recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transport af OLED?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Transport af OLED?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvem siger at man ikke må lægge OLED ned?
Det kan stå i brugsforvirringen eller på emballagenWink

Men gør det det?
Nu har jeg ikke læst hele brugsforvirringen på mit nuværende Pana LED, men det er vist på emballagen en pakke der ligger ned - og med et stort rødt kryds over. 

Ellers kig selvWink

Spørgsmålet var ikke om der står på emballagen til et LCD tv at det ikke må liige ned. Spørgsmålet var og er, hvem der siger at et OLED ikke må ligge ned?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Nej du skal konkludere at man skal være meget forsigtig - selvom man transporterer det efter de forskrifter der står enten på kassen eller i brugsforvirringen.


Sjovt nok, så er det jo netop det jeg plæderer for, at transportere det nænsomt!

Klaus

Og jeg plæderer for at bruge en professionel transportør. Enten forretningens egen, eller en vognmand man kan stole på. Fidusen er jo at går det galt, er det deres hovedpine ikke min.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Der er kæmpe forskel på hvordan tingene behandles når de sendes med fragtmand og i en privatbil.

Kassen fra fabrikken skal kunne holde til langt mere end hvad fjernsynet udsættes for i en privatbil. Derfor er markeringen på kassen meget mere striks!


Klaus
Nu ved jeg jo ikke om du har et link til den holdning?.

Ellers er det en sandhed med modifikationer. Jeg har set et par af min solgte TV blive bort transporteret på en lidt mærkværdig vis, ellers så smut ud og kig hos Elgiganten, der sker skam også en del pudsige ting, når et TV skal finde plads i en lille bilWink 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 16:54
Samsung har lavet en video om sikker transport af et TV - den fortæller vel det hele, og kan ikke forestille mig at andre producenter afviger fra den holdningWink

https://www.youtube.com/watch?v=_S1JoYUoTiA
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 09:33
Af erfaring: Sandsynligheden for at en "professionel transportør" behandler skærmen bedre end at lægge den ned på noget blødt i bilen, og køre forsigtigt hjem, er ret lille. Og begge dele er vand i forhold til transporten hen til butikken. Den eneste gevinst er ro i sjælen fordi du ikke var der til at se det.

"Ro i sjælen" kan bestemt godt være penge værd, men jeg vil lade dét være argumentet, ikke et rationelt argument om at skærmen så har været bedre behandlet. Men hvis det skal have en værdi, bør man lade forretningen stå for transporten og ikke en tredjepart - for hvis du får en skærm med knækket panel (hvilket iøvrigt sker ret sjældent), kan du nemt ende i en diskussion om hvorvidt skaden skete før eller efter tredjepart overtog den.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu