recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Underlig dækning af trådløst netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Underlig dækning af trådløst netværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Underlig dækning af trådløst netværk
    Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 16:46
Jeg har en d-link dir 518 router slået til i min stue. Går jeg ned i værelset for enden af gangen, Ca 7 meter med åbne døre, er dækning lig 0

Går jeg i kælderen er dækning Ca 50 %.

Her skal det siges, at jeg bor på 1 sal og har en underbo. Hvad kan jeg gøre for at få dækning horisontalt i stedet for vertikalt?
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 17:23
Du kan jo eksperimentere med forskellig placering af routeren - fx. lodret og vandret montering - og sammenligne. Så finder du ud af, om det er pga. routerens udstråling i de forskellige retninger. Andet kan også have indflydelse, fx. hvis underboen bruger samme WIFI-kanal.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 08:53
Hvis du har en pc vil jeg anbefale programmet inSSIDer.

http://inssider.da.softonic.com/

Et smart program der måler hvilke netværk der sender på wifi. Med det kan du finde en ledig kanal således at dit netværk ikke forstyrres af naboen.

Ofte stilles router i nærheden af andet elektronik i teknikskabet. Så løsningen kan også være at flytte router væk fra elektronik der sender elektrisk støj som kan genere router.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 09:13
Du kan sætte en extender op mellem din stue og værelse:

Jeg har f.eks sat en TP-Link RE450 mellem min stue og værelse og nu har jeg næsten fuld power på nettet i værelset.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 09:35
Du kan også skifte til en Asus rt-n66u. Den giver fuld signal overalt i mit etplans hus på 170m2.

Har tidligere haft en 500kr dillerlink der hverken helt eller halvt kunne nå ud i hjørnerne af huset.

Redigeret af armani-thomas - 13-Oktober-2016 kl. 09:40
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Du kan også skifte til en Asus rt-n66u. Den giver fuld signal overalt i mit etplans hus på 170m2.

Har tidligere haft en 500kr dillerlink der hverken helt eller halvt kunne nå ud i hjørnerne af huset.

Det kommer nok meget an på, hvad ens hus er lavet af.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 10:44
Uanset hvad det er bygget af så rækker Asus'en længere end en dlink til 220kr. Der er klasse forskel på rækkevidden.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Du kan også skifte til en Asus rt-n66u. Den giver fuld signal overalt i mit etplans hus på 170m2.

Har tidligere haft en 500kr dillerlink der hverken helt eller halvt kunne nå ud i hjørnerne af huset.

Jeg har ovenstående Asus, jeg har et etplans 128m2 hus. Den kan ikke dække hele huset. Den ville sikkert kunne klare det rimeligt (bemærk, ikke fuldt), hvis den stod helt centralt placeret. Men det er nu engang ikke altid den mulighed man har, uanset hvilken router man har.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Uanset hvad det er bygget af så rækker Asus'en længere end en dlink til 220kr. Der er klasse forskel på rækkevidden.
gud den bliver billigere og billigere, min dlink. kan ikke huske modellen, andet end det er cylinderen med ac netværket. Dækker fint vores to plans hus. på omkring de 160 men men træerne vokser dog ikke ind i himlen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu