recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield 24hz - 60hz problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield 24hz - 60hz problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia Shield 24hz - 60hz problemer
    Sendt: 03-November-2016 kl. 16:13
Hej jeg har en Nvidia shield med SPMC, og har nogle problemer med den når den skal skrifte fra 24hz til 60hz.

I SPMC har jeg valgt at den skal "change framerate always" – halvdelen af gangene jeg har været inde på indhold med 24hz content, så når jeg går ud til menuen igen, og den skal skifte tilbage til 60hz, så siger mit tv blot a der intet signal er. Så skal jeg tænde og slukke Nvidia shield for at det køre igen. Nogen som har løsning, eller kender til problemet? - synes umildbart den er begyndt på det efter den seneste opdatering. Det er for nyligt den er begyndt på dette..
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2016 kl. 00:39
Lyder som et handshake problem. Har du prøvet med forskellige HDMI-kabler? Er Nvidia tilsluttet direkte i TV eller gennem forstærker?
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2016 kl. 08:35
hmm. underligt det har bare aldrig været et problem, er pludselig opstået ud af den blå luft.

Nej har ikke prøvet andre kabler, men bruger kabler af høj kvalitet, og der er jo "altid signal" igennem.
Jeg kører signalet igennem min forforstærker :)
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baloo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2016 kl. 19:18
Jeg har aldrig haft det problem, men Jeg har oplevet at spmc frøs og gjorde mærkelige ting. Jeg slettede min spmc, / Strømmen fra shield, receiver og tv. Derefter startede jeg det hele op igen og installerede spmc fra Play store igen og har ikke oplevet problemer siden.

Ps. Jeg har valgt at sætte min til at opdatere Hz ved start/stop.

Redigeret af baloo55 - 04-November-2016 kl. 19:20
Mvh.
Baloo55
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 10:13
Jeg har også valgt at sætte min til opdatere ved start/stop. Derudover skal Sync playback to display være slået fra. 
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 10:19
tak, hvor finder du sync playback?

Jeg har lige kigget i settings, men kan intet finde.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 10:22
Video - playback. Husk at slå settings level til expert til.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 12:03
Jeg har også samme problem til min projektor. Men har givet lidt op på det der problem. 

Bruger den mest til at se film på som alligevel er 24p. Så skal jeg se youtube laver jeg den om til 60 HZ. Det er selvfølgelig ret irriterende så lever lidt med det som det er med jeg skal skifte.

Min starter udelukkende op i SPMC så har ikke den anden almindelige Android skærm. 

Men ja har ingen ide om hvor problemet kan ligge henne. For det er både TV og projektor. Og det har virket på min gamle WD live TV hub. 
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 13:12
Ja måske jeg bare skulle ændre grundindstillingerne til 24hz.
Jeg er ret sikker på at det er en software fejl, da min kærte perfekt i 2 måneder, så kom der en system opdatering til Shield, så kom balladen.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 09:38
Testede lige i går med at sætte indstillingen til Start/stop. Lave om så Shielden udelukkende kørte 60HZ. Genstartede hele min Shield og prøvede så at afspille noget og der virkede det med at den hoppe fra
60 --> 24HZ. 

Standser jeg filmen så hopper den tilbage igen. Så nu ser jeg hvor langtid det virker. 

Giver en bedre oplevelse når man ser Web-Tv, youtube osv. Og man ikke skal ændre det vær gang.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu