recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blaupunkt TV genstarter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blaupunkt TV genstarter

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mivi71dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 352
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blaupunkt TV genstarter
    Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 16:35
Hej

Her hvor vi bor, har vi udskiftet Stofa med Waoo.
Efter skiftet havde jeg lidt problemer med min TRIAX fordeler, men det blev fikset. Kan læses her:

http://forum.recordere.dk/skift-fra-stofa-til-waoo_topic148558.html?KW=

I huset er der 5 TV.
LG i stuen (1 år gammelt), Samsung i køkken (5+ år gammelt), Sony i soveværelse (8+ år) og 2 stk Blaupunkt 32" på børnenes værelse.

LG, samsung og Sony virker. På alle kanaler.
Blaupunkt virkede upåklageligt med Stofa. Men nu med Waoo, genstarter TV ca hvert 5 minut. Det er ikke præcis 5 minutter. Kan være mindre eller mere.  Når der sker, skriver den bare INITIALIZING, hvilket den også gør, når man tænder det.
Og det sker på begge Blaupunkt.

Jeg har prøvet forskellige indstillinger på TRIAX,  men alle gør der samme.

Signal svinger imellem 80 og 100%.

Jeg ville gerne opdatere firmwaren, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvor man henter en ny firmware til Blaupunkt.

Dette er, hvad der står bagpå Blaupunkt:




Redigeret af mivi71dk - 23-Oktober-2016 kl. 16:36
Til top
mivi71dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 352
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 11:35
Nu har jeg prøvet at sætte Blaupunkt direkte på ledningen fra Waoo.
Samme resultat.
Så prøvede jeg Stofa ledningen. Virker upåklageligt.

Dvs. problemet er tilstede, via waoo.


Til top
mivi71dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 352
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2016 kl. 08:31
Så fik jeg det løst...

Energi Fyn har vendt tilbage.
De sendte en mand ud, som målte alt muligt igennem.

De kunne konstatere, at signalet var der intet i vejen med. Heller ikke på pigernes værelse, hvor TV står.

De arbejdede 1½ time. De har "afladt en kondensator i TV". Det er gjort ved at kortslutte ledningen til TV - altså den der normalt skal i stikkontakten. De to ben kortslutter de (ikke i selve kontakten).
derved aflades den. Og så har de set TV i 10 minutter.

Jeg sidder nu og ser TV på det, for at teste det.
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 15:44
Den med TVet  ---  den er forlangt ude.
De må havde funden en dårlig forbindelse, i anlæget.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
mivi71dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 352
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

Den med TVet  ---  den er forlangt ude.
De må havde funden en dårlig forbindelse, i anlæget.

Lynge Smile


I min verden lyder det lige så åndssvagt.
Og Storm P agtigt.

Jeg var ikke hjemme, da de var der. Og i sidste ende er jeg lidt ligeglad, bare det virker.

Til top
mivi71dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 352
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

Den med TVet  ---  den er forlangt ude.
De må havde funden en dårlig forbindelse, i anlæget.

Lynge Smile


Efter at have kørt fejlfrit i ca 14 dage, kom problemet igen.
Men jeg KAN selv afhjælpe det ved at kortslutte ledningen, som de fortalte.

Så det tyder kraftigt på, at de har ret. OMend det fortsat i mine ører lyder totalt Storm P ...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 10:23
Kontakt sælger og sig at dit tv har en fejl. Bed sælger om at udbedre fejlen, hvis tv er under 2 år gammelt.

Et signal ind til fjernsynet bør ikke kunne gøre sådan noget!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mivi71dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 352
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kontakt sælger og sig at dit tv har en fejl. Bed sælger om at udbedre fejlen, hvis tv er under 2 år gammelt.

Et signal ind til fjernsynet bør ikke kunne gøre sådan noget!


Klaus


Jeg har haft fat i Føtex. Men TV er netop lige lidt mere end 2 år gammelt. Der er absolut ingen hjælp at hente.
Jeg har en temmelig kraftig formodning om, at der skal en ny firmware ind i TVet.
Men jeg kan godt nok ikke finde noget sted, hvor jeg kan hente en firmware til et Blaupunkt TV.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af mivi71dk mivi71dk skrev:

De kunne konstatere, at signalet var der intet i vejen med. Heller ikke på pigernes værelse, hvor TV står.

De arbejdede 1½ time. De har "afladt en kondensator i TV". Det er gjort ved at kortslutte ledningen til TV - altså den der normalt skal i stikkontakten. De to ben kortslutter de (ikke i selve kontakten).
derved aflades den. Og så har de set TV i 10 minutter.

Jeg sidder nu og ser TV på det, for at teste det.
Forklaring er meget langt ude, så her et forslag som måske er i samme boldgade Smile
måske en galvanisk adskiller af denne type (ikke nødvendigvis den linkede, der findes også andre) kan hjælpe (et rent gæt i mangel af bedre) :

Mvh. JørgenT
Til top
mivi71dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 352
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 11:03
Jeg har jo en løsning, der afhjælper problemer på disse 2 TVer.
Det kan jeg leve med, omend det er irriterende.

De 3 andre TV vi har i huset virker perfekt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af mivi71dk mivi71dk skrev:


Jeg har en temmelig kraftig formodning om, at der skal en ny firmware ind i TVet.


Fordi?
Hvis nuværende firmware er noget lort, er det ikke sikkert at en nyere vil gøre det bedre....

Oprindeligt skrevet af mivi71dk mivi71dk skrev:


Men jeg kan godt nok ikke finde noget sted, hvor jeg kan hente en firmware til et Blaupunkt TV.


Fordi det ikke er Blaupunkt der har produceret det. Det er et "klistermærkeTV".


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mivi71dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 352
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mivi71dk mivi71dk skrev:


Jeg har en temmelig kraftig formodning om, at der skal en ny firmware ind i TVet.


Fordi?
Hvis nuværende firmware er noget lort, er det ikke sikkert at en nyere vil gøre det bedre....

Oprindeligt skrevet af mivi71dk mivi71dk skrev:


Men jeg kan godt nok ikke finde noget sted, hvor jeg kan hente en firmware til et Blaupunkt TV.


Fordi det ikke er Blaupunkt der har produceret det. Det er et "klistermærkeTV".


Klaus


He - enig. Jeg har ingen garanti for, at en ny firmware vil ændre noget som helst. Det er, som jeg skriver, bare en formodning.

Og at det er et klistemærke TV, ser jeg som ligegyldigt. Jeg har da prøvet mange forskellige mærker TV, og har aldrig haft problemer med at finde en ny firmware. Og jeg ser da ikke blaupunkt som "En lille kinabiks uden den store support". Tværtimod. Så det undrer mig da ærligt talt, at det for Blaupunkt er så svært.
Og jeg er da ganske klar over, at de her TV absolut ikke er noget specielt. De var billige. De var til ungerne. Det kunne ligeså godt have været et billigt phillips, samsung, LG, Medion, finlux eller noget andet. Nu blev det bare de her...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu