukker tvet helt når der ses tv og trykkes på CD.  Ligeledes vil jeg gerne vide om det er bedre/gør nogen forskel at sætte BL6000 i BS i stedet for i TV'et eller gør dette ikke nogen forskel?

Håber nogen kan hjælpe ASAP da jeg virkleig er ved at give op

Cry
Mvh
Torben
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 21:08
Hej.
Radioen skal sættes i option 0, og tv skal sættes i option 2.
Dette gøres ved at sætte begge app. i St.by.
Tag beo-4 og hold St.by knappen nede samtidig med at du trykker på list.
Nu står der "ADD" i displayet på beo-4
Tryk nogle gange på list, til der står "OPTION", tryk GO
Nu blinker V.OPT i displayet, tryk 2 samtidig med du peger på tv ( tv blinker i St.by lampe , og er nu i option 2)
Gentag dette med den forskel at når V.OPT blinker trykkes LIST nu blinker A.OPT , tryk 0 mod radioen, og denne er i option 0.

Mvh. Søren.
Mvh. Søren
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 21:18
Hej Søren, 1000 Tak for svar. det virkede som det skulle :oD
Nogen ide om man kan tænde tv'et og lade programet/billedet køre lydløst samtidig med man hører CD fra beosounden?

uendeligt Mange gange tak igen!!!
Kh
Torben
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 22:19
Det var så lidt :-)
Mener ikke du kan undgå at billedet forsvinder når du bruger radioen..

Vh. Søren
Mvh. Søren
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 23:19

Hej joeperry

'TV' efterfulgt af 'AV'-'CD' (eller 'AV'-'Radio') - I dit tilfælde vel 'V.Tape' i stedet for 'TV'.
Vil du hører radio fra din DVB-C boks kan du slukke billedet med 'P.Mute', som hentes
fra list'en på Beo4.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 23:23
OK, 1000 tak alle.
Hvor findes P.Mute?
kan ikke finde den når jeg trykker gennem LIST på Beo4'eren?Shocked


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 08:28
Du skal ind i konfigurationen af Beo4 imens remoten står på "TV", som du får ved at trykke "Power"+"List" samtidigt. Derefter skal du igen ind i "ADD" og bruge enten piletaster eller "List" til at finde "P.MUTE" og trykke på "GO". Så ryger punktet ind og ligger fast under "LIST".

Redigeret af Torben Rasmussen - 06-Oktober-2016 kl. 08:29
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 17:37
Hej, tak for svar:)
Forsøgte som nævnt mens betjeningen stod på TV. Der var en masser "undermenuer" men ingen som hed p.mute:;
Kan mit setup/beo4 være for gammelt?

Kh
Torben
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 08:36
Undskylder på forhånd de mange spørgsmål, men da jeg ikke har haft held med at lukke finde p.mute ville keg gerne høre om det er muligt at få bv-7 og ouverture til at køre mere "uafhængigt af hinanden, selvom de er koblet sammen med via masterlink?
Pt står anlægget i option 0 og tv'et i option 2 som foreslået tidligere i denne tråd.
Pt når jeg trykker v.tape tænder tv'et,når jeg trykker cd slukker tv'et og tænder cd afspilleren på ouverturen, men er der nogen måde hvorpå tv'et kan være tændt og IKKE slukke når man ønsker høre musik samtidig? Hel lidt ala spørgsmålet vedr. P.mite som jeg ikke har kunnet finde på beo4 men håber i forstår spørgsmålet.
Kort sagt tændes/ slukkes tv og beosound skiftevis ret mange gange og det samme gør beolab 6000 (da der hver gang lukkes ned og tændes op på henholdvis det ene eller det andet, ved ikke om dette på sigt kan gøre skade?

Håber på hjælp:)
Kh
Torben
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu